Het is eindelijk vrijdag en mijn eerste week campus is bijna voorbij. Zelfvoldaan met hoe het is gegaan deze week, plan ik om een pauze te nemen met mijn leerwerk vanavond en een film ga huren, aangezien Steph toch wel weer naar een feest zou gaan. Ik ben blij dat de leraren alle progamma’s van dit semester al uitgedeeld hebben, dat is een stuk makkelijker, dan kan ik vast vooruitwerken. Ik pak mijn tas en vertrek vroeg richting mijn lessen. Ik stop nog even bij een café voor koffie om goed wakker te worden.
“Tessa is het toch?” Hoor ik een meisjes stem achter me zeggen als ik in de rij sta voor mijn koffie. Ik draai me om en zie het roze harige meisje van het feest staan. Molly, was het volgensmij.
“Ja.” Zeg ik en ik draai me weer om.
“Kom je naar het feest vanavond?” Vraagt ze. Ik zucht, draai me weer om en schudt mijn hoofd. “Je moet komen, het wordt leuk.” Zegt ze en glimlacht.
“Jammer, ik weet dat Zayn je graag nog eens zou willen zien.” Zegt ze en ik kan mijn lachen niet inhouden. “Wat? Hij praatte nog over je?”
“Dat betwijfel ik.. zelfs al had hij dat gedaan, ik heb een vriendje.” Vertel ik haar, en haar glimlach groeit.
“Jammer, we hadden kunnen dubbeldaten.” Ze grijnst en godzijdank is mijn bestelling klaar. Mijn handen worden snel verwarmt door de hete koffie. Dubbeldaten met wie? Haar en Harry natuurlijk. Gatver, Zayn was aardig enzo maar Noah betekend alles voor me. We hebben deze week niet veel gesproken maar dat is alleen omdat ik zo druk ben nu. Ik sms hem snel om te vertellen dat ik hem mis en dan loop ik richting me lessen.
Vandaag was super. Liam en ik spraken af bij de boekenwinkel om samen naar literatuur te lopen. Hij leunt tegen een stenen muur en wanneer ik naar hem toe loop, groet hij me met een brede lach.
“Ik ga weg na een halfuurtje les straks, ik vlieg naar huis om daar het weekend te blijven.” Vertelt hij me.
“Dat is geweldig!” Zeg ik, misschien moet ik ook maar naar huis gaan dit weekend. Mijn moeders huis is maar twee uur rijden maar ik heb nog steeds geen auto gekocht, dus ik moet nog even wachten.
Zoals beloofd vertrekt Liam een halfuur nadat de les begonnen is en opeens ben ik er heel erg van op de hoogte dat Harry naast me zit. Op de universiteit mag je kiezen naast wie je zit, elke dag een andere plek als je dat wil, maar Harry gaat altijd naast me zitten op de eerste rij. Ik weet dat hij het doet om me te irriteren maar ik heb hem al de hele week weten te negeren.
“We beginnen volgende week aan onze week lang durende discussie over Jane Austin’s ‘Pride and Prejudice’.” Kondigt professor Hill aan als het lesuur over is. Ik kan mijn glimlach niet helpen, ik heb dat boek op z’n minst tien keer gelezen en het is één van mijn favoriete boeken.
“Laat me raden, je houdt van mr. Darcy.” Zegt Harry plagerig over het boek als we de klas uitlopen.
“Eigenlijk, ja. Dat klopt.” We komen bij een kruispad en ik kijk beide kanten op voor ik de straat overstreek.
“Dat had ik kunnen verwachten.” Lacht hij terwijl hij me volgt.
“Ik weet zeker dat je mr. Darcy’s smeekbede niet begrjp.” Ik denk aan de collectie boeken op Harry’s kamer. Die kunnen niet van hem zijn, toch?
“Een man die gemeen en onverdraagzaam is, wordt een romantische held? Het is gekkenwerk. Als Elisabeth een beetje na kon denken, zou ze tegen hem zeggen dat hij op moest flikkeren.”
Ik lach om zijn woordkeuze maar houd mijn hand voor mijn mond om mezelf te stoppen. Ik vond het stiekem wel leuk om met hem te debateren, maar ik weet dat hij zo toch weer wat gemeens gaat zeggen. Hij lacht en zijn kuiltjes zijn zichtbaar, en ik kan niet ontkennen dat hij er goed uitziet. Met piercings en al.
“Dus, je bent het met me eens dat Elisabeth een idioot is?” Zijn wenkbrauwen schieten omhoog.
“Nee, ze is een van de sterkste, een meest ingewikkelde personen ooit geschreven.” Zeg ik beschermend. Hij lacht opnieuw en ik lach mee. Opeens stopt hij.
“Ik zie je nog wel Theresa.” Zegt hij en hij draait zich om. Wat is er met hem? Net als ik erover na wil ga denken, gaat mijn telefoon af. Het is Noah.
“Hey Tess, ik wilde je teug sms’en maar toen bedacht ik dat ik beter kon bellen.” Noah’s stem klinkt gehaast.
“Wat ben je aan het doen? Je klinkt gehaast.”
“Ik ben onderweg naar de grill. Ik heb afgesproken met wat vrienden.” Legt hij uit.
“Oke, nou ik ga je niet ophouden. Ik ben blij dat het vrijdag is! Ik ben klaar voor het weekend.”
“Ga ja weer naar een feestje? Je moeder is nog steeds enorm teleurgesteld.” Waarom heeft hij het tegen mijn moeder gezegd? Ik vind het heel leuk dat hij zo close is met mijn moeder maar soms is hij net een irritant broertje. Wacht, vergeleek ik hem nou met een broertje? Ugh, het was een lange week.
“Nee ik ga niet naar een feestje. Ik mis je.”
“Ik mis jou ook Tess. Zo veel. Bel me later, oké?”
Ik stem in en we wisselen onze “I love you’s” uit voordat we ophangen.
Wanneer ik mijn kamer binnenloop is Steph zich aan het klaarmaken voor het feest vanavond. Ik log in op Netflix en kijk tussen alle films, zoekend naar welke film ik vanavond ga kijken.
“Ik wou dat je ook kwam, ik zweer dat we niet lang blijven deze keer. Kom gewoon voor heel even. De hele avond alleen films kijken in dit kleine kamertje klinkt vreselijk!” Zegt ze en ik lach. Ze gaat door met smeken terwijl ze haar haar doet en drie verschillende jurkjes aanpast. Ze kiest voor een witte, hele, hele korte. Ik moet toegeven dat de witte kleur goed staat bij haar felrode haren. Ik wou dat ik zo zelfverzekerd was. Ik weet dat ik een redelijk goed lichaam heb, met rondingen op de juiste plaatsen maar ik ben niet zo zelfverzekerd over mijn lichaam als zij is. Ik draag kleding die mijn rondingen verbergen, terwijl zij er zo veel mogelijk aandacht op stort.
“Ik weet het.. maar het is gewoon.. ugh! What the fuck!” Roep ik naar mijn laptop scherm dat opeens zwart wordt. Ik probeer mijn laptop uit en aan te zetten maar het scherm blijft zwart.
“Dit is een teken dat je mee moet gaan. mijn laptop is in Niall’s kamer dus die kan je ook niet gebruiken.” Grijnst ze en ze gaat verder met haar haar. Ik heb écht geen zin om alleen in deze kamer te zitten zonder iets om te doen of kijken.
“Oké, maar we gaan vóór middernacht weg!” Kreun ik en ze springt op en klapt enthousiast in haar handen.
JE LEEST
After // Dutch
FanfictionTessa Young is een 18 jarige student met een simpel leven, hoge cijfers en lief vriendje. Ze heeft haar leven helemaal uitgestippeld, tot ze Harry ontmoet, de onbeschofte rude boy, een jongen met te veel tattoos en piercings, die al haar plannen in...