::7:: I ::7::

69 5 6
                                    

P.o.v. Joyce
ik denk dat ik in slaap was gevallen want ik word zwetend en huilend wakker. het is midden in de nacht. van alles gaat door mijn hoofd. mijn broer, mijn blijkbaar dus dode vader en harm. ik had een beetje blijheid door harm en nu mag ik hem nooit meer zien. ik haat mijn leven zoals ik al zei. ik spring uit bed en begin te zoeken op dat bedrijf waar harm werkt. zo kom ik vast achter hoe mijn vader dood is gegaan en wie mijn broer is. Reslk tik ik in op mijn computer en ik vind de site. daarna klik ik op informatie over het bedrijf. "AHA" schreeuw ik. ik hoop dat niemand mij heeft gehoord. link... tijger. wacht is dat mijn achternaam. ik loop door de kamer zoekend naar mijn id-kaart. ow ik heet joyce tijger nooit op gelet eigenlijk. wat een poep naam. nog iets om mijn leven te haten. Rijkstraat 9. Daar staat het pand. Interessant. Laat ik er morgen een bezoekje bij brengen.
Ik loop naar beneden en ik zie aan mijn zusjes gezicht dat ze verbaasd is dat ik beneden ben. "Ga je vandaag naar school?" Zegt ze. "Nee maar ik dacht laat ik vroeg op staan om een fijne wandeling te maken" zeg ik. Wat een leugen. Ik pak de boterham die mijn zusje had gesmeerd voor haar zelf en loop het huis uit met een bidon met koffie. Ik pak mijn lelijke fiets en ga richting de Rijkstraat. Op een afstand zie je het grote gebouw al boven alle gebouwen uitblinken. Ik parkeer mijn fiets voor het gebouw en loop naar de balie. "Hallo mevrouw waar kan ik u mee helpen" zegt de balie vrouw. "Ik wil mijn broer even spreken is dat mogelijk" zeg ik. "En wie is uw broer dan" zegt ze alsof ik een baby ben. "Link tijger" zeg ik. Om me heen zie ik allemaal mensen schrikken en ze blijven kijken naar wat er gebeurd. "Die heeft helemaal geen zusje" zegt ze en ik haal mijn id kaart uit mijn zak. "Zeker wel en dat ben ik. Zie je hier staan de naam van hem je mag het na kijken ik ben echt zijn zusje" zeg ik en allemaal mensen beginnen te smoezen. Ik weet niet of het positief is of negatief maar wat boeit het ook. "Uhmm ik zou hem even bellen" zegt ze en ze loopt verschrikt naar achteren. Wacht eens even. Waarom zocht ik op internet de naam van link als hij ook gwn op mijn id staat. Ik ben echt dom. "Je kunt naar boven lopen" zegt ze en ik loop snel weg. De trap op. Ik zag op het bordje dat hij helemaal boven zit. Ik mag niet met de lift maar bij de derde verdieping ben ik in de lift gegaan. Helemaal boven ga ik uit de lift en sta ik direct in de kamer van link. Hij zit achter zijn reuze bureau en kijkt niet naar me. "Je mag niet de lift nemen als ik je geen toestemming heb gegeven" zegt hij. "Ik heb mijzelf toestemming gegeven" zeg ik en hij herkent mijn stem denk ik want kijkt verschikt op. "Wat doe jij hier" zegt hij. "Vragen stellen" zeg ik. "Hoe kom jij hierbinnen" zegt hij daarna. "Paspoort laten zien maar ik ging vragen stellen niet jij" zeg ik met de nadruk op ik. "Nou vertel eens wat wil je" mompelt hij. "Wat heb je gedaan met papa" zeg ik. "Dat doet er niet toe. Ik heb het gedaan omdat anders iedereen last zou krijgen van alles en mij dus uiteindelijk heb ik het voor het goede gedaan" zegt hij. Ik snap niks van wat hij zegt. "Waarom wist ik niet dat jij bestond" zeg ik. "DAT HAD EEN GOEDE REDEN EN HET IS SLECHT DAT JE NU WEL WEET DAT IK BESTA" schreeuwt hij. "Ow waarom dan" zeg ik. "Gewoon" zegt hij. "Wat weet jij van dat rare ding op mijn arm" zeg ik en hij zwijgt. "WAT WEET JIJ HIER VAN" zeg ik terwijl ik een glas van zijn tafel op de grond gooi. "Dat je uit de hel komt" zegt hij. "IK HEB OOK HELEMAAL NIKS AAN JOU" schreeuw ik en boos loop ik de kamer uit. Ik kom in een ander kantoortje waar Harm ziet. Ik moet doen alsof het me niet boeit dus ik gooi ook daar een glas op de grond. Overal om me heen zie ik camera's dus ik wenk met mijn ogen naar de camera. Het begrijpt het denk ik. "JIJ WEER BITCH GA EEN KEER WEG" schreeuwt hij en ik loop boos weg. Niet dat ik dus boos ben op Harm maar op link. Het moet alleen lijken ik boos ben op Harm en hij op mij. Dus dat ja. Ik stommel de trap af helemaal naar beneden. De hele tijd hoor ik mensen smoezen als ik langs kom. Ik denk dat inmiddels door het hele gebouw het nieuws gaat dat link een zusje heeft en dat ik dat ben. Vanavond op het nieuws zie je mij waarschijnlijk dan ook. En dan zit ik verstopt in de muur dus niemand kan mij storen.

"Uhmm maaike hoe kan jij over depressieve mensen schrijven?" "Goede vraag" ik heb letterlijk geen idee wrm ik op zo'n idee kom. Weird. Ik ben ook wel een beetje gestoord.

Searching for a good storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu