08

283 44 13
                                    

" untuk apa? "

Taehyung mengeluh kasar lalu keretanya diberhentikan sebaik tiba di hadapan rumah Jeongyeon. Wajah Jeongyeon ditatap lama.

" a-aku tak tau, aku tertarik untuk kenal kau lebih mendalam, "

" Taehyung-ah, "

" hm? "

Taehyung mengetap bibirnya sedikit gelisah dan agak malu selepas meluahkan isi hatinya tadi.

" lebih baik kita kekal sebagai schoolmate je, "

Jeongyeon memandang Taehyung serious manakala Taehyung sedikit terkebil-kebil mendengar kata-kata Jeongyeon tadi.

" j-jadi kau reject aku? "

" perlu ke aku jawab soalan tu? "

" tak, "

Jeongyeon membuka pintu kereta lalu keluar dari kereta milik Taehyung manakala Taehyung masih terkebil-kebil seorang diri. Mana taknya, Kim Taehyung si international playboy ditolak mentah-mentah oleh Yoo Jeongyeon.

Calar lah maruah Kim Taehyung hari ni sebagai international playboy yang paling berjaya dek kerana ditolak oleh Jeongyeon.

" kau balik lah, "

" h-ha yelah, "

Taehyung terus menekal pedal minyak dan beredar dari kawasan rumah Jeongyeon. Jeongyeon memerhatikan kereta Taehyung sehingga hilang dari pandangan.

" maruah Kim Taehyung si international playboy tercemar hari ni, "

Jeongyeon tersenyum sinis lalu memusingkan badannya dan berjalan masuk ke dalam rumah.

" lama kau keluar? "

Jeongyeon mengangkat wajahnya memandang Seungyeon yang sudah bercekak pinggang. Jeongyeon tersengih menampilkan barisan giginya yang tersusun rapi.

Jeongyeon melirik sedikit ke arah jam dinding di ruang tamu yang menunjukkan hampir pukul 8 malam. Ini semua salah Taehyung sebab tadi dia pergi mengurat perempuan dekat kedai sebaneka.

" sorry lah unnie, Jeong tumpang kawan tadi jadi dia lambat sebab ada hal sikit. Tu yang Jeong balik lambat, "

Seungyeon menjeling Jeongyeon lalu mengorak langkah ke dapur. Jeongyeon memandang Seungyeon yang menghilang di sebalik dinding dapur lalu berlari anak untuk naik ke biliknya.

" Jeongyeon, "

Panggil Puan Yoo membuatkan langkah Jeongyeon terhenti. Jeongyeon memusingkan badannya lalu tersengih sebentar kepada Puan Yoo.

" kenapa omma? "

" keluarga Park datang tu, "

Jeongyeon membeliakkan matanya lalu langkah kaki diarahkan kepada Puan Yoo. Jeongyeon memandang Puan Yoo terkejut.

" keluarga Park? Kenapa dorang datang? "

" anak dorang accident tu dorang baru lepas melawat anak dorang lah. Itu yang dorang datang melawat kita sekali, "

Jeongyeon menghela nafas lega lalu mengikuti langkah Puan Yoo ke arah dapur. Kelihatan pasangan Park sedang makan bersama-sama Encik Yoo dan Seungyeon.

Jeongyeon menundukkan badannya ke arah Encik Park dan Puan Park sebagai tanda hormat. Jeongyeon kemudiannya mengambil tempat bersebelahan dengan Seungyeon.

" Jeongyeon dari mana? "

" melawat kawan dekat hospital, "

Ujar Jeongyeon pantas tak berfikir langsung soalan yang diajukan oleh Puan Park tadi. Menyedari dirinya terlepas cakap Jeongyeon menepuk perlahan kepalanya.

𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣Where stories live. Discover now