Eunha membuka matanya perlahan.Lehernya badannya semuanya terasa sengal.
Eunha menoleh kesebelah..Jinhye yang sedang tidur nyenyak dipandang. Setelah memastikan lelaki itu benar benar tidur .. Eunha terus mengelus pipi jinhye lembut
"You are Actually Angel Jinhye... You have a warm heart..."
Jinhye bergerak gerak..Eunha terus memejamkan matanya dan berpura pura tidur..
Yennie yang baru sampai mengerutkan dahinya. Sunyi nya rumah..Yennie masuk dan jaeha bow kearah Yennie
"Eunha mana?jinhye?"
Jaeha Terdiam.. Yennie menaikkan keningnya dan kemudian tersenyum.
"Its okay lah jaeha..I will see them.."
Yennie terus masuk dan terus ke bilik jinhye. Buka je bilik yennie pelik..Kosong..Bilik tu macam tak digunakan..
"Hye ahh..."
Yennie mencari jinhye disekeliling kamar itu.. Namun tiada... Yennie menjongketkan bahunya mungkin jinhye ada urusan diluar..
Yennie terus turun kebawah namun saat kakinya ingin melangkah anak tangga pertama ...Telinganya menangkap suara..
"You deserve a happiness...But.. When u with me..I wont let u have your happiness..No one will happy with me.."
Yennie kaku.. Jinhye dan Eunha diatas satu katil yang sama dan jinhye memandang eunha yang masih tidur itu.
"I dont know what actually u to me.. A wife? Ofcourse no.. Someone i love?.. i confuss with my own feeling..You are my obsession.. you are my desire..."
Yennie menekup mulutnya.. Jinhye tersenyum kearah eunha.. Wajahnya didekatkan dan jinhye mencium eunha.. yennie memejamkan matanya rapat.
"You must be so tired..Sleep well my sweetheart.."
Jinhye memeluk eunha dan turut memejamkan matanya. Yennie terus pergi dari situ.. Sweetheart??.. desire??obsession??..
Jaeha yang melihat Yennie turun sambil menahan tangisnya hanya menunduk.. Siapa je yang tak sedih kan.. Boyfriend sendiri sukakan adik sendiri..Tapi ini bukan salah Yennie atau Eunha..Tapi salah Jinhye..
TIME SKIP*
Eunha yang sedang duduk diberanda taman dibelakang rumah itu terkejut saat melihat Yennie yang didepannya
"Eo??..Eonnie??"
"Yess...Kenapa?"
"Bila unnie balik??"
Yennie tersenyum nipis..Bila?? waktu jinhye peluk kau pagi tadi... Yennie memejamkan matanya...Bukan salah Eunha Yennie...!! Eunha tak buat apa apa waktu itu.. Jinhye yang ....Semuanya keluar dari mulut jinhye..
"Baru je.. Baru sampai.. unnie tanya jinhye tadi..Dia cakap taktau"
"Ohh..haha..Unnie okay?? dah makan ke? nak makan? eunha masakkan"
Yennie memandang eunha dan eunha memandang Yennie.
"Eunha... Do you love him too?"
Eunha mengerutkan dahinya..
"Nugueyo unnie??"
Yennie terdiam.. Pabo yen...kenapa kau tanya soalan tu pada diaa...
"Haha...Tak maksud unnie.. Emm.. Eunha cintakan Jaewon??"
Eunha tersenyum dan menunduk..
"Ooh... Takdelah..Eunha dengan jaewon cuma kawan je lagipun..Dia pernah jadi bos eunha dulu"
Yennie mengangguk dan memandang kehadapan.
"Eunhaa.."
"Dae unnie?waeyo?"
"Sakit tak??"
"Hah??"
"Sakit tak bila seseorang yang eunha cinta mencintai orang lain...Kiss orang lain didepan eunha.. Keluar dengan orang lain.."
Eunha menunduk.. Dikepalanya terbayang semuanya tentang yennie dan Jinhye... Eunha tersenyum dan mengeluh perlahan..
"Sakit...cuma... Kalau dia sukakan gadis tu lebih dari dia sukakan kita nak buat macam mana lagi ...Kita hanya mampu terima je.."
"Kenapa eunha tak cuba ubah jalan tu..Buat dia sukakan eunha sendiri..Atau mungkin..---"
"unnie...."
"Dae?"
Yennie memandang eunha dan eunha memandangnya dengan mata yang berkaca..
"if i could choose my life pathway.. I rather choose to be loved than loving someone..Because it so hurt when you see he with other girl"
yennie terdiam mendengar jawapan Eunha..Dapat dilihat..Kesedihan ...Kesakitan dimata eunha.. Kejamnya kau Yennie... Adik kau dah berkorban apa saja untuk kau.. Hutang yang adik kau cuba bayar tu adalah hutang yang ayah kau buat untuk bayar yuran kolej kau.. Kau bahagia sementara dia terluka.. Tak adil untuk dia Yennie..
Eunha menyeka airmatanya dan ketawa kecil.
"Dahlah apa kita buat ni unnie..Haha.. Dah jom masuk..Eunha masakkan unnie makanan kegemaran unnie.."
Yennie mengangguk dan eunha bangun.. Eunha ingin melangkah namun saat itu yennie menarik tangan eunha dan memeluk eunha.
"Mianhaeyo eunha...Unnie mianhaeyo.. Sebab unnie kamu perlu menderita..."
"Unnie ahh..Mianhae hajima...Bukan salah unnie..Tapi ini takdir eunha.. Mungkin dah tertulis jalan hidup eunha macam ni..dah dah jangan nangis lagi..Kalo jinhye nampak kan malu.."
Eunha cuba membuat yennie ketawa.. Yennie mengelap airmatanya.Jinhye dari tingkap biliknya hanya memandang kearah eunha dan yennie..
Eunha tersenyum kearah Yennie dan ketawa..Yennie turut berbuat demikian dan mereka masuk kedalam rumah..
Jinhye yang baru turun dipandang
"unnie...Pergi lah"
Yennie menghampiri jinhye. Jinhye tersenyum kearah Yennie dan yennie memandang eunha yang tersenyum kearahnya
YOU ARE READING
THE MAFIA'S SWEETHEART S1 &S2
FanfictionDisebabkan pertemuan kau dan dia.. aku terpaksa masuk kedalam dunia kekejaman yang direka oleh seorang heartless mafia.... Highrank; #1 on parkjimin #1 on hyejin #1 on eunha #1 on Sowon ...