Lebih kurang 5 minit kemudian, bas sampai di stesen bas. Aku biarkan semua orang turun dahulu, baru aku turun. Sebaik aku keluar dari bas, mata aku tercari-cari Taehyung dan Yeoreum. Hembusan nafas lega aku lepaskan setelah lihat Taehyung dan Yeoreum di hadapan kaunter tiket bas. Aku ingin berjalan menghampiri mereka, tapi lengan aku tiba-tiba ditarik dari belakang. Aku menoleh mengejut. Lelaki tadi. Park Jimin.
"Eoh? Waeyo?" Tanyaku. Jimin pandang aku dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Dia pandang aku lama. Macam tengah scan muka aku pun ada. Aku tahulah aku tak secantik perempuan lain. Tak payahlah scan muka aku macam ni.
"W...waegurae Jimin shi?"
"Aku rasa aku tak kenal kau..? Macam mana kau boleh tahu nama aku?" Tanyanya pelik. Aku memandangnya dengan mata dikelipkan berkali-kali. Kemudian aku ketawa.
"Betul ke nama kau Jimin? Aku main teka je. Tak sangka betul. Betul kau Park Jimin?" Aku ketawa lagi. Jimin kerutkan dahi. Reaksi dia jelas menunjukkan seperti 'apa yang kelakar?'.
"Tak lawak lah. Takkan first try dah betul. Cepatlah cakap, kita pernah jumpa ke?" Tanya Jimin lagi. Aku mengeluh.
"Name tag kau dekat uniform sekolah tu. Takkan aku ni buta sampai tak nampak name tag kau tu." Kata-kataku menyebabkan Jimin menunduk melihat name tag nya. Dia kemudian turut ketawa. Mungkin sedar akan kebodohan diri sendiri. Aku hanya gelengkan kepalaku.
"Yoon!" Suara Taehyung buat bahu aku terhinjut sedikit.
"Kau ni tak reti duduk diam ke? Asyik merayau je. Aku ingat kau hilang tadi tahu tak?" Muka Taehyung jelas menunjukkan yang dia risau. Aku suka. Aku suka bila Taehyung risau pasal aku.
"Err..kau yang tinggal aku tadi! Happy sangat dengan Yeoreum tu. Sampai aku pun kau tinggal." Kataku sambil terus tinggalkan Taehyung. Aku terlupa Jimin. Marah punya pasal.
Aku berani cakap macam tu pun sebab Yeoreum takde dekat situ. Kalau Yeoreum ada, aku tak berani. Nanti dia syak pula aku suka Taehyung. Kalau cakap kat Taehyung tu takpelah. Taehyung bodoh tak simpan. Semua benda lambat tangkap. Kena terangkan lebih detail baru faham.
_______________
Semuanya hambar. Aku kebosanan. Aku rasa seperti orang asing di situ. Taehyung dan Yeoreum tak habis-habis bersembang bersama. Aku rasa nak lari sekarang ni. Aku berharap ada abang aku dekat sini lepastu aku terus ikut dia balik.
"Taehyung, Yoonji nak makan apa? Panggillah dia datang sini." Yeoreum bertanya lembut pada Taehyung. Aku dengar tapi aku saja buat-buat sibukkan diri dengan telefon bimbit di meja makan. Hanya Yeoreum dan Taehyung saja pergi order makanan.
"Tak payahlah. Biar saya order kan untuk dia. Ambil sandwich aiskrim tu dua. Lepastu banana milk." Kata Taehyung. Yeoreum hanya mengangguk. Aku tersenyum sikit. At least Taehyung tahu apa favourite aku setiap kali datang sini.
Apabila aku perasan Taehyung dan Yeoreum menghampiri aku, aku cepat-cepat berpura-pura senyum.
Taehyung hulurkan sandwich aiskrim pada Yeoreum dan yang lagi satu tu dia pegang. Dia hanya hulurkan banana milk untuk aku."Nah! Untuk my cinderella." Katanya. Aku tergamam. Ini je? Bukan sandwich aiskrim?
"Palli habiskan! Wayang nak start dah." Katanya.
"Saya nak pergi toilet sekejap." Kata Yeoreum.
"Nak saya pegangkan sandwich awak?" Tanya Taehyung. Aku mencebik. Entah kenapa mata aku ni senang je nak kumpul air mata sekarang ni. Semua sebab Taehyung. Taehyung cakap lelaki yang buat aku nangis tu tak guna. Taehyung memang tak guna.
"Tak apalah. Sementara sampai toilet, saya boleh habiskan." Kata Yeoreum dan terus berlalu pergi. Aku cucuk straw pada banana milk aku dan minum. Aku betul-betul rasa nak menangis sekarang ni. Tapi aku tahan je. Dan, aku mengaku, tahan tangisan sakit sangat. Susah, pedih dan terseksa.
YOU ARE READING
His Cinderella
Любовные романыPerbuatannya, tingkahnya, ayatnya, semuanya memberi kesan pada hati si gadis sehingga dia berharap. Yoonji rapat dengan lelaki lain ataupun punyai crush di media sosial, pastinya Taehyung tak suka. Reaksi dia jelas menunjukkan dia cemburu tapi dia m...