05

370 59 265
                                    

" kau cakap apa tadi? "

" cakap apa? "

Jeongyeon mengerutkan dahinya memandang Jimin yang sedang menunggang motosikal di hadapannya.

" aku dengar kau cakap something tadi. Suka? Suka apa entah? "

Jeongyeon mengerdipkan matanya beberapa kali. Oh sheyt Jimin dengar.

" m-manada aku cakap apa-apa, "

Jimin mengangguk perlahan lalu kembali fokus dengan jalan raya.

Setibanya di rumah, Jeongyeon cepat-cepat turun dari motosikal tersebut lalu helmetnya dibuka dan diberikan kepada Jimin.

Dengan tenang Jimin mengambil helmet tersebut daripada Jeongyeon. Jeongyeon mencapai pulak beg tangannya yang berada di bakul motosikal lalu di pegang menggunakan tangan kanannya.

" thanks, "

Jeongyeon menundukkan sedikit badannya dan tidak memandang Jimin. Jimin tersenyum dengan matanya tak lekang memandang Jeongyeon.

" dah lah kau pergi lah balik, "

" aku tak puas lagi tengok kau, "

" sebelum aku maki kau baik kau balik sekarang, "

" taknak jemput aku masuk rumah kau? Yelah aku kan bakal suami- "

" kau sambung ayat tu aku tolak kau dari motor ni, "

Jimin meneguk air liurnya kasar, fuh garang sungguh hakak Jeongyeon kita ni. Jimin mengangguk perlahan lalu mengalihkan pandangannya ke hadapan.

" a-aku balik dulu, "

Jimin menghidupkan enjin motosikal lalu gear di masukkan dan visor helmet diturunkan.

" hati-hati, "

Pesan Jeongyeon dan Jimin sedikit tersenyum di sebalik visor helmetnya. Jimin mengangguk perlahan lalu menunggang motosikalnya pulang ke rumah.

Jeongyeon memerhatikan Jimin sehingga hilang dari pandangan barulah dia masuk ke dalam rumah.

✧✦✧

Keesokkan harinya Jeongyeon ke sekolah seperti biasa namun kelibat Jimin tak kelihatan menyebabkan Jeongyeon terpaksa bertugas di pintu pagar sekolah.

Taehyung turut berada di situ selaku pengawas yang memang ditugaskan menjaga pintu pagar sekolah. Jeongyeon berdiri di hadapan pintu pagar sekolah memerhati para pelajar yang masuk ke dalam kawasan sekolah.

Taehyung sesekali memandang Jeongyeon yang asyik dengan tugasnya. Jeongyeon turut memandang Taehyung beberapa kali almaklumlah mereka tak pernah berbual jadi keadaan terasa agak kekok di antara mereka.

Jeongyeon memandang jam tangannya yang menunjukkan pukul 7.30 pagi dan tiba masanya dia menjalankan tugas.

Pintu pagar ditarik dan meninggalkan sedikit ruang kosong untuk memudahkan pelajar di tahan di samping taknak ada yang lari.

Jeongyeon menahan satu persatu pelajar yang lewat manakala Taehyung seperti biasa mencatit nama pelajar tersebut.

Kelihatan Hyungwon yang berjalan masuk dengan santai tidak mempedulikan dirinya yang hadir lewat. Jeongyeon memerhatikan Hyungwon dari jauh sebelum memanggilnya.

" Hyungwon-ssi, "

Hyungwon sontak memberhentikan langkahnya sedikit terkejut bukan Jimin yang menjaga pintu pagar hari ini. Hyungwon melangkah ke arah Jeongyeon dengan pantas.

𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣Where stories live. Discover now