"Oh, kami nak cari orang untuk wakil sekolah..." balas Victoria dengan senyuman. Kebetulan diorang punya kelas takde cikgu, patutlah riuh renda macam pasar malam.
Eric memandang Victoria.
Dia tahu Victoria is cursing that man and swearing without stopping.
Women is scarier than dragons.
Believe me.
"Sabar, Victoria" bisik Eric ke telinga Victoria perlahan.
*Dalam minda Victoria
Why you gotta be so rude?
Don't you know I'm human too???
Why you gotta be so RUDE!!!!!
- Rude by Magic!
"Ahli apa? Kitorang tak berminat nak masuk pertandingan kecil-kecil ni! Kitorang ready untuk King of Highschool sa.ha.ja" balas budak lelaki tu.
E,eh berlagaknya mamat ni...
Takpa kau, jangan harap kau dapat tahu...
"Um, ada sesiapa berminat nak sertai? Kami perlukan seorang engineer!" jerit Victoria bersuara lantang.
HAHAHAHAHA!!!!!!!
Satu kelas mentertawakan Eric dan Victoria.
"Jom, blah" ajak Eric.
"Eh, jap! Jap!" panggil seorang pelajar lelaki yang sedang duduk di atas meja.
"Ya?" soal Victoria yang tidak dapat menahan kesabaran.
"Game apa yang budak mentah macam korang masuk ni?" soal budak lelaki itu.
Kurang ajar punya JANTAN?!!
Kau ingat kau SIAPA???!!!
"Sabar Victoria, sabar, sabar...." ucap Eric.
"Oh, bukannya besar sangat pertandingan ni macam abang tadi cakap..." balas Eric tersenyum manis.
"Game apa?? Mana tahu kami boleh hantar budak corot kelas kami ke?" ejek lelaki tadi.
"Oh, nama "game" tu King of Highschool" balas Eric sambil memandang ke hadapan kembali.
Tak ingin nak pandang kelas yang kurang ajar tu.
Pandai tapi adab takda.
Bak kata Tv berapa tah..
#adabkatmana
"Eh, jap dik!!! TUNGGU!!!!!" panggil lelaki tadi.
Satu kelas terpinga-pinga.
Diorang ingat Harry yang akan datang sebagai ace untuk pilih ahli, tradition kan?
Hehehe...
Salah orang...
HAHAHAHAHA!!!!!
Tadi cakap besar..
Nah, rasa kau!
"Revenge taste great doesn't it?" soal Victoria kepada Eric dengan senyuman paling jahat yang boleh wujud kat muka dia.
"Of course" balas Eric dengan senyuman yang sama.
Dan...
Nak dipendekkan cerita,
Second Engineer Class pun perangai macam monyet makeup tebal. Bezanya, kelas tu ada cikgu.
Tapi, cikgu dia dua kali lima je.
Perangai hampeh.
Ptuih!
So, harapan diorang hanyalah third class.
Tolonglah ada adab sikit.
Tuk!
Tuk!
Tuk!
"Kami nak ambil masa sekejap, boleh?" soal Victoria sambil memandang guru tersebut.
"Silakan" ucap guru itu.
Nasib baik ada adab.
"Ada sesiapa yang berminat nak wakil akademi dalam King of Highschool?" soal Victoria.
Seisi kelas mula bising. Tiba-tiba nak pilih calon dari third class kenapa? Fikir mereka.
Sekarang mereka tertanya apa yang berlaku dekat first class dengan second class.
"Ehem, abang-abang senior. Kakak-kakak senior, kami dah pergi First class dengan Second class kalau kakak dan abang nak tahu. Diorang memang tak layak dari awal, otak pandai adab takda. Belum tentu boleh kerjasama" ucap Eric dengan senyuman innocent miliknya.
Kesian kat junior lah pulak!
Savage.
Eric dapat melihat Rean dari pintu.
Sebelum author lupa, kalau korang wondering Eric panggil Engineer abang dan kakak. Begini..
Ehem,
Academy ni bermula dengan umur 16 hingga 18.
First year: 16
Second year: 17
Third year: 18
Pertandingan King of Highschool adalah pertandingan untuk fighter 16 tahun. Engineer dan Accountant hanya akan sediakan weapon diorang untuk fight. So age requirement tak diperlukan.
Senang cerita, Fighter wajib 16 tahun tapi engineer dan accountant dipilih mengikut yang paling terbaik dalam akademi. Basically, yang paling tua paling banyak experience lah kan?
Tu sebab Eric dan Victoria pergi kelas senior diorang.
-tamat
"Saya cadang Rean White untuk wakil! Apa pendapat korang?" soal seorang budak perempuan.
"Saya setuju! Lagipun dia kan bekas first class engineer? Bakat dia masih tajam!!" komen seorang budak lelaki.
Oh, sporting kelas ni. Adab pun ada, kalau lah kelas author macam ni setahun tanpa cuti pergi sekolah pun takpa.
"Eh, tapi..." Rean cuba menyampuk.
"Roommate kau budak tu kan??" soal budak lelaki yang berambut purple.
Best friend dialah tu yang tahu roommate kawan tu.
"Yelah!" sokong pelajar lain.
"Okay, dengan ini Rean White akan jadi wakil engineer kelas kita!!!" ucap guru mereka dihadapan.
"Yeay!!!!" mereka bersorak gembira. Wow opposite dengan kelas yang diorang pergi tadi.
"Sekarang tinggal nak cari accountant" ucap Eric.
"It's a good thing that our senior in this class totally have some manners than those monkeys that we met earlier" balas Victoria.
"I don't know that woman can be this savage" komen Eric.
"Do you want me to teach Lyla about the secret of woman?" sengih Victoria.
"Better not"
Jangan lupa vote and comment untuk chapter ni!
YOU ARE READING
Angel Of Sorrow
FantasiaEric The Doll Maker, tiba-tiba sahaja terima jemputan untuk masuk ke satu akademi yang elit sahaja mampu masuk. Satu-satunya akademi yang orang kaya pun kena merayu kalau nak masukkan anak diorang. Eric dijemput begitu sahaja tanpa sebarang latar be...