Park Jimin, dia antara lelaki yang menjadi kegilaan pelajar-pelajar perempuan di Taesan Highschool. Ketua pengawas yang dikatakan paling bertanggungjawab walaupun sebenarnya peraturan sekolah dia yang langgar.
Berasal dari keluarga yang kaya menyebabkan Jimin sedikit angkuh dengan kekayaan yang dia ada. Namun, dia tak lah sombong dengan orang di sekeliling dia.
Dia tak ada kekasih tetap, setiap hari bertukar-tukar tapi tak pernah pulak lah dia rosakkan semua perempuan-perempuan tu. Cuma dia seronok patahkan hati semua perempuan-perempuan tu.
Jimin bertugas di pintu pagar sekolah dan sedang memerhatikan para pelajar yang sedang masuk ke dalam kawasan sekolah. Jam tangan dilirik sesekali menunggu masa untuk menahan pelajar yang datang lewat ke sekolah.
" Jimin, dah pukul 7.30 ni. Dah boleh start tahan, "
Ujar Taehyung yang berada di belakang Jimin. Jimin melirik jam tangannya sekilas lalu segera menahan pelajar yang datang lewat.
" ala lambat berapa saat je! Bagilah aku peluang weh, "
Ujar seorang pelajar lelaki yang ditahan oleh Jimin.
" takde takde, siapa suruh kau datang lambat? "
" ala aku terbangun lambat lah, "
" sudah Kim Hanbin, tulis nama, waktu dengan tarikh sekarang, "
Ujar Jimin lalu menolak Hanbin perlahan. Jimin menahan lagi beberapa pelajar lain yang kebanyakkan nya pelajar perempuan.
Kebiasaannya pelajar perempuan ni datang lambat sebab nak Jimin notice dorang. Sesungguhnya Jimin tak ada masa pun nak pandang mereka.
" hi Jimin sunbae, "
" apa benda kau nak? "
Perempuan tadi mempoutkan bibirnya. Jimin menjeling sekilas perempuan tersebut.
" tulis nama cepat, "
Ujar Taehyung mengarahkan pelajar perempuan tersebut untuk menulis nama mereka. Seorang lelaki berjalan memasuki kawasan sekolah dengan selamba.
" Chae Hyungwon, kau nak pergi mana? "
Soal Jimin pada Hyungwon yang sedang berjalan dengan tenang. Hyungwon memberhentikan langkahnya dan memandang Jimin.
" aku nak masuk kelas, pahal? "
" kau datang lambat, tulis nama kau dulu baru kau berambus, "
Ujar Jimin membuat Hyungwon tersenyum sinis.
" suka hati aku lah nak tulis nama ke tak, "
" Taehyung, tulis nama dia. Chae Hyungwon pukul 7.35 pagi, "
Ujar Jimin pantas membuat Hyungwon menjelingnya.
" kau jadi pengawas memang annoying eh? "
" aku jalankan tugas aku, apahal? "
Hyungwon menjeling Jimin lalu mengorak langkah ke kelasnya dengan pantas.
" dia tu mana pernah nya nak tulis nama, "
Ujar Taehyung memandang Hyungwon dari jauh sambil menggelengkan kepalanya.
" lantak dia lah, "
Balas Jimin lalu meneruskan agendanya iaitu mendenda para pelajar yang hadir lewat ke sekolah.
" denda hari ni solat dhuha ber imamkan Kim Taehyung- "
PAP!
Satu tamparan mendarat pada lengan Taehyung. Jimin yang tampar Taehyung tadi.
" apa benda kau merepek? "
" takde lah saja bergurau, "
Balas Taehyung disertai gelak tawa perlahan darinya. Jimin hanya senyap tak terasa terhibur.
" untuk hari ni, plank for 10 minutes and you guys can go, "
Ujar Jimin lalu mendapat keluhan dari para pelajar.
" sakit weh buat plank. Terketar-ketar badan aku! Hukuman lain takde ke? "
" ada, potong rumput guna gunting. Nak? "
" aku lagi rela buat plank, "
Ujar Hanbin lalu terus memposisikan dirinya di jalan tar dan melakukan plank sepertimana yang di arahkan oleh Jimin tadi. Pelajar-pelajar lain turut menuruti arahan Jimin tanpa sebarang bantahan.
Tak rela lah nak potong rumput guna gunting. Apa gila ke Jimin ni? Dah lah panas terik pulak tu.
" Taehyung-ssi, Jimin-ssi, "
Panggil seorang perempuan dari belakang mereka. Mereka berdua menoleh ke arah empunya suara.
" ha kenapa Jeongyeon-ssi? "
Soal Taehyung memusingkan badannya menghadap ke arah Jeongyeon.
" Cikgu Ahn mintak rekod, "
Ujar Jeongyeon sambil jarinya menunding ke arah buku rekod kehadiran lewat di atas meja pengawal. Jimin mengambil buku rekod tersebut lalu dihulurkan kepada Jeongyeon.
" ha thanks, "
Ujar Jeongyeon lalu mencapai buku tersebut namun Jimin menarik kembali buku tersebut.
" apahal kau? "
Jimin tak menjawab matanya memandang mata Jeongyeon. Jeongyeon mengerutkan dahinya melihat Jimin.
" cantik, "
Ujar Jimin perlahan. Jeongyeon menjeling Jimin sekilas.
" aku tau aku cantik, "
Balas Jeongyeon lalu menarik paksa buku rekod tadi daripada tangan Jimin. Jeongyeon kemudiannya beredar dalam kadar agak pantas manakala Jimin terus menerus memandang Jeongyeon dari jauh hingga hilang dari pandangan.
" Jim, "
" ha? "
" kau pahal? "
" kenapa? "
Jimin mengerutkan dahinya memandang Taehyung.
" kau suka dia ke macam mana? "
" ha? Eh tak lah, ini Park Jimin lah mana mungkin minat perempuan macam tu, "
" habis tadi? "
" aku nak jadikan dia target seterusnya, "
Taehyung tersenyum sinis, dah kenal sangat sahabat dia sorang ni. Mana pernah serious dalam perhubungan.
" oh ya, korang dah boleh bangun dan berambus masuk kelas, "
Ujar Jimin kepada pelajar-pelajar yang di denda tadi. Kesemua pelajar itu pantas berdiri dan bergerak ke kelas masing-masing dalam kadar perlahan. Penat buat plank tadi.
Tbc
❀ okay okay tau hambar 😹 aku sendiri tak tau aku type apa sebenarnya ni ;-;
YOU ARE READING
𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❞ aku lakukan semua ni demi balas dendam, bukan sebab aku sukakan kau ━ PARK JIMIN ❝ ❞ tapi kau bertarung nyawa depan mata aku, demi apa? ━ YOO JEONGYEON ❝ ◢ park jimin as himself yoo jeongyeon as herself ◤ a complicated fan...