Kapitel 71

51 3 0
                                    

Marion's POV

Några minuter efter hon hade satt sig bakom bardisken dök Moe upp med ett leende på läpparna.

"Where have you been?" hon kollade frågande på honom när han satte sig ner bredvid henne.

Hon lyfte blicken mot det håll han hade kommit och hon förstod direkt vad han hade gjort då hon såg kvinnan som kom från samma håll som Moe. Hon hade ett förföriskt leende på läpparna som helt klart var riktat mot Moe och det blev inte bättre av att hon fick syn på Austin.

Hon släppte blicken från dem båda och kollade upp på Moe.
"Don't touch me." hon puttade bort hans hand som vilade på hennes rygg. Hon tog whiskey flaskan i ena handen och trängde sig förbi alla människor och hon kunde inte låta bli att knuffa till den blonda kvinnan när hon gick förbi.

Marion hörde hur den blonda kvinnan kastade ur sig en massa svordomar och könsord när Marion klev ut från lokalen. Hon behövde friskluft. Ute var det också fullt med folk som rökte, pratade eller tafsade på varandra längst husväggen.

 Ute var det också fullt med folk som rökte, pratade eller tafsade på varandra längst husväggen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Hon styrde sina steg mot garaget men blev snart stoppad av att någon tog tag i hennes hand. Hon vände sig om och möttes av Moe förlåtande ögon.

"Im sorry." han smekte hennes kind men hon slog bara bort handen.
"So you're sorry huh?" hon drog en hand genom håret. "For a while I thought you were better than what everyone says about you. That everything they said was just rumors. But now I know that everything is true." Hon tystnade, egentligen var hon inte alls ledsen över att Moe hade varit med någon annan, hon var bara så besviken och irriterad på honom.

"We're not together, so I can do what I want." han lät sur.
"That's not the problem. I thought you had more respect than that." Hon suckade och skruvade upp korken på whiskey flaskan och drack några klunkar innan hon skruvade på korken igen. "So, you can leave me alone now. And our "relationship" is over." Hon gjorde citat tecken med fingrarna när hon sa förhållande.

"But." hörde hon Moe säga när hon vände om. "I really like you." hon stannade upp och vände sig om för att möta hans ansikte igen.

"If you like me, you would not have been with the other girl." hon vände åter igen på sig och styrde sina steg mot garaget. Hon satte sig ner utanför med ryggen lutad mot garageporten.

Hon såg Moes ryggtavla en sista gång innan han försvann in i klubbhuset igen. Hur kunde hennes liv bli en sådan röra på en sådan kort tid, för ett år sedan hade allt varit bra.

Marion öppnade korken på flaskan och förde flaskhalsen mot munnen och tog några klunkar. Hon ville hem, det var lika bra. Då kanske hon kunde gå vidare ändå, även ifall känslorna för Austin brände inom henne och det hade bara blivit värre sedan deras kyssar.

 Då kanske hon kunde gå vidare ändå, även ifall känslorna för Austin brände inom henne och det hade bara blivit värre sedan deras kyssar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

****

Austin's POV

"What the hell?!" Röt han ilsket. Men det var allt som hände. Meghans underläpp började darra och hennes ögon såg en aningen glansiga ut men det var allt han hann märka innan hon vände ryggen till och försvann ut ur klubbhuset.

Själv stod han kvar och såg efter henne med ett enormt frågetecken ritat över sitt ansikte. "What the hell did just happen?" Muttrade han för sig själv och skakade lite på huvudet. När han sedan vände sig om såg han istället Marion som stormade ut, en blondin som svor efter henne och Moe som stormade iväg efter Marion.

Det krävdes inte mycket för att sätta ihop två och två – speciellt inte när man kände Moe. Han suckade uppgivet. Att Moe helt enkelt inte kunde hålla sina händer till en kvinna i taget.

Inte hade han trott att en helt vanlig kväll på klubbhuset skulle sluta med att han befann sig i herrarnas badrum och återupplivade känslor för Marion, att Meghan skulle kasta en flaska sprit i väggen eller att Moe skulle ha stoppat handen i fel kakburk.

Okej, dem två sist nämnda fanns det en stor sannolikhet till – det var han tvungen att medge. Han visste att han borde gå till lägenheten och ta itu med Meghan men hans berusade sinne hade istället någonting annat i åtankarna.

Moe skulle inte få såra Marion på det vis han hade gjort, inte utan att komma undan från det utan straff. Han tog till sig en flaska whiskey från ett av dem närliggande borden, tog en stor klunk och började bana väg mot dörren.

 Han tog till sig en flaska whiskey från ett av dem närliggande borden, tog en stor klunk och började bana väg mot dörren

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Precis som Austin nådde fram till dörren öppnades den och in steg Moe med ett bistert ansiktsuttryck.

"Austin?" Moe såg verkligen förvånad ut, men utan att säga någonting riktade Austin en rak höger mot Moes ansikte. Ett slag som fick Moe att falla ut genom dörren och hamna på utsidan igen. En kvinna skrek bredvid honom och alla såg passligt chockade ut. Ledaren hade slagit till sin högra hand.

"What the fuck?" Moe satt chockat på gatan och kände på sitt ansikte, som nu blödde en aning. Austin tog en stor klunk till av whiskeyflaskan innan Moe var på fötterna och utförde en motattack.

Luften for ur honom när Moe tacklade honom likt en quarterback, vilket fick whiskeyflaskan att flyga åt skogs. Innan han visste ordet av det låg dem båda på marken och pucklade på varandra.

Runt omkring dem började folk samlas och heja på dem båda. Några hejade på Moe medan resten hejade på Austin. Slagsmålet höll inte på länge innan Max kom och slet upp Austin från marken och röt diverse svordomar åt dem båda.

"Boys! Let it go!" Austin skakade ilsket av sig Maxs hand och hötte ett blodigt finger mot Moe.

"If you hurt her one more time I swear to God that not even Max will be able to stop me." Morrade han lågt, så att åskådarna inte skulle höra honom. Han vände på klacken och trängde sig genom folkmassan.

"Get out my way!" Röt han förbannat och knuffade undan en man som stod i hans väg. Han torkade bort blodet från sin spruckna läpp med baksidan av sin hand medan han styrde sina steg mot dörren som skulle leda honom till lägenheten där nästa åskmoln förmodligen satt.

 Han torkade bort blodet från sin spruckna läpp med baksidan av sin hand medan han styrde sina steg mot dörren som skulle leda honom till lägenheten där nästa åskmoln förmodligen satt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
This Charming LifeWhere stories live. Discover now