14

183 31 2
                                    

Aku ambil bingkai gambar aku bersama Taehyung sewaktu kecil dulu. Gambar itu aku tatap. Pertemuan pertama aku dan Taehyung. Aku tersenyum hambar. Bingkai itu aku letakkan semula atas kabinet tepi katil.

Biarlah aku tinggal gambar tu dekat sini.

Kemudian aku ambil kotak berwarna pink dalam almari. Kotak bersaiz kotak kasut. Aku buka kotak itu dan senyuman terukir. Ini kenangan aku dan Taehyung. Tapi semua yang berkaitan dengan Taehyung, aku terpaksa tinggal di sini. Aku tak nak seksa hati aku.

Aku tutup bagasi aku dan zip. Bagasi itu aku bawa turun dari katil dan terus aku tarik keluar dari bilik. Mummy, daddy, omma dan appa tersenyum pada aku di ruang tamu.

"Tak ada barang tertinggal?" Tanya appa. Aku gelengkan kepala sambil tersenyum.

"Tak ada." Kataku. Daddy arahkan pembantunya angkat bagasi aku. Aku pandang omma dan appa.

"I will miss you omma, appa." Aku peluk erat omma dan appa ku. Orang tua yang sudah besarkan aku menjadi manusia yang sempurna dan sihat. Aku takkan lupa mereka.

"Ji janji, Ji mesti lawat omma dengan appa dekat sini." Kataku sambil kesat air mata omma.

"Ahh yeobo, janganlah menangis. Ji bukannya pergi selama-lamanya. Dia pergi Seoul je." Pujuk appa. Omma peluk aku.

"Mana oppa?" Tanyaku bila perasan Yoongi tak ada di sini. Kemudian aku lihat Yoongi tiba-tiba muncul dengan rambut yang basah. Baru lepas mandi rupanya.

"Ji pergi dulu. Sorry sebab selalu lawan cakap oppa." Aku peluk Yoongi. Yoongi balas pelukanku kemudian dia belai rambutku lembut.

"Jangan nakal-nakal dekat sana. Jangan lupa oppa pula lepas dah dapat adik beradik baru." Seloroh Yoongi. Aku ketawa.

"Mana boleh lupa abang Ji yang savage ni. Min Savage!" Aku ketuk dahinya perlahan. Yoongi pandang aku kemudian dia pegang lehernya.
Satu rantai yang terselit dalam hoodienya dikeluarkan.

"Jangan tanggal rantai siblings kita tau?" Pesan Yoongi. Aku turut pegang leher aku dan lihat rantai yang Yoongi beli suatu ketika dulu.

MS

Min Siblings.

"Annyeong." Aku tunduk sedikit dan terus keluar dari rumah. Sneakers aku sarung ke kaki dan aku masuk ke dalam kereta.

Aku lambai-lambai tanganku pada keluarga aku. Air mata mula bertakung bila aku rasa sebak. Lepas saja kereta kami sudah jauh, aku membuang pandang ke luar tingkap. Sebaik saja kereta belok, aku tengok rumah Taehyung. Aku pejam mata. Aku tak boleh.

Kereta itu melalui sekolah kami, taman tasik, dan juga kedai makan Jungkook. Dari dalam kereta aku nampak Jungkook sedang lap meja makan seperti biasa. Perbualan kami semalam tiba-tiba bermain di minda.

"Jungkook.." Panggilku perlahan. Badan aku sandarkan dekat meja dan mukaku tunduk memandang lantai.

"Hmm?"

"Esok aku pergi."

"Maksud kau?"

"Mak ayah kandung aku datang jemput aku. Aku ikut diaorang balik Seoul esok. Tapi, jangan bagitahu Taehyung."

"Yoon! Serius lah kau nak pergi? Taehyung sakitkan hati kau sangat ke?" Tanya Jungkook sambil menghadap aku.

"Aku tak kuat untuk tengok Taehyung dengan Yeoreum. Aku fikir lebih baik aku berundur. Biarlah Taehyung bahagia dengan Yeoreum. Aku mungkin jumpa lelaki yang lebih baik untuk aku dekat Seoul nanti. Kan?" Aku tersenyum hambar.

"Yoon, kau kena bagitahu Taehyung kau nak pergi. Apa perasaan dia kalau dapat tahu kau pergi tanpa berita? Kau berkawan dengan dia sejak kecil. Dia mesti kecewa."

"Tak apa. Kecewa dia tak lama kalau Yeoreum ada. Yeoreum boleh tenangkan dia nanti."

"Kenapa kau tak nak bagitahu dia kau nak pergi?"

"Sebab aku tak nak tengok dia merayu dekat aku supaya jangan pergi. Walaupun benda tu tak jadi lagi, tapi aku pasti."

"Tak apalah kalau macam tu. Kau janganlah lupakan aku dekat sini. Jangan lost contact."

"Okey."

Aku harap kau bahagia, Taehyung.

To Be Continue

Sorry it's just a short chapter.

His CinderellaWhere stories live. Discover now