Chapter 3: Roommate for life

6.2K 462 45
                                    

"Jadi apa 3 permintaan kamu?" soal Pengetua Ailer.

"Erm, saya nak bawa Lyla bersama" ucap Eric serius.

Tapi sebelum tu.

"Eric, sebenarnya Lyla ni apa?" Pengetua Ailer sedar yang Lyla bukan manusia biasa. Mungkin Harry dan Flora boleh tertipu, tapi bukan Pengetua Ailer.

Hehehe... expert

"Dia patung yang saya cipta" balas Eric.

"Dia boleh bercakap, berfikir, membaca, berlawan dan dia lah pelengkap bagi setiap kelemahan saya" ucap Eric.

"Baiklah, ditunaikan. Saya akan masukkan dia sekali sebagai seorang pelajar dan sekelas dengan kamu. Lain?" soal Pengetua Ailer.

"Saya nak lawan Aries" ucap Eric.

"Kamu pasti?" soal Pengetua Ailer.

"Saya memang tak dapat berlawan sekarang ni tapi saya ada satu skill yang saya boleh guna untuk buat apa sahaja dan tittle saya bukan sekadar nak tunjuk je" ucap Eric.

"Eric The Doll Maker?" soal Pengetua Ailer.

Pembuat patung😂

"Patung apa yang kamu boleh buat?" soal Pengetua Ailer lagi. Interested lah katakan...

"Saya boleh reka banyak tentera robot, patung dan semua sekali saya boleh kawal" cerita Eric.

"Kalau macam tu saya tak risau lah. Last sekali?" soal Pengetua Ailer.

"Erm... saya nak pengetua jujur" ucap Eric dengan berat.

"Maksud kamu?" soal Pengetua Ailer.

"Saya nak pengetua jangan tipu tentang ability saya. Jangan risau saya takkan malukan pengetua. Mula-mula memang akan ada ramai kata tentang hal ni. Tapi saya nak pengetua sabar" ucap Eric panjang lebar.

Nampaknya ada satu rahsia yang kita akan tahu nanti..

"Kamu tak kisah layanan yang akan diberi oleh mereka nanti?" soal Pengetua Ailer.

Baiknya Pengetua Ailer ni, ingatkan dia nak marah takut malukan dia. Akademi elit lah katakan...

"Tak" balas Eric.

"Kalau macam tu, semua dah selesaikan? Teman sebilik kamu adalah Rean, dia Engineer Third Class. Lyla pula nanti saya cari ruang kosong. Saya tak tahu kamu bawa 'partner' sama" sengih Pengetua Ailer

"Kamu dan Lyla akan dikelaskan sekali dengan Flora dan Harry. Perbelanjaan kamu semua saya tanggung" ucap Pengetua Ailer mengakhiri perbicaraan.

"Terima kasih" Eric menunduk hormat.

Tuk!

Tuk!

Tuk!

Pintu diketuk laju dari luar.

"Masuk" arah Pengetua Ailer.

"Maaf pengetua saya terlambat!" jerit Rean sambil termengah-mengah.

Berapa kilometer hang lari??

"Takpa, kamu datang tepat pada masanya"

"Perkenalkan ni Eric. Dia akan jadi rakan sebilik baru kamu" ucap Pengetua Ailer.

"Eric Weatherail, selamat berkenalan" ucap Eric sambil senyum mesra.

"Rean White, selamat berkenalan!" balas Victor.

"Jom, saya bawa kita ke bilik!" ucap Rean teruja.

"Erm, kita drop formality ya?" soal Eric. Malas pulak saya awak kamu semua ni...

Angel Of SorrowWhere stories live. Discover now