Hoofdstuk 13

9.1K 102 24
                                    

De rest van het weekend gaat snel voorbij en gelukkig heb ik het voor elkaar gekregen Harry te ontwijken. Zondag ging ik vroeg naar het winkelcentrum, voordat Harry kwam, en ik bleef weg tot hij onze kamer verliet. De nieuwe kleren die ik gekocht heb vullen mijn kleine kast weer goed op. Wanneer ik mijn nieuwe kleding in de kast leg, hoor ik Harry’s opmerking weer in mijn hoofd: ‘Je weet dat we naar een feestje gaan, en niet naar de kerk, toch?’ zei hij. Ik weet zeker dat hij dat weer zou zeggen wanneer hij mijn nieuwe kleren zou zien. Ik heb besloten dat ik niet meer naar feestjes ga met Steph, of ergens anders waar Harry ook is. Hij is geen goed gezelschap en hij maakt me mentaal enorm moe.

Het is maandagmorgen, mijn eerste lesdag en ik kan er niet meer klaar voor zijn dan ik nu ben. Ik ben extra vroeg wakker geworden om rustig een douche te kunnen nemen. Mijn blouse en geplooide rok zijn perfect gestreken en klaar om aan te trekken. Ik heb gepland om extra vroeg te vertrekken zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben.

Steph’s wekker gaat af maar ze drukt op de snooze knop. Moet ik haar wakker maken? Misschien beginnen haar lessen later.. of misschien gaat ze helemaal niet. Alleen het idee van het missen van mijn lessen strest me al. Eindelijk is het tijd om me om te kleden en klaar te maken. Ik kleed me aan, steek mijn haar op en gooi mijn tas over mijn schouder. Met een laatste blik in de spiegel verlaat ik mijn kamer. Ik ben blij dat ik de plattegrond uit mijn hoofd heb geleerd zodat ik de lessen makkelijk kan vinden. Wanneer ik mijn geschiedenisles inloop, is de hele klas leeg behalve één persoon.

Ik besluit naast hem te gaan zitten, kennelijk wil hij ook graag op tijd zijn. Net als ik.

“Waar is iedereen?” Vraag ik hem en hij glimlacht. Hij heeft een schattige lach.

“Waarschijnlijk rondrennend om op tijd te komen.” Zegt hij lachend en ik mag hem meteen. Dat is precies wat ik zou zeggen.

“Ik ben Tessa Young.” Zeg ik en ik geef hem een vriendelijke lach.

“Liam Payne.” Zegt hij met een lach net zo schattig als zijn vorige.

We besteden onze tijd voor de les met praten, we hebben allebei Engels als hoofdvak en hij heeft thuis een vriendin genaamd Danielle. Hij kijkt niet raar op als ik zeg dat ik een vriendje heb die een klas lager zit. Ik ben blij dat ik naast hem ben gaan zitten. De klas raakt voller en Liam en ik besluiten ons voor te stellen aan onze leraar.

Gedurende de dag begin ik spijt te krijgen dat ik vijf lessen heb gekozen in plaats van vier. Ik haast me naar mijn Literatuur les en net op tijd. Godzijdank is het mijn laatste les van vandaag. Ik ben opgelucht wanneer ik Liam zie zitten op de eerste rij, met de stoel naast hem leeg.

“Daar ben je weer.” Lacht hij en ik ga naast hem zitten.

De leraar begint de les met het uitdelen van de progamma’s voor het volgende semester en hij vertelt de klas wat over zichzelf. Ik ben blij dat de universiteit anders is dan de middelbare school, waarbij je voorin de klas moet gaan staan en jezelf voorstellen of dat soort gênante en onnodige dingen.

In het midden van het lesuur waarin de leraar onze leeslijst uitlegt, vliegt de deur open –net als mijn mond.- Natuurlijk, net wanneer ik dacht dat mijn dag redelijk ging, komt Harry het lokaal binnenlopen.

“Ugh.” Kreun ik zacht en Liam lacht.

“Ken je Harry Styles?” Vraagt hij. Harry moet een aardige reputatie hebben hier op de universiteit als iemand zo lief als Liam hem kent.

“Zoiets, mijn kamergenootje is vrienden met hem. Hij is een klootzak.” Fluister ik. Harry’s ogen ontmoeten die van mij en ik ben bang dat hij me hoorde. Ach, alsof hij zelf niet weet dat hij een klootzak is. Ik ben nieuwsgierig wat Liam over hem weet, en ik kan mezelf niet tegenhouden om het te vragen. “Ken je hem?”

“Ja.. Hij is..” Maar hij stopt met praten en kijkt achter me. Ik kijk op en zie dat Harry naast me gaat zitten. Liam blijft stil voor de rest van de les.

“Dat was het voor vandaag, ik zie jullie woensdag.” Zegt professor Hill en we mogen gaan.

“Ik denk dat dit mijn leukste les is.” Zeg ik tegen Liam en hij is het met me eens. Zijn gezicht vertrekt en ik kijk om te zien dat Harry naar ons toe loopt.

“Wat wil je, Harry?” Vraag ik, ik hoop dat het gemeen genoeg klonk. Het werkt niet, hij kijkt geamuseerd.

“Niets hoor. Ik ben heel blij dat we samen les hebben.” Plaagt hij en haalt zijn hand door zijn haar.

“Ik zie je later Tessa.” Zegt Liam. Hij schiet nog één blik naar Harry en loopt dan de andere kant op.

“Je kiest het saaiste kind uit om vrienden mee te worden.”

“Praat niet zo over hem! Hij is lief en slim, in tegenstelling tot jou.” Ik ben geschokt door mijn woorden. Hij haalt echt het slechtste uit me naar boven.

“Je wordt pittiger elke keer dat we praten Theresa.” Zegt hij met een grijns.

“Als je me nog één keer Theresa noemt..” Waarschuw ik hem en hij lacht. Ik probeer hem voor te stellen zonder tattoos en piercings, hij is eigenlijk best knap maar zijn innerlijk verpest het hele plaatje.

“Stop met staren.” Zegt hij en hij slaat de hoek om, en verdwijnt voordat ik met een goede comeback kan komen.

After // DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu