Jaewon menghampiri Jinhye dan Yennie dihalaman rumah.
"Hai guyss.."
"Eh..Hai Jaewon..Jumpa Eunha lah tu.."
Jaewon tersenyum..Dia memandang Jinhye yang wajahnya sudah berubah tegang.
"Emm...eunha eodiseo??"
"Tu dekat dalam.. Duduklah nanti dia keluar"
"Oh..Okay"
Jaewon menarik kerusi disebelah Yennie dan duduk. Jinhye memandang jaewon tajam.. Sejak dua menjak ni..Jaewon selalu datang kerumahnya.
"Eunha yahh...palliwa.."
"Dae jamkaman unnie..."
Eunha menghampiri mereka bertiga
"Eh..Jaewon shii??..Bila sampai?"
"Aa..Baru je..Saya nak kasi ni dekat awak"
Jaewon menghulurkan plastik bag ditangannya.
"Apa ni?"
"A present..Happy birthday Eunha yah...Have a happy life"
Eunha terkejut..Mana jaewon tahu??
"Mana kau tau birthday dia?"
"Eh mestilah tau..Kan dia pernah kerja dengan aku.. Kau takkan taktau?? dia kan sekarang kerja dengan kau?"
"Ya tuhan...Mianhae eunha yah...Unnie lupa birthday kamu...Takpe ..Petang ni unnie nak ke daegu kejap sebab jumpa client.. Balik nanti unnie kasi hadiah ya sayang"
Eunha tersenyum memandang kakaknya.. dan kemudian mengangguk.. Eunha menyimpan kembali hadiah tadi dan meletakkannya disebelah kerusi eunha. mereka terus menikmati minum petang mereka.
TIME SKIP*
Yennie yang sedang bersiap siap itu dipandang
"Unnie pergi lama ke?"
"Tak pun..Dua hari lagi unnie balik.."
"Ohh...Take care unnie.."
"You too.."
Yennie turun kebawah.. Jinhye dan jaewon dibawah.
"I go first...Oh ya..Take care of my sister..Dont let her fell sick..Jangan sampai macam haritu..Jatuh tangga sampai masuk hospital"
Jinhye tersenyum dan memandang eunha yang menunduk..
"Jaewon..I trust u... take a look on my sister..."
Jaewon mengangguk.. Yennie memeluk jinhye
"I'll be back on 2 days..Bye guys"
Yennie menghilang.. Eunha terus naik kebiliknya. Tinggallah Jaewon dan Jinhye..
"So apa nak buat?"
"Beer?"
Jaewon mengangguk memandang jinhye.
"Boleh juga"
"Okay then..Jom"
Mereka bergerak kearah bar mini milik Jinhye...Jinhye mengambil Dua botol beer hitam dan membawanya kearah Jaewon..
"Jinhye...Aku rasa aku dah jatuh cintalah"
Jinhye menoleh memandang Jaewonn. Pelik...
"Dengan siapa?"
Jaewon tersenyum... Dia memandang jinhye kembali .
"Siapa lagi..Choi Eunha lah"
Jinhye terkejut.. Gelas ditangan terus diletakkan diatas meja.
"I wanna marry her... I want to propose her to be my wife...Since you already have Yennie.. Yenni could do everything to you termasuklah masak kemas rumah semuanya..So why not you just give eunha to me..."
"What are nonsense are you talking about Jaewon?!"
"Am talking about eunha.. I love her and i want to marry her..I want to make her as my wife and mom for my child... And i ask you to let her go since you already have yennie that can perfectly doing everything"
Jinhye menggenggam tangannya dan ketawa lepas. Dia memandang jaewon tajam.
"Are you kidding me??..Hey i buy her for actually 800 juta won and now...You ask me to do that dumb thing ...Ofcourse no....She's belong to me.."
Jinhye bangun dan ingin meninggalkan tempat itu..
"Eunha not a property Jinhye... she not belong to anyone... Except you marry her..Then she's your wife...But now..eunha is just your...Maid...So he not belong to you...!"
"Shut your mouth jaewon!!..Dont think that you are elder than me i should respect you..Remember that i'm a king of Mafia...I never give mine to others..Once it mine its always mine.. Eunha is mine.. I already buy her.. better if you get out from my house before i kill u.."
Jinhye terus pergi dari situ. Jaewon menggenggam tanganya erat.. Tak guna...
YOU ARE READING
THE MAFIA'S SWEETHEART S1 &S2
FanfictionDisebabkan pertemuan kau dan dia.. aku terpaksa masuk kedalam dunia kekejaman yang direka oleh seorang heartless mafia.... Highrank; #1 on parkjimin #1 on hyejin #1 on eunha #1 on Sowon ...