الحلقه السادسه عشر

11.3K 200 19
                                    

الحلقه السادسه عشر
روايه همس الذكريات
بقلم سحر فرج

فجأه الكل كان بيصرخ وبيجروا ناحيه البسين وشافوا طفل واقع فيه .

وكل ده وامل عماله ترغى مع سوزان فى الموبيل ومش حاسه باى حاجه .

جرى شخص عليها وقالها الحقى ابنك وقع فى حمام السباحه .

رمت الموبيل بسرعه من ايديها وجريت على البسين وشافت حسام بيغرق اودام عينيها .

وفى لحظه جرى الكابتن بتاعه اللى كان راجع بظروفها لحمام السباحه لما شاف ناس كتير وبتقول غريق وكان راجع  علشان نسى الكاب بتاعه ونط فى المايه بهدومه وانقذ حسام من الغرق .

خرج الكابتن وهو شايل حسام وامل كانت عماله تصرخ من خوفها عليه .
الكابتن حاول يعمله الاسعافات الاوليه بس طلب بسرعه أنه يتنقل على المستشفى .

فى الشركه عند شادى كان قاعد فى مكتبه بيخلص شويه شغل وتقارير كان طلبها جاسر منه وسمع موبيله بيرن .

شادى بص للموبيل وعرف انها امل فقال ... عاوزة ايه ست امل تانى ما هى لسه مكلمانى من شويه ؟

شادى .. الووو فى ايه تانى انا مش فاضى وورايا شغل كتير يا امل ؟

امل بصوت كله عياط ... الحقنى يا شادى حسام غرق فى حمام السباحه والكابتن هايوديه على المستشفى الحقنى .

شادى .. انتى بتقولى ايه حسام غرق اذاى.
انتم فين دلوقتى ورايحين على أنهى مستشفى .

امل .. مش عارفه .. مش عارفه

شادى ... اهدى طيب وأسالى الكابتن رايحين على أنهى مستشفى بالضبط بسرعه يا امل .

أمل سألت الكابتن وعرفت أنهم هايروحوا على مستشفى الدكتور مهران وبلغت شادى بكده اللى كان بيتكلم معاها وهو نازل فى الاسانسير بسرعه اول لما عرف اللى جرى لابنه حسام .

جاسر بظروفها كان بيركب عربيته هو كمان اودام الشركه وشاف شادى وهو بيجرى وبيركب عربيته .

جاسر نزل علشان يشوف شادى ماله بس للاسف شادى كان ركب عربيته ومشى بسرعه .

جاسر رجع على عربيته ومسك موبيله واتصل على شادى بسرعه .

جاسر ... الووو خير يا شادى فى ايه وبتجرى بسرعه كده ليه حد حصله حاجه ؟؟

شادى .. حسام يا جاسر حسام ابنى .

جاسر ... اهدى طيب وفهمنى حسام ماله ؟؟

شادى .. حسام غرق فى حمام السباحه يا جاسر وودوه على المستشفى بتاعه الدكتور مهران ربنا يستر .

جاسر ... إن شاء الله ربنا هايسترها بس خلى بالك انت وسوق براحه وانا هاحصلك بسرعه على هناك .

وفعلا قفل جاسر مع شادى الموبيل وراح بسرعه على المستشفى ويادوبك كانوا وصلوا مع بعض على المستشفى هو وشادى ودخلوا وسألوا فى الاستقبال على حسام .

همس الذكرياتحيث تعيش القصص. اكتشف الآن