"Okay, follow my instructions" ucap professor Kazuto.
Eric mengangguk kepalanya tanda faham.
"Close your eyes and try to imagine a pool of water" arah Professor Kazuto.
Eric menutup matanya dan membayangkan sebuah kolam yang dipenuhi air.
"Try to create something near the pool" sambung Professor Kazuto.
"Yes" balas Eric.
"So, what did you create?" soal Professor Kazuto.
"A water dragon and..."
"And?" soal Professor Kazuto.
"And a woman" balas Eric.
Pft!!!!!
"Woi, Eric!" jerit Victoria yang mendengar kata-kata Eric.
"Shhh!" Professor Kazuto memberi amaran kerana mereka mengganggu Eric.
"How did the woman looks like?" soal Professor Kazuto.
"She has a very long black hair and she is wearing a yukata" balas Eric mengerut dahinya.
Victoria membuat muka cemburu. Professor Kazuto tersenyum, sengaja dia berbuat begitu.
"How about the dragon?" soal Professor Kazuto lagi.
"It has a blue skin, a yellow hair and looking at the woman gently" jawab Eric lagi.
"Now imagine a very beautiful place that the best you could imagine" arah Professor Kazuto.
"Hm"
"Name a tree" arah Professor Kazuto.
"Sakura" balas Eric.
"Is there a bird?" soal Professor Kazuto.
"Yes" balas Eric.
"Open your eyes and tell me between Victoria and Flora, which one is most beautiful?" soal Professor Kazuto tersenyum.
"Both" balas Eric.
"Why?" soal Professor Kazuto.
"I never met an ugly woman before?" Eric cuba menjawab.
"I ask you to choose one" balas Professor Kazuto.
"But you never said I can't choose both" balas Eric lagi.
Pilihan yang tepat Eric!
"Okay, it's done. He can control his mana well" balas Professor Kazuto.
"That easy?" soal Harry.
"Meh saya terangkan tujuan saya tanya soalan-soalan macam tu" ucap Professor Kazuto.
"Ceritalah" sambung Kei.
"Macam ni, bila kita ada banyak mana... kita akan susah untuk imagine sesuatu bila kita nak guna kuasa tu"
Hah?!
Semua manusia di situ buat muka macam baru belajar kewujudan matematik.
"Bila nak guna kuasa, kita akan imagine dia dulu kan? Jadi, kalau dia dapat imagine dengan jelas dan dapat memberitahu ciri-ciri tempat yang dia imagine tu bermakna dia pandai kawal kuasa dia lah" terang Professor Kazuto dengan lebih mudah.
"Oh, gitu..." balas Harry.
"Maksudnya kalau kami bayangkan api yang besar keluar, dia akan keluar seperti yang dibayangkan ke?" soal Flora.
"Tak tentu jugak. Kalau kamu ada mana yang sikit, tak boleh juga nak imagine benda hebat-hebat. Macam kamu ada banyak barang tapi beg kamu kecil"
"Kalau kamu bayangkan barang tu muat dalam beg yang kecil tu pun tak semestinya berlaku kan?" soal Professor Kazuto.
"Oh...." ucap mereka serentak.
"Jadi, weapon Eric jelah yang dah tentu kan? Macam mana dengan orang lain?" soal Professor Kazuto.
"Oh, kami tak decide lagi" balas Kei.
"Ni, semua weapon" sambung Rean sambil meletakkan semua weapon di atas sebuah meja yang berada di tengah mereka.
"Rean, weapon's number" ucap Kei.
"Jadi...
Victoria: 1500
Flora: 2000
Harry: 3000
"Swords, 3000. Bow, 1800, Dagger, 1400" ucap Rean.
"Jadi, Victoria akan ambil dagger, Flora akan ambil Bow dan Harry akan ambil swords. Ada bantahan?" soal Kei.
Kei mencatat maklumat tersebut untuk analisis nanti dan susunan strategi yang perlu dibuat.
"Kenapa saya dapat dagger? Dagger tak feminine" ucap Victoria.
"Tapi, perempuan guna dagger hebat apa?" komen Eric.
"Nampak cool jugak" sambung Harry.
"Kan?" celah Flora.
"Oklah" balas Victoria selepas dipujuk mereka bertiga.
"Kamu dah fikir nama kumpulan?" soal Professor Kazuto.
"Perlu ke?" soal Eric.
"Perlu lah! First, second and third round diorang akan guna nama samaran dulu sebelum reveal nama akademi. Macam nak suruh penonton teka lah kumpulan tu dari sekolah mana" terang Harry.
"Jadi, apa nama kumpulan kita?" soal Eric.
"Apa kata Labyrinth of the Black Wolves?" soal Eric.
"The Cunning Yellow Foxes?" soal Harry pula.
"Lair of the Scarlet Warriors?" cadang Victoria.
"The White Phantomhives?" cadang Rean.
"The Demonic Green Garden?" tambah Flora.
"Kei taknak cadang?" soal Professor Kazuto.
"Takpalah"
'Sebenarnya author dah habis idea...'
So readers, author bagi korang pilih! Komen kat nama yang korang nak kat bawah! Sejujurnya author suka Eric punya. Tapi tak semestinya author pilih yang tu okay? Tapi kalau nama yang korang vote kalah, jangan risau author akan bagi nama tu kat sekolah lain!
1. Labyrinth of the Black Wolves
2. The Cunning Yellow Foxes
3. Lair of the Scarlet Warrior
4. The White Phantomhives
5. The Demonic Green Garden
If you love chaotic scene, you need to watch this amazing video!!!!
YOU ARE READING
Angel Of Sorrow
FantasíaEric The Doll Maker, tiba-tiba sahaja terima jemputan untuk masuk ke satu akademi yang elit sahaja mampu masuk. Satu-satunya akademi yang orang kaya pun kena merayu kalau nak masukkan anak diorang. Eric dijemput begitu sahaja tanpa sebarang latar be...