28

149 20 0
                                    

Buah anggur dimasukkan ke mulutnya sambil mata memerhati Yoonji yang bergelak sakan dengan Jimin. Kenapa perlu semeja? Jimin ni menyemak saja!

Jungkook pula sibuk dengan telefon bimbit di tangan. Sejujurnya, majlis hari jadi Jihoon ni bosan tapi apa nak buat? Dah orang jemput, dia datang sajalah.

Sedang Yoonji sibuk ketawa, tiba-tiba ada seorang lelaki yang tiba-tiba tertumpahkan air ke hoodie milik Yoonji. Taehyung dan Jimin bangun serentak.

Taehyung capai tisu lalu dia lap hoodie Yoonji yang hanya basah sedikit.

"Sorry-sorry. Saya tak sengaja." ucap lelaki itu. Yoonji yang sibuk memerhati Taehyung terus angkat kepala. Mata terus membulat besar dan kali ini dia terbangun terus.

"Jihyun oppa?!" Terbatuk Jungkook mendengar Yoonji berkata begitu.

"Oppa?" Jungkook buat muka menjengkelkan. Rasa macam Yoonji ni tak sesuai nak ber 'oppa' bagai.

"Eoh? Awak kenal saya?" Jihyun tersenyum suka.

"Kenal lah. Awak kan instafamous." Malah bahasa yang digunakan pun bukan main bersopan santun. Taehyung mula berang. Dari tadi sabar sekarang ni mula lah penyakit panas baran dia nak datang.

Pantas bahu Jihyun ditolak kasar. Jihyun tersentak. Nasib baik orang ramai tengah rancak bersembang dan tak nampak pun ada perkelahian dia situ.

"Apa masalah kau ni?  Tengok baju dia dah kotor. Kau nak aku kotorkan baju kau ke?" Tanya Taehyung mendatar. Aura dingin terasa di segenap ruangan itu. Jungkook telan air liur. Tak mungkin Taehyung nak mengamuk kan? Dalam majlis ni.

Call Seokjin ke tak payah?

"Aku dah minta maaf kan?" Jihyun pula panas hati. Namun dahinya terus berkerut bila dia pandang Taehyung.

"Taehyung?" Jihyun pamer riak tidak percaya. Taehyung sepupunya yang dikhabarkan sedang sakit.

"Kau cousin aku kan? Kim Taehyung?" tanya Jihyun. Yoonji baru teringat. Taehyung pernah beritahunya yang Jihyun ni sepupu Taehyung dan..

Jihyun playboy.

"Tak penting pun untuk kau tahu." hanya itu yang Taehyung jawab bila Yoonji merangkul lengannya.

"Dah lah tu Taehyung. Hoodie aku basah sikit je." Yoonji menarik lengan Taehyung supaya duduk.

"Dah lah, kau pergi sana. Buat bergaduh je karang." halau Jimin. Jihyun pandang Jimin.

"Yang kau duduk sini dah kenapa? Meja keluarga kita belah sana." kata Jihyun pula. Taehyung pandang Jihyun dan Jimin silih berganti.

"Ah..hyung. Aku nak bersembang dengan Yoonji sekejap. Karang aku pergi sana." kata Jimin. Taehyung dan Yoonji terus melopong. Kecilnya dunia! Jimin adik Jihyun!

"Maksudnya kau ni cousin aku?" tanya Taehyung semacam tidak percaya. Jimin pandang Taehyung.

"Maybe. Aku tak selalu datang family event so aku tak kenal sangat dengan cousin-cousin aku. Kau cousin sebelah mak aku lah kot sebab surname kau Kim." kata Jimin. Taehyung mengeluh.

Park Jihoon. Park Jimin. Dan tambah lagi Park Jihyun dalam majlis ini.

Semuanya macam musuh dia. Yoonji ni pun satu. Menyibuk nak rapat Jihoon masa zaman sekolah, lepastu tertidur atas bahu Jimin dalam bas, and pernah crush dekat Jihyun.

Lepas ni dia nak tukar nama

Park Jihyung pula. Mana tahu Yoonji terjatuh hati juga.

Suasana di dalam dewan tiba-tiba gelap dan cahaya di atas pentas menyerlah. Seorang lelaki membuat persembahan nyanyian di atas pentas.

