02

474 69 71
                                    

Jeongyeon menolak pintu bilik guru lalu masuk ke dalamnya. Langkah kakinya di arahkan ke meja Cikgu Ahn. Buku rekod yang di ambil tadi di letakkan di atas neja tersebut.

" oh gomawo Jeongyeon-ah, "

Ujar Cikgu Ahn tersenyum pada Jeongyeon. Jeongyeon menganggukkan kepalanya lalu bergerak keluar dari bilik guru tersebut.

" woi Jeong, "

Tegur seorang perempuan di belakang Jeongyeon. Jeongyeon menoleh ke arah perempuan tersebut.

" pahal Chung? "

Chungha berjalan mendekati Jeongyeon lalu bahu Jeongyeon dipeluk.

" apahal kau ni? "

" takde ah saja je panggil tadi, "

Jeongyeon menolak Chungha agar menjauh darinya.

" jangan peluk-peluk doh, geli, "

Chungha menjeling Jeongyeon sekilas lalu berjalan di sebelah Jeongyeon.

" em Jeong, "

" apa lagi? "

Jeongyeon mengerling Chungha yang tengah gentel baju dia.

" kau nak apa ni? "

" tadi en, "

Kata-kata Chungha terhenti seketika membuat Jeongyeon memandangnya keliru. Jeongyeon mengangkat sebelah keningnya.

" kau jumpa Jimin kan tadi? "

" ha pahal? "

" kau jumpa dia buat apa? "

" ambik buku rekod. Tak, kau pahal tanya ni? "

Chungha hanya menggelengkan kepalanya perlahan lalu beredar masuk ke dalam kelas diikuti oleh Jeongyeon.

✦✧✦

Sebelum aku mulakan cerita meh lah aku ceritakan sikit tentang Yoo Jeongyeon. Dia ni nak kata kaya tidak lah, apa benda cliché sangat semua nak kaya ni?

Keluarga dia biasa-biasa je, bapak dia Encik Yoo hanya seorang penjawat awam yang bekerja dekat sebuah syarikat hiburan. Kerja sebagai staf je jadi gaji tak lah besar mana. Cukuplah nak menanggung mereka sekeluarga.

Mak dia, Puan Yoo seorang cikgu tadika Seoul Kindergarten dan gaji pun boleh lah buat ada-ada untuk menampung kemahuan shopping dirinya dan keluarga.

Kakak dia, Seungyeon pulak pelajar sepenuh masa dan pekerja sambilan dekat 7-eleven. Seungyeon tengah sambung belajar dalam jurusan mechanical, nak jadi arkitek tapi dia bodoh bab melukis katanya.

Yoo Jeongyeon ni pulak, hanya sekadar pelajar Taesan Highschool yang memegang jawatan penolong ketua pengawas. Jeongyeon ni nak kata popular tu tak sangatlah tapi kalau bab memekak dia boleh join sekaki tapi hanya kalau dia rasa lawak tu buat dia berdekah-dekah sampai berguling-guling.

Ah tak de lah, Jeongyeon ni tak mudah terhibur je tapi dia boleh je masuk air sekali bila dengan manusia yang rapat dengan dia. Bercinta? Oh jarang sekali lah dengar dia ada kekasih. Last dia bercinta waktu umur dia 6 tahun, cinta monyet guys sian dia.

✧✦✧

" dey Jeongyeon! "

Panggil seorang lelaki sebaik Jeongyeon dan Chungha melangkah ke dalam kelas. Jeongyeon tersenyum tipis ke arah lelaki tersebut.

" apa kau nak ha Sehun? "

Soal Jeongyeon acuh tak acuh sambil mengambil tempat di sebelah Sehun.

" em math dah siap? "

" belum, "

" sains? "

" belum, "

" ekonomi? "

" belum, "

" ini semua belum! Kau tak pernah tak siap homework kan! "

Sehun memandang Jeongyeon tajam manakala Jeongyeon buat muka tak peduli dengan kata-kata Sehun.

" kau tu sampai bila nak tiru aku? Aku lempang kau kang, "

Sehun tersengih-sengih malu dengan kata-kata Jeongyeon tadi.

" ala Yeon, kau macam tak biasa dengan aku pulak. Boleh lah Yeon, aku tiru sikit je weh aku janji! "

" aku tak percaya dengan kata-kata kau, itu semua penipuan semata-mata, "

Sehun menjeling Jeongyeon lalu memandang ke hadapan semula. Jeongyeon hanya memandang Sehun tanpa sebarang ekspresi.

✦✧✦

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat bermula, Jeongyeon meronda sekitar kawasan sekolah memandangkan dia seorang pengawas yang berdedikasi ewah tak sedar dia yang selalu langgar peraturan sama je macam ketua pengawas si Park Jimin tu.

Jeongyeon dapat melihat Jimin yang tengah meronda bangunan yang sama dengannya dari jauh. Kelihatan Jimin sedang tersenyum ke arahnya. Jeongyeon hanya memandang Jimin tanpa sebarang ekspresi, seperti biasa.

" Jeongyeon-ssi, "

" hm, "

Jeongyeon hanya menggumam sedikit, malas nak panjangkan perbualan.

" awak ronda sekitar sini jugak? "

" sejak bila kau guna saya awak dengan aku? "

" eh? "

" seingat aku, kita guna kau aku kan? "

Jimin mengerdipkan matanya beberapa kali lalu tersengih menampilkan barisan giginya yang tersusun rapi.

" kau pahal ronda sini? Kau satu group dengan aku ke? "

" oh tak lah, saya eh aku actually jaga bangunan sebelah, "

" so? kau buat apa dekat sini? "

" aku nampak kau tadi jadi aku pergi lah sini, "

Jeongyeon mengerutkan dahinya seketika memandang Jimin yang mengutarakan jawapan tadi tanpa rasa teragak-agak.

" motif kau cakap macam tu? "

" probably sebab hati aku dekat sini? "

" hei international playboy, kau fikir aku boleh cair dengan kata-kata kau tu? "

" tak, "

Jeongyeon mengangguk perlahan lalu mula mengorak langkah namun ditahan oleh Jimin.

" tapi kau boleh try kan? "

" nak try apa nya kalau aku memang tak suka kau? "

Jimin mempoutkan bibirnya lalu melepaskan lengan Jeongyeon yang dipegang tadi. Jeongyeon pulak pantas hilang dari pandangan.

Jimin memandang Jeongyeon dari jauh. Satu keluhan kasar dilepaskan.

" kenapa susah sangat nak pikat kau Yoo Jeongyeon? "

tbc

𝘤𝘩𝘪𝘭𝘥𝘩𝘰𝘰𝘥 𝘧𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥. 𝙫𝙢𝙞𝙣Where stories live. Discover now