Pengacara Elaine: Pemenang bagi perlawanan terakhir adalah Eric dari Labyrinth of the Black Wolves!!!! Nantikan perlawanan seterusnya dimana semua nama akademi akan diumumkan!!!!
Ucap Elaine dengan semangat. Memang semangat lah sebab kumpulan yang dia sokong menang. Dalam banyak-banyak kumpulan cuma ada dua kumpulan je yang tak pernah dikalahkan lagi termasuk diorang. Lagi dua dah kalah sekali dua.
Eric berjalan perlahan-lahan dari tangga menanti kehadiran seseorang yang dikesan dengan ability dia.
"Hm, apa kamu semua tengah buat nih?" tegur seseorang dari belakang secara tiba-tiba.
Semua pun tertoleh dan hilang tumpuan ke arah Eric. Eric mengambil peluang untuk melarikan diri tanpa disedari sesiapa. Seriously siapa yang buat dia over power sangat nih...
"Eh, pengetua. Apa pengetua buat dekat sini?" soal Victoria.
Pengetua Ailer terangkat kening.
"Nak tengok anak murid sendiri menang pun tak boleh?" soal Pengetua Ailer.
Pengetua Ailer memandang ke arah Eric berdiri tadi.
"Mana Eric pergi? Bukan dia ada dekat situ ke tadi?" soal Pengetua Ailer yang tak sedar tu semua salah dia sebab alih tumpuan diorang.
"Ahhh!!!! Eric larikan diri..." jerit Victoria memandang tempat Eric berdiri tadi.
Semua memandang Pengetua Ailer serentak.
"Ni semua salah pengetua!!!" jerit mereka serentak.
Pengetua Ailer terkejut.
"Apa pulak yang saya buat kali ni?" soal Pengetua Ailer sambil menepuk dahinya.
"Pengetua biar Eric terlepas!" balas Rean.
Hm?
"Kenapa pula kali ni kamu pakat-pakat cari dia ni?" soal Pengetua Ailer lagi.
Macam-macam betul karenah pelajar-pelajar aku ni... fikir pengetua sendirian.
"Kami syak dia sorokkan sesuatu!" balas Harry.
"Ada lagi benda dia sorok?" soal Pengetua Ailer.
"Pengetua tahu tak tentang gelang hitam yang Eric pakai kat tangan dengan kaki dia?" soal Rean.
Pakkk!!
Pengetua Ailer menepuk dahinya dengan kuat kali ni.
"Tu bukan gelang lah, dia lelaki buat apa dia nak pakai gelang... Kamu ingat dia perempuan?" soal Pengetua Ailer kembali.
"Habis apa nama benda tu?" soal Flora dengan tenang berbanding kawan-kawan dia yang riuh rendah tu.
"Black Shackles" balas Pengetua Ailer.
"Ap-" belum sempat Victoria bertanya kepada Pengetua Ailer telah memotong terlebih dahulu.
Haah!!!
Jerit Pengetua Ailer dengan kuat.
"Jap!!! Eric pakai benda tu dekat kedua tanya dengan kaki dia kan?" soal Pengetua Ailer.
"Ya?" balas Rean yang memang rakan sebilik member tu. Sah-sah lah dia memang pernah nampak.
"Kenapa pengetua terkejut sangat?" soal Kei.
"Kamu tahu apa guna benda tu?" soal Pengetua Ailer.
"Manalah saya tahu! Saya nak tanya pengetua potong!!!" marah Victoria.
"Oh, sorry. Saya terkejut tadi. Black Shackles tu digunakan untuk suppress power. Okay macam ni, katakan normal people punya power dalam bentuk angka... 1000. Kalau pelajar macam kamu ada 2000, saya 5000 sebab saya tua dan talented. Satu shackles tu boleh cover 2000 power. Kalau dia pakai 4 benda tu? Maksudnya 8000 power dia kena supress, tapi dia masih boleh lawan dengan Aries tanpa sebarang masalah. Agaknya berapa banyak power dia ada?" soal Pengetua Ailer.
Tu pun sempat puji diri dia talented lagi. Kalau korang pening kat atas tu author tulis simple punya kat bawah.
1. Normal people: 1000p
2. Talented people: 2000p [pelajar-pelajar tu]
3. Pengetua Ailer: 5000
4. Eric: 8000 ke atasSatu shackles supress: 2000
Siapa dia buat Eric over power sangat nih. Sampai living legends macam Pengetua Ailer pun dikalahkan??
"He's the real living legends" balas Rean.
Pengetua Ailer yang terdengar mula mengangis dalam hati.
"Kenapa? Pengetua pun living legends... kenapa takda siapa pernah cakap pasal pengetua???" soal Pengetua Ailer macam budak-budak minta attention.
"Pengetua, dengan anak sendiri tak boleh kalah" gelak Rean.
Baam!!!
Kena ketuk dengan pengetua.
Mungkin ini antara sebab Pengetua taknak orang tahu Eric tu anak dia. Habis maruah dia.
"Pengetua, kenapa dia overpower sangat?" soal Flora yang tertanya-tanya.
"Mungkin dia warisi kebaikan kami berdua" balas Pengetua Ailer yang tiba-tiba terfikir pasal isteri dia dekat rumah.
"Maksudnya??" soal Harry.
"Isteri saya Master dalam apa-apa yang melibatkan fizikal. Martial arts ke, perang ke, semua dia tak pernah kalah. Saya pula master dalam magic di mana saya jarang guna martial arts lain kes dengan isteri saya yang jarang guna magic" terang Pengetua Ailer.
"Tapi, tu masih tak menerangkan kenapa dia punya power tinggi sangat" balas Rean berfikir.
Semua memandang Rean serentak.
"Tahniah Rean, aku tak tahu kau tahu guna akal kau" ucap Harry sambil menepuk bahu Rean sambil tergelak-gelak.
"Siapa kata aku tak pernah guna akal aku?" soal Rean kembali.
"Saya" Pengetua Ailer mengangkat tangan.
Rean memandang Pengetua Ailer macam orang putus harapan. Tak sangka pengetua pun perangai macam ni harap je tua tapi forever young.
"Pengetua, jangan-jangan pengetua sendiri tak tahu kenapa power dia tinggi sangat kan?" soal Flora yang tiba-tiba terfikir.
"Apalah pengetua nih anak sendiri pun tak tahu" balas mereka serentak memandang Pengetua Ailer seakan tidak percaya.
Reasons why the update is slow:
1. Im lazy
2. Im lazy
3. Im lazy
4. Thinking what kind of videos or idea i should put
YOU ARE READING
Angel Of Sorrow
FantasyEric The Doll Maker, tiba-tiba sahaja terima jemputan untuk masuk ke satu akademi yang elit sahaja mampu masuk. Satu-satunya akademi yang orang kaya pun kena merayu kalau nak masukkan anak diorang. Eric dijemput begitu sahaja tanpa sebarang latar be...