1

864 46 2
                                    

"Senpai notice!"  Aku terjerit sebaik saja buka aplikasi instagram. Komen aku pada crush aku, Jihyun dilike dan reply.

yoonjiv._ Jihyun fighting! Saya peminat awak no.1!
1456 likes.       Reply.      

View 1009 reply

jihyuneoh kamsahamnida💖

Ini kali pertama weh crush notice komen aku! Serius cakap. Aku tersenyum-senyum sambil pandang skrin telefon.

"Barghhh!!" Bahuku disentuh dari belakang. Aku terkejut. Lantas kakiku melayang ke perutnya.

"Ah!" Dia mengaduh sakit. Aku berpaling lantas menekup mulut.

"Omo omo omo! Mianhae! Aku ingat siapa!" Aku terus dapatkan lelaki itu. Dia..Taehyung.

"Ahh, kau ni lain kali tengok dulu. Jangan main pukul je." Rungut Taehyung. Aku tersengih.

"Mian. Kau pun lepas ni jangan nak main sergah je. Terkejut tahu tak?!" Aku menjeling Taehyung dan dudum semula. Tapi baru saja aku duduk, lengan aku ditarik oleh Taehyung. Aku blank.

"Apa kau? Kau nak bawa aku pergi mana?" Tanyaku geram. Taehyung senyum petak menampakkan giginya yang teratur dan putih itu.

"Teman aku pergi makan. Aku lapar ni. Kau yelah kenyang usyar crush." Kata Taehyung. Aku buat muka. Taehyung ni paling tak suka bila dia nampak aku tengah tatap gambar crush aku tu. Aku pun tak tahu sebab apa.

Kami berjalan ke kedai makan parents Jungkook. Sebaik tiba, Taehyung terlebih dahulu menyapa Jungkook yang sedang mengelap meja makan.

"Nochu!" Taehyung buat handshake dengan Jungkook dan duduk kembali ke tempat duduknya. Jungkook lap tangannya dengan tisu dan duduk di hadapan aku. Eh, dia ni bukannya nak ambil order, duduk pula. Tampar karang!

"Well, bagi aku rehat kejap. Dari tadi aku buat kerja tak berhenti. " Rungut Jungkook. Hh, ni mesti kes kena paksa buat kerja. Well, Jungkook mana boleh susah sikit. Manja!

Taehyung bangun dan ambil aiskrim di dalam peti aiskrim yang disediakan di kedai makan itu. Dia ambil aiskrim perisa strawberry, chocolate dan milk. Aku terlebih dahulu ambil strawberry dan Jungkook ambil perisa susu. Kami diam makan aiskrim.

"Yoon, nah!" Taehyung halakan sudunya ke arah aku. Aku terkebil-kebil. Taehyung suap aku? Dia tak pernah pun buat macam ni. Pelik. Sihat ke tak ni?

Dengan teragak-agak, aku makan aiskrim yang disuap oleh Taehyung itu. Mukaku kemerahan sedikit. Kenapa aku nak malu-malu ni? Taehyung kawan aku dari kecil. Bukannya baru kenal. Ok, chill Yoon. Chill.

Aku lihat Jungkook kecilkan mata. Aku pandangnya sambil angkat kedua belah kening aku.

"Korang ni..pelik. Ada apa-apa yang aku tak tahu ke?" Tanya Jungkook.

"Aaa..errr.." Aku jadi tak tahu nak cakap apa.

"Apa kau mengarut ni Jungkook?" Soal Taehyung sambil suap aiskrim ke mulutnya. Cepat betul dia habiskan. Lapar sangat ni.

"Korang couple ehh?!" Tebak Jungkook. Aku tersedak. Manakala mata Taehyung membulat.

"Yah Jeon Jungkook! Kau gila ke? Couple? Kitaorang kawan jelah!" Aku membantah kata-katanya.

His CinderellaWhere stories live. Discover now