06

335 56 195
                                    

Taehyung memandang Jeongyeon lalu tersenyum senget. Langkah di orakkan ke arah Jeongyeon dan berhenti tepat dihadapannya.

" kenapa kau nak tau ni? "

" sebab dia hantar aku semalam, "

" apa kena mengena? "

Jeongyeon menggaru tengkuknya yang tak berapa nak gatal. Betul jugak, apa kena mengena? Ha ini yang kena buat alasan tak munasabah ni.

" a-aku sebersalah ah suruh dia hantar aku, "

Taehyung mengangkat sebelah keningnya lalu mengangguk kecil. Tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

" Hankuk University Hospital, "

" uh, wad berapa? "

" kau nak pergi tengok dia? "

Jeongyeon mengetap bibirnya sedikit lalu mengangguk malu.

" tunggu aku dekat depan rumah kau nanti aku ambik kau, "

" eh? "

" aku pun nak tengok dia jugak, "

" oh okay, "

Jeongyeon cepat-cepat mengorak langkah pergi dari situ memandangkan ramai pelajar sudah berbisik-bisik sesama mereka dengan mata yang memandang Taehyung dan Jeongyeon.

Taehyung memerhati Jeongyeon dari jauh lalu senyuman diukir perlahan.

" jimin, kalau kau taknak, aku nak, "

Kata Taehyung perlahan lalu memusingkan badannya ke arah bertentangan dengan senyuman yang masih diukir di bibir.

✧✦✧

Jeongyeon bersiap-siap dengan mengenakan hoodie berwarna biru gelap dan sepasang seluar jean berwarna hitam. Pantulan dirinya di cermin diperhatikan seketika lalu kepala dianggukkan sekilas berpuas hati dengan penampilan dirinya.

Telefon di atas meja belajar dicapai lalu pintu bilik dikuak sedikit. Jeongyeon menutup suis lampu lalu keluar dari biliknya. Jeongyeon mencapai sehelai kertas kecil lalu pen yang berada di atas meja berhadapan dengab televisyen di capai.

Jeongyeon menulis sesuatu di atas kertas kecil berwarna oren itu lalu dilekatkan di skrin televisyen.

Jeong keluar melawat kawan Jeong, dia accident. Not sure balik pukul berapa, apa-apa Jeong roger!

Jeongyeon mengorak langkah keluar dari rumah lalu pintu tersebut dikunci dari luar. Kunci tersebut kemudiannya di masukkan ke dalam poket seluarnya.

" eh wait, Taehyung mana tau rumah aku- "

Pin! Pin!

Jeongyeon sedikit tersentak lalu memandang ke arah hadapan. Sebuah kereta hyundai berwarna putih di parkir di hadapan rumahnya.

Pintu kereta tersebut dibuka lalu tersembul wajah Taehyung sedang tersenyum manis ke arahnya. Jeongyeon turut tersenyum ke arah Taehyung lalu langkah dihalakan ke arah Taehyung.

𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣Where stories live. Discover now