Chapter 39: Creamy Foods

4.5K 300 21
                                    

"Tu... manalah saya tahu. Sayakan dah lama putus hubungan dengan dia...." balas King Hector.

"Suspens je tuanku nih" balas Eric.

Harry menggaru kepala. Dia pun baru sedar yang tempat kubur yang dia jemput Eric hari tu hutan larangan yang boleh buat orang sesat.

"Harry pun tak tahu ke?" soal King Hector.

"Err....tak tuanku. Saya hanya diberi sehelai kertas yang ada peta atas dia. Kalau tak silap saya benda ni ada kena mengena dengan Flora" balas Harry yang teringat perbualan dia dengan Pengetua Ailer.

Eric tertanya, apa kena mengena semua tu dengan Flora??

"Saya rasa mungkin ada kena mengena dengan secret ablitiy keluarga dia" teka King Hector.

"Secret ability??" soal Harry yang tidak tahu apa-apa tentang ability lain daripada yang di-test di akademi.

"Kamu tahulah kan akademi yang kamu belajar tu bukan akademi biasa-biasa? Walaupun saya baru dapat tahu yang sebenarnya Ailer yang urus akademi tu....." King Hector terfikir kenapa dia boleh terlepas maklumat tu.

"Kenapa dengan akademi tu?" soal Eric.

"Ada banyak syarat tertentu untuk membenarkan seorang pelajar masuk akademi tu. Mungkin bagi kamu diorang lemah sebab kamu terlalu overpower. Tapi, dengan satu akademi tu saja boleh tubuhkan satu tentera yang berkuasa luar biasa" ucap King Hector.

Di sini Eric pula terfikir.

Dalam banyak-banyak pengalaman yang dia ingat sepanjang dia belajar dia situ.

Kat mana yang luar biasa tu?

Mungkin King Hector betul yang dia terlalu overpower....

Tiba-tiba dia teringat balik macam mana perangai budak-budak sekarang.

Ish.... ish.... ish.....

Tak reti hormat orang tua!

"Ni lah perangai budak-budak sekarang" -Eric (251 tahun)

"Pendek kata apa yang saya nak cerita, ada sesetengah family dia ada ability special yang diwarisi daripada moyang diorang. Magic 500 tahun dulu lebih hebat dari sekarang, tapi kebanyakan magic tu hilang sebab ada pewaris yang tak mampu nak warisi sesuatu ability tu" jelas King Hector.

"Panjang benar explaination-nya ya tuanku?" soal Eric.

"Tambahan lagi, ability tu tak kuat mana tapi dia bantu hidupan seharian. Contohnya, ability badan kebal dari racun, hipnosis, dari sesat......" jelas King Hector lagi.

Oh......

Eric hanya mengangguk faham.

Grrrrrllllllll...........

"..."

Suatu bunyi misteri memecahkan kesunyian.

"Perut kau ke tu?" soal Harry.

Eric hanya mengangguk sambil memegang perutnya.

"Apa kata saya bawa kamu makan sekarang. Kita pun dah berbual terlalu panjang" ucap King Hector.

"Baguslah tu" balas Eric.

Mereka berjalan bersama ke meja makan.

"Felieza tolong sediakan makanan" arah King Hector kepada seorang maid yang sedang mengemas dapur.

"Baik, tuanku" balas Felieza.

"Baik, tuanku" balas Felieza

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Angel Of SorrowWhere stories live. Discover now