00 一 prologue

1K 73 21
                                    

" Jeongyeon, hati-hati! "

Teriak seorang perempuan dari seberang jalan. Kanak-kanak perempuan yang hendak melintas jalan tu menoleh ke arah perempuan tersebut.

" eo? Omma! "

Jeongyeon berlari ke arah perempuan tersebut.

" Jeongyeon! Jangan melintas! "

Pin! Pin! Gedebuk!

" Jeongyeon-ah?! "

Wanita itu berlari mendapatkan anaknya yang terbaring di atas jalan. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian. Wanita tersebut mendukung Jeongyeon lalu bergerak ke arah kawasan tersebut.

" hyung! Jaemin hyung! "

Raung seorang kanak-kanak lelaki bersama seorang kanak-kanak perempuan di sebelahnya.

" Jaemin-ah! Bertahan sayang omma! "

Seorang wanita mengangkat tubuh kecil kanak-kanak bernama Jaemin dan memangku kepalanya.

" mana budak tadi tu? Apahal main jalan je? Kenapa sebabkan anak aku yang selamatkan dia?! "

Bentak seorang lelaki dewasa yang tidak puas hati soal kemalangan tersebut. Merasa bersalah, wanita yang menggendong Jeongyeon pantas meninggalkan tempat kejadian.

" omma tadi kenapa? "

Soal Jeongyeon dalam dakapan wanita tersebut.

" aniya, Jeongyeon takde kena mengena dalam hal tu, "

Balas wanita tersebut, menipu. Jeongyeon hanya mengangguk perlahan. Wanita tersebut pantas menghilang dari kesesakan orang ramai di kawasan tersebut.

Coming soon一

uweeee, k dah publish tapi lepas tu delete sebab plot tak kena dan aku merapu dalam ff sebelum ni.
anyway mari lah berkawan wahai readers, beta keseorangan di wattpad ini pft 😹
tak tak, aku nak tambah kawan actually ( ̄∀ ̄)

𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣Where stories live. Discover now