Gelas berisi air kosong diletak atas meja dengan kasar sambil matanya memandang gambar di dalam skrin komputer riba. Senyuman sinis terukir di bibirnya bila dia teringat kejadian beberapa hari lepas.
"Kim Taehyung.." Sebutnya perlahan.
"Yeojung.." Panggil seorang lelaki. Yeojung menoleh memandang lelaki yang sangat dikenali suaranya.
"Eoh Seonghwa.." Yeojung bangun dan ambilkan air untuk Seonghwa. Seonghwa lihat skrin laptop milik teman wanitanya, Yeojung. Skrin laptop memaparkan gambar seorang lelaki.
"Ni Taehyung kan?" Tanya Seonghwa pada Yeojung yang datang ke arahnya membawa segelas air nescafe. Yeojung tutup laptopnya dan pandang Seonghwa dengan wajah serius.
"Awak..please kali ni je. Saya nak balas dendam dekat dia.." Kata Yeojung. Seonghwa mengeluh dan garu kepalanya yang tidak gatal itu.
"Saya bukannya tak nak bagi awak buat, Yeojung. Tapi..balas dendam bukannya boleh ubah apa-apa pun. Kembar awak tak boleh hidup balik pun." Kata Seonghwa. Yeojung berdecit geram.
"At least nasib Yeoreum terbela. Dia mati sebab lelaki tu! Kim Taehyung tak guna. Saya nampak depan mata saya apa yang jadi dulu. Taehyung mainkan perasaan Yeoreum. Hati siapa tak sakit? Logik ke seorang lelaki cintakan dua orang perempuan?" Yeojung semakin panas. Dia rindukan adik kembar dia. Mereka selalu bercerita dan berkongsi masalah bersama suatu ketika dahulu. Tapi tidak lagi sekarang. Hati dia benar-benar hancur bila dapat tahu Taehyung sebenarnya tidak ikhlas mencintai Yeoreum.
"Memang logik seorang lelaki cintakan dua perempuan dalam masa yang sama. Dah nama pun lelaki." jawapan Seonghwa itu buat Yeojung tersenyum sinis.
"Saya just nak Taehyung menderita. Dia tak layak kecapi kebahagiaan." kata Yeojung. Seonghwa mengeluh. Apa dia patut lakukan? Nak menghalang? Yeojung nampaknya sudah bertekad.
"Play it safe." kata Seonghwa.
______
Jarinya bermain-main dengan cup americano sambil memandang luar tingkap. Dari jauh dia nampak Taehyung dan Yoonji sedang makan aiskrim. Seronok saja! Memang Yoonji saja yang boleh pulihkan Taehyung. 4 tahun lelaki itu menderita dengan ketiadaan Yoonji.
"Seokjin, aku rasa Taehyung dah pulih." kata Hoseok yang duduk di seat sebelah pemandu.
"Nope. Kena ambil masa. Sebab risau nanti sakit dia datang balik." sampuk Namjoon yang turut berada di dalam kereta. Pen diletakkan pada dahi sambil dia memerhati tindak tanduk Taehyung. Jelas nampak dia bahagia bersama gadis itu. Persoalannya, sampai bila Yoonji nak berada di sisi Taehyung? Nak ke Yoonji berkahwin dengan Taehyung?
"Semua dah lain sekarang. Yoon dah ada keluarga baru. Risau family kandung dia tak suka Taehyung." kata Seokjin. Keluhan dilepaskan.
"Bro, yang nak kahwin dengan Taehyung tu Yoonji. Bukannya mak ayah dia." Hoseok gelengkan kepalanya. Itu pun nak dijadikan masalah.
"Still, kena dapat izin parents dia." kata Seokjin. Kemudian suasana sunyi di dalam kereta. Masing-masing memandang Taehyung dan Yoonji saja.
_____
"Yoon, kau ni makan aiskrim pun lambat ke?" Taehyung mengeluh lihat Yoonji yang lambat-lambat makan aiskrim itu.
"Wae? Ada nak pergi mana-mana ke lepas ni?" tanya Yoonji.
"Takdelah. Aku tak suka Seokjin intip aku macam ni. Dia ingat aku ni apa? Budak?" Taehyung merengus kasar. Ingat dia buta tak nampak kereta Seokjin di tepi taman rekreasi itu? Mengekek Yoonji mendengarnya.
"Yalah dia risau 'baby' dia ni diapa-apakan. Seokjin just over protective sebab dia sayang kau." kata Yoonji.
"Pfft! Baby? Eh Yoon, mata kau sakit ke buta? Aku besar panjang macam ni kau kata baby? Jebal.." Taehyung ketawa kemudian dia bangun dari duduknya.
YOU ARE READING
His Cinderella
RomancePerbuatannya, tingkahnya, ayatnya, semuanya memberi kesan pada hati si gadis sehingga dia berharap. Yoonji rapat dengan lelaki lain ataupun punyai crush di media sosial, pastinya Taehyung tak suka. Reaksi dia jelas menunjukkan dia cemburu tapi dia m...