Hoofdstuk 9

9.1K 118 0
                                    

“Laat het me weten als je iets nodig hebt.” Zegt hij. Hij is echt lief, waarom hangt hij zo veel rond met Harry?

“Kan je me helpen met het vinden van Steph?” Vraag ik hem en hij begint te lachen. Zijn hand gaat op in de lucht en hij wijst naar de volgende kamer. Ik hoor mezelf naar adem happen als ik haar zie. Zij, samen met twee andere meisjes, zijn aan het dansen op een tafel in de woonkamer. Een dronken jongen klimt op de tafel en doet met ze mee, zijn handen pakken Steph’s heupen. Ik verwacht dat ze zijn handen wegslaat, maar ze lacht en duwt haar kont tegen hem aan. Oh.

“Ze zijn gewoon aan het dansen, Tessa.” Glimlacht Niall en hij lacht door de uitdrukking op mijn gezicht. Ze zijn niet ‘gewoon’ aan het dansen, ze zijn elkaar aan het betasten en schuren.

“Ja.. Ik weet het.” Zeg ik, al is dit totaal niet gewoon voor mij. Ik en Noah hebben nog nooit zo samen gedanst en we zijn al twee jaar samen. Noah! Ik haalt mijn telefoon uit mijn zak en ik zie dat ik drie berichten heb.

*Ben je er nog?*

*Tess? Is alles goed?*

*Tessa? Moet ik je moeder bellen? Ik ben ongerust..*

Ik typ zijn nummer zo snel mogelijk in, biddend dat hij mijn moeder nog niet gebeld heeft. Hij neemt niet op maar ik sms dat het goed gaat en dat hij alsjeblieft niet mijn moeder wil bellen. Ze flipt als ze weet dat ik op een feestje ben in een studentenhuis, in mijn eerste weekend op WSU.

“Heyyyy.. Tessa!” Hoor ik Steph met een dubbele tong zeggen als ze de keuken binnenkomt. Ze slaat haar arm om me heen en leunt haar hoofd op mijn schouder. “Heb je nog een beetje lol hier?” Giegelt ze. Ze is zó dronken.

“Ik denk dat ik wat.. de kamer begint te drijven Tess.. ik bedoel draaien.” Lacht ze en haar lichaam leunt voorover.

“Ze wordt ziek.” Zeg ik tegen Niall en hij tilt haar over zijn schouder.

“Volg me.” Zegt hij en hij loopt naar boven. We gaan een kamer binnen en hij opent de deur, een badkamer. Natuurlijk, wanneer ik er een nodig heb kan ik hem niet vinden. Hij zet haar neer op de vloer naast de wc en ze begint meteen te kotsen. Ik kijk weg, maar houd haar rode haar vast en weg van haar voorhoofd. Na veel meer kots dan ik aan kan, stopt ze en Niall geeft me een handdoek.

“Neem haar mee naar de kamer tegenover de gang en leg haar op bed. Ze heeft slaap nodig.” Zegt hij en ik knik. Ik kan haar niet alleen laten. “Jij kan daar ook blijven.” Zegt hij, alsof hij mijn gedachten kan lezen.

“Dankjewel.” Zeg ik en hij glimlacht en verlaat de badkamer. Ik krijg het voor elkar om Steph overeind te krijgen en ik loop met haar mee naar de kamer aan het eind van de gang, ik open de deur en zie dat het een slaapkamer is. Mijn ogen schieten meteen naar de boekenplanken aan een kant van de kamer. Ik leg Steph voorzichtig neer op bed en loop naar de boekenplanken. Ik kijk naar de titels en ik ben onder de indruk van de eigenaar van de boeken, wie dat ook mag zijn. Er zitten hele mooie boeken tussen, ik zie al mijn favorieten. Ik pak Wuthering Heights van de plank. Het is in een slechte staat, de bladzijdes laten zien hoe vaak het is gelezen.

“What the fuck doe je in mijn kamer?” Hoor ik een boze stem zeggen. Ondertussen ken ik dit accent. Het is Harry.

After // DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu