Nutid, 20:e augusti 2018
Junis pov
Förbannade jävla Liam!
Jag känner hur ilskan och förnedringen blandar sig inom mig när jag slår upp dörren till toaletten så hårt att handtaget gör ett hål i väggen, något jag bryr mig mindre om. Jag funderar på om jag även ska smälla igen dörren efter mig också men låter bli eftersom det står två andra tjejer inne på toaletten och sminkar sig.
De vänder sig förskräckt om när jag kommer infarande som en ångvält. När de noterar min ilskna uppenbarelse plockar de snabbt ihop sina saker och smyger förskräckt ut igen medan de blänger frågande på mig.
"Va fan glor ni på?" Ryter jag en aning hårt åt dem när de lämnar toaletten samtidigt som Tilde kommer springande med andan i halsen och tränger sig förbi tjejerna i dörrhålet.
"Shit, vad snabb du är!" Hon flåsar medan hon startar kranen och kupar händerna under strålen. När hon böjer sig fram för att dricka åker hennes långa hår fram och hamnar i vattnet.
"Skit också!" Mumlar hon och samlar ihop håret i den ena handen innan hon återigen böjer sig fram och gör ett nytt försök att dricka.
"Sorry!" mumlar jag. "Jag blev bara så himla arg, jag klarade inte av att vara kvar där ute." Jag startar kranen i det andra handfatet och för försiktigt in mina skadade händer under det rinnande vattnet. Blodet som fortfarande kommer blandar sig med det ljumna vattnet och rinner ljusrött ner i avloppet.
"Men herre Gud Juni, han bad om ursäkt och han försökte faktiskt hjälpa dig. Du behöver inte vara så dramatisk."
Dramatisk? WTF!
"Så du försvarar honom? Tilde, han körde på mig!" Jag känner att ilskan stiger lite till medan jag tittar på henne. Är hon seriös?
"Ja, och du sprang rätt ut på parkeringen och in i hans bil utan att titta. Det är faktiskt inte bara hans fel."
Näe, det kanske det inte är, men helsike heller att det bara är mitt fel för det."Nu är du lika dum som Liam! Han körde som om han stulit den där förbannade bilen."
Tilde öppnar munnen för att svara men avbryts när toadörren återigen rycks upp och Tex kommer in. Va fan gör han här? Hur visste han att vi var just här inne?
"UT!"
Jag rycker till så vattnet skvätter ner vägen bakom handfatet och lämnar röda spår efter sig när Tilde skriker åt Tex. Hon pekar mot dörren och blänger irriterat på honom. "Det här är tjejernas toalett så det är bara att vända och gå igen."
"Tjejer och tjejer! Du vet väl inte vad jag identifierar mig som?" Flinar Tex mot henne och tar två steg till så att han nu står precis bredvid mig och kan studera mina händer.
"Ja, inte sjutton identifierar du sig som tjej i alla fall!" Fnyser Tilde. "Möjligen skulle du kunna identifieras som babian, men det här är inget zoo förstår du lilla gubben, så det är bara att pallra sig iväg igen. Hej då!" Tilde pekar fortfarande irriterat mot dörren.
"Men ta det lugnt! Jag ville bara kolla så allt är okej med Juni, om du missade det så fick hon en rejäl smäll när hon for i backen." Tex ser förbryllad ut när han svarar Tilde. "Vad är ditt problem egentligen?"
"Du Tex. Du är problemet!" Om blickar kunde döda hade Tex varit död vid det här laget.
"Jag? Vad i hela helvete har jag gjort?" Tex ser så konfunderad ut att jag inte kan låta bli att skratta till torts att jag egentligen är arg. Tilde blänger nu argt även på mig och jag tystnar igen. Det är något med Tilde när hon är arg, hon blir nästan manisk och jag har sjukt svårt att stå upp för mig själv mot henne då.
ESTÁS LEYENDO
I knew you were trouble
Novela JuvenilLiam är 18 år. Han är snygg, snuskigt rik och ses som stans största player och badboy. Nu ska han börja gymnasiet - för andra gången. Första gången hoppade han av redan efter första terminen. Ryktet säger att det beror på att han försökte ta både...