Majlis hari jadi Jihoon ni memang beria.

Lebih kurang lima minit kemudian, si lelaki itu habis menyanyi. Yoonji tepuk tangan dengan penuh teruja. Taehyung tersenyum. Yoonji memang suka tengok orang menyanyi. Lampu di dalam dewan kembali terang.

"Amnyeonghaseyo, Han Jipyeong imnida. Terima kasih sudi menonton persembahan nyanyian saya. Gomawoyo. Erm, ada sesiapa yang nak menyanyi?" Han Jipyeong memerhati segenap ruangan dewan itu. Tiada siapa yang angkat tangan malah memandang antara satu sama lain.

"Me!" Taehyung berdiri tiba-tiba. Hampir saja Jungkook terjatuh kerusi gara-gara terkejut. Yoonji dan Jimin juga terkejut. Taehyung selamba berjalan naik ke atas pentas.

"What the hell?!" Jungkook masih lagi dalam mode terkejut.

"Annyeonghaseyo, Kim Taehyung imnida." Taehyung perkenalkan diri. Tepukan gemuruh di seluruh dewan buat Taehyung berdebar-debar. Matanya memandang Jihyun yang sedang memandangnya. Kemudian Jihoon, Jimin dan berakhir dengan Yoonji.

Senyuman sinis terukir. Selepas berbincang dengan pemain muzik, dia kembali berdiri di atas pentas.

"She's been my queen since before we teen, we want the same things, we dream the same dreams, alright, alright. I got it all 'cause she is the one.
Her mum calls me love, her dad calls me son, alright, alright. I know, I know, I know for sure"

"Everybody wanna steal my girl. Everybody wanna take her heart away. Couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me. Everybody wanna steal my girl, everybody wanna take her heart away, couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me."

"Na na na na na na na. Oh yeah. Na na na na na na na. Alright. Na na na na na na na, na na na na na na na. She belongs to me."

"Kisses like cream, her walk is so mean and every jaw drops when she's in those jeans, alright, alright. I don't exist, if I don't have her, the sun doesn't shine, the world doesn't turn, alright, alright.."

"But I know, I know, I know, for sure.."

"Everybody wanna steal my girl. Everybody wanna take her heart away. Couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me. Everybody wanna steal my girl, everybody wanna take her heart away, couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me."

"Na na na na na na na. Oh yeah. Na na na na na na na. Alright. Na na na na na na na, na na na na na na na."

"She know, she knows, that I never let her down before. Oh, she know, she knows, that I'm never gonna let another take her love from me now."

"Everybody wants to steal my girl, everybody want to take her heart away, couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me. Everybody wanna steal my girl, everybody wanna take her heart away, couple billion in the whole wide world, find another one 'cause she belongs to me."

"Na na na na na na na, oh yeah, oh yeah, alright yeah. Na na na na na na na, alright. Na na na na na na na, na na na na na na na, she belongs to me."

Nyanyian lagu Steal My Girl by One Direction ditamatkan dengan satu tepukan. Semua tersenyum mendengar nyanyian Taehyung.

"Boleh jadi penyanyi!" Jerit satu suara.

"Macam suara V BTS!" Laung satu lagi suara. Taehyung hanya tersenyum sambil tunduk sedikit.

"Kamsahamnida." Taehyung beri semula microphone pada Han Jipyeong dan turun dari pentas. Tebal juga muka dia nak menyanyi tapi untuk Yoonji tak apa.

"Wahhh, tak sangka aku. Sedap juga suara kau!" Yoonji menepuk-nepuk paha Taehyung sebaik saja dia duduk. Jungkook turut menolak-nolak bahu Taehyung untuk bersorak.

"Sumpah terkejut siot." kata Jungkook. Taehyung mengeluh. Melebih-lebih pula si Jungkook ni. Kalau Yoonji melebih-lebih tak apalah. Dia lagi suka.

Tapi apa-apa pun dia puas hati. Sangat puas.

To Be Continued

makin hambar kan :( btw stay safe everyone!

and lagu tadi tu author ada tukar lirik and pendekkan sikit :))

His CinderellaWhere stories live. Discover now