Chapter 41: The Unbelieve bubble Ending

5.9K 265 42
                                    

Seminggu lepas tu,

Ey cepatkan masa berlalu. Tak sempat nak tahu apa jadi.  Sabar tuan-tuan dan puan-puan akan author ceritakan...

Eric pun pergi ke sekolah macam biasa lepas semua kes tu selesai. Lepas tangkap Count Fedrick semua kerja jadi mudah.

Count Fedrick memang mastermind sungguh sebab tangkap dia seorang boleh jatuhkan satu organisasi sebab organisasi tu miskin tanpa Count Fedrick.

Diorang cuba berhati-hati supaya tak tertangkap jadi diorang tak berani buat kerja kotor sebab kawalan jenayah kerajaan sangat ketat. Jadi Count Fedrick adalah satu-satunya sumber kewangan organisasi tu ada.

Walaupun sebenarnya Count Fedrick curi sikit harta Kerajaan Everglades sebab King Hector percaya dia sangat, dia tak kena tangkap.

Ini...

Adalah.....

Satu......

Pengkhianatan....

Yang.....

Teragung......

"Eric! Nak pergi makan sekali tak?" soal Daniel lapar selepas makan 12 biji donut 10 minit yang lalu. Author tahu tak logik. Nama pun rekaan semata-mata, biar imaginasi author meliarkan dirinya menggapai kebebasan.

King Hector pun akhirnya membenarkan Daniel menjalani kehidupan normal macam orang lain lepas dia dijamin selamat. Walaupun dia tak normal mana, at least dia sama pelik dengan Eric.

Kan Eric 😂😂

"Count Fedrick dah kena behead ke?" soal Eric tiba-tiba sambil makan stik sambil tanya.

"Semalam, depan seluruh rakyat" balas Daniel. Siap masuk berita.

Walaupun ini happy ending, biar ia kedengaran sedikit brutal ya readers.

"Maksudnya dunia ni dah selamat dari segala threat lah kan?" soal Harry mengejut dari belakang.

"Opocot padan muka kena penggal! Ha kena sangatlah tu. Tegur dulu tak boleh? Aku ingat royalty belajar etiquette??" kritik Eric. Sarcasm....

"Ish memang lah belajar, tapi takkan dengan kawan sendiri pun kena formal?" soal Harry kembali cuba membalas.

"Kekurangan common sense betul" balas Eric.

Amboi-amboi...

"Siapa yang kurang common sense sebenarnya?" soal Flora yang bersama Kei dan Victoria dengan makanan masing-masing.

Diorang duduk dan mula memasuki perbualan.

"Ni si Harry ni" balas Eric yang tak sedar Flora sebenarnya maksudkan dia.

"Eric diorang maksudkan kau lah" balas Daniel tersengih mengutuk. Perli.....

"Hey, how dare you. Kau pun 2x5 dengan aku sebab kau tak pernah keluar dari castle tu dan ayah kau rahsiakan semua benda penting dari kau" balas Eric kembali.

Deep...

"Nak buat macam mana siapa nak ajar time bomb macam aku.... lahir-lahir dah kena tinggal seorang-seorang. Mak ayah aku ja sanggup berani mati demi aku" balas Daniel.

"Jangan risau kau dan aku masih time bomb cuma takda internet connection je sebab tu masa dia terhenti. Jadi orang sekekeliling kita selamat" ucap Eric cuba pujuk si Daniel tiba-tiba dramatik.

Eric cuba gambarkan yang diorang pakai shackles tu macam duduk dekat kawasan pergunungan. Tu takda internet connection untuk count down time sebelum meletup.

Angel Of SorrowWhere stories live. Discover now