Aku siram bunga-bunga yang berwarna-warni di halaman rumah. Ibu aku yang tanam semua ni. Memandangkan harini aku malas nak keluar sebab sakit kaki, jadi aku ambil keputusan menolong ibu aku buat kerja rumah. Bukan selalu. Setahun sekali je. Sekarang ni tinggal aku seorang. Ibu aku kerja. Ayah aku pun kerja. Oppa ada kelas petang dekat kampus.
Aku tukar lagu di telefon aku daripada Oh My nyanyian Seventeen kepada Make it Right nyanyian BTS. Earphone di telinga aku betulkan sedikit. Kemudian aku sambung menyiram.
"Cepat-cepat membesar!" Kataku. Memberi semangat untuk bunga-bunga itu untuk terus kekal subur dan membesar dengan baik.
"Yoon!" Jeritan Taehyung kedengaran. Aku menoleh. Taehyung berlari tercungap-cungap mendapatkanku. Aku naikkan sebelah keningku. Dah kenapa pula ni?
"Yoon!!" Volume jeritannya naik satu oktaf lalu tubuh aku dipeluk lalu dipusing-pusing. Ye, aku rasa aku terbang sekarang ni. Taehyung ni meroyan ke apa? Penyiram di tangan aku juga tercampak entah kemana-mana gara-gara Taehyung.
"Waegurae?" Tanyaku hairan. Senyuman Taehyung melebar saja.
"Yoon, dia..dia terima aku weh! Kitorang dah official!" Kata Taehyung dengan muka terujanya. Aku tak faham. Muka aku jelas blank.
"Maksud kau?"
"Aku dah confess dekat dia. Dia cakap dia pun ada perasaan yang sama dekat aku. Yoon, aku happy sangat. Dah lama aku suka dia. Tak sangka aku tak bertepuk sebelah tangan." Taehyung peluk aku lagi. Aku tersentak. Jujur aku cakap aku nak menangis. Taehyung dah jadi milik orang ke? Taehyung ada gadis yang dia suka senyap-senyap? Kenapa aku tak tahu? Jadi selama ni, memang dia takde perasaan dekat aku lah? Aku saja yang mengharap lebih dari dia?
Kau bodoh Yoonji. Dia tak suka kau.
"Yoon, kenapa kau diam? Bagilah reaction. BFF kau ni dah official taken tahu tak?"
"Err..chukahei. Siapa dia?" Tanyaku dengan bibir yang terketar-ketar. Aku tahan air mata.
"Yeoreum. Ahn Yeoreum. Neomu yeppuda." Kata Taehyung dengan senyuman. Aku telan air liur yang terasa kelat.
"Oh. Err..aku masuk dululah. Kau nak masuk ke nak balik?" Tanyaku. Cuba berlagak tenang.
"Mestilah nak masuk. Nak tengok cerita Beautiful World dengan my cinderella!" Kata Taehyung kemudian merangkul leher aku lalu masuk ke dalam rumah. Aku mengaku aku janggal.
"Araso."
_____________
Aku kesat air mataku yang terus mengalir sebaik aku tiba di dapur. Aku kena tahan tangisan aku dari meletus. Aku tak nak Taehyung dengar. Aku intai Taehyung dari dapur. Dia sedang membelek album keluarga aku yang berada atas meja.
If I am that girl.
Aku terus keluarkan air dari dalam peti sejuk dan ambil gelas dalam kabinet. Kemudian aku terus berjalan ke ruang tamu. Taehyung pandang aku. Aku buat-buat tak nampak saja dan terus tuang air dalam gelas.
"Kau menangis ke?" Tanya Taehyung tiba-tiba. Aku pandang dia yang bermuka risau.
"Err..tak adalah. Aku selesema." Dalihku. Taehyung mengangguk-angguk kemudian dia sambung tengok tv.
"Nanti, tengok wayang nak?" Tanya Taehyung. Aku berfikir seketika. Apa kebaikan dan keburukan kalau aku tengok wayang dengan Taehyung?
Hmm, at least aku boleh spend time dengan orang yang aku suka. Ikut lah? Kan? Daripada nanti dia asyik spend time dengan yeochin dia sampai lupa dekat aku, kan aku dah tak ada semangat nak buat semua benda. Hmm, aku sedih.
YOU ARE READING
His Cinderella
RomancePerbuatannya, tingkahnya, ayatnya, semuanya memberi kesan pada hati si gadis sehingga dia berharap. Yoonji rapat dengan lelaki lain ataupun punyai crush di media sosial, pastinya Taehyung tak suka. Reaksi dia jelas menunjukkan dia cemburu tapi dia m...