C1

1K 44 101
                                    

Pang!!!!

"Appa dah pesan.. Jangan ke tempat macam tu kan!!"

"Yeobo! apa awak buat ni.. Kesian sowon!"

"Diam!"

"Sowon tak buat apa apa pun appa.."

"Kalau tak buat apa apa.. Macam mana dia boleh tahu kamu!!"

Aku hanya menjadi pemerhati mereka bertiga. Sowon yang terduduk.. Omma tiriku yang membela sowon dan appa yang sedang mengamuk tidak mampu menenangkan hatiku sekarang..

Semua ni disebabkan satu kejadian dahulu.. Semuanya disebabkan kejadian itu appa terpaksa berjaga jaga..

"Appa dahlah tu..Kesian Unnie"

"Hyejin masuk bilik kamu!"

"Appa dah kata appa dah pesan banyak kali.. Jangan buat hal kenapa sowon kenapa!!"

"Sumpah Appa...Sowon tak buat apa pun.."

"Appa tak tahu macam mana nak buat kalau Dia nakkan kamu Sowon"

"Appa apa ni..."

Tok~tok~

"Dia dah sampai.. Sowon masuk bilik kamu. Buka pintu tu cepat"

Pn.Lee tergesa gesa membuka pintu rumah mereka. Kelihatan seorang lelaki bersama konco konconya berdiri diluar rumah dengan wajah yang tiada senyuman.

"Annyeonghaseyo Tn.Park masuklah"

Lelaki itu masuk dan terus duduk. En.Song memandang Lelaki yang dikenali sebagai Tn.Park atau namanya Park Jimin.

"Kau tahu kan kau berhutang dengan aku banyak"

"Ya tuan park.."

"Aku bagi kau pilihan..bayar malam ni atau serahkan anak kau"

"Saya mohon jangan libatkan anak saya tuan park"

"Aku taktahu.. Aku nak anak kau sebagai bayaran hutang kau yang berlonggok Selama 2 tahun tak bayar tu.."

"Saya mohon jangan libatkan anak anak dan keluarga saya.. saya akan bayar hutang tu"

"Lambat.. Bawak budak tu kesini!"

Orang orangnya mencari kamar sowon dan menarik sowon turun kebawah.

"Hey kitten.."

"Lepaslah..Jngan sentuh!"

"Huh? garang?! gwenchana i like it.."

"Tolonglah Tuan park.. Dia terlalu polos untuk semua tu.."

"Innocent? and yes.. I see all her innocent semalam..Kan kitten?"

"Janganlah libatkan anak saya tuan park.. Kesiankan dia"

"I don't know....Yang aku tahu..Aku nakkan dia kau faham!! esok wedding aku dan sowon..bawak dia esok."

Jimin bangun dan melangkah meninggalkan keluarga itu.

"Eotteokae.. Kesian unnie.."

Hyejin mengeluh sorang sorang mendengar perbualan mereka dibawah.

"Appa..Sowon taknak kahwin dengan dia appa..jebal ."

"Sebab tu appa tak bagi kamu ketempat macam tu sowon ahh..Dia mafia..dia boleh cari kamu dimana sahaja.."

"Yeobo..Takde cara lain ke..Kesian sowon"

"Rancangan apa ...Dia pilih sowon"

"kenapa perlu sowon.. Kenapa awak tak bagi je Hyejin pada dia!!!"

"Awak gila ka. Hyejin baru berumur 18 tahun. Gila nak dia kahwin dengan mafia"

"Habis tu.. Sowon baru umur 21 tahun..Muda untuk dia kahwin"

En.Song mengeluh dan melihat anak tirinya Sowon.Dia mengusap kepala sowon lembut

"Appa takleh buat apa lagi sowon.. Appa dah pujuk dia.. Dia tetap muktamad nakkan kamu. Kamu pilihan dia sowon"

En.Song melangkah naik keatas.

"Omma..Sowon taknak..Sowon cintakan junhwi omma.."

"Omma tahu sayang.. Omma ada rancangan"

"Apa rancangan omma?"

Pn.Lee tersenyum dan berbisik kepada Sowon. Sowon tersenyum juga.

"Boleh appa masuk?"

"Appa..Masuklah"

En.Song masuk kebilik Anaknya . Diusap lembut kepala anaknya itu dan dipeluk

"Appa uljima.."

"Appa gagal sayang"

"Appa uljima seyo.. Appa dah buat yang terbaik untuk hyejin dan sowon unnie.."

"Appa gagal kali ni..Appa gagal pertahankan sowon ..Appa gagal halang sowon dari kahwin dengan mafia"

"Appa ..Trust me.. Dia takkan apa apakan sowon unnie..Dia cintakan sowon unnie kan"

Hyejin mengelap lembut airmata dipipi ayahnya dengan pandangan sayu. Dia juga turut kasihan dengan nasib sowon

"Kalau appa tak berhutang dengan dia..Appa takkan korbankan anak anak appa"

"Appa.."

"Appa berhutang dalam jumlah yang banyak untuk selamatkan omma kamu sayang..Bila appa tak bayar jumlahnya bertambah..Walau appa jual semua aset dan rumah ni hutang tu tak terbayar"

"Appa.. uljima.. Dia takkan sakitkan unnie sebab dia cintakan unnie..Janganlah nangis appa"

"Gumawo Hyejin..Kamu lah anak appa yang paling memahami..Appa sayang kamu"

"Hyejin pun sayang appa.."

Hyejin memeluk ayahnya dan mengeluh belakang ayahnya lembut. Dia juga buntu memikirkan semua ini..

THE MAFIA'S SWEETHEART S1 &S2Where stories live. Discover now