024

556 36 8
                                    

Jake's p.o.v.

Langzaam open ik mijn ogen en draai me weg van het raam waar de felle zon doorheen schijnt. Ik schrik een beetje van de plotselinge verschijning van Ace die naast me op mijn bed zit. Als hij merkt dat ik wakker ben klikt hij zijn telefoon uit en legt hem naast zich neer. Moe ga ik rechtop zitten, met mijn rug tegen te muur. Ace glimlacht lief naar me terwijl ik hem vermoeit aankijk. "Hoe laat is het?" Vraag ik. "Half één." Antwoord Ace. "School." Zeg ik geschrokken en ik wil opstaan maar word tegengehouden door Ace die me terug het bed op duwt. "Ik heb je ziek gemeld." "Waarom?" "Ik wist niet of je je wel goed voelde." En dan gaat gisteren opnieuw mijn hoofd door. Ik voel me zo schuldig. Vooral tegenover Ace. Wat nou als hij er niet op tijd was geweest. Dan lag ik nu dood op de weg met waarschijnlijk allemaal politie auto's en ambulances om me heen. "Het spijt me zo erg." Zeg ik zacht en leg mijn hoofd in mijn knieën die ik ver heb opgetrokken. "Zo, zo erg."

"Hé." Zegt Ace zacht en ik voel dat hij iets dichterbij me gaat zitten. Hij slaat zijn arm om mijn schouders en trekt me dicht tegen zich aan. Ik haal mijn hoofd van mijn knieën en laat hem rusten op Ace's schoot. Met zijn hand gaat hij langzaam door mijn haar waar ik rustig van word. "Denk er niet te veel over na." Zegt hij zacht. "Dan maak je jezelf alleen maar meer kapot. Ik vergeef je." Voorzichtig knik ik maar ik heb geen idee of hij het ziet of voelt. Ik sluit mijn ogen en val snel weer in slaap.

Langzaam open ik mijn ogen maar ik lig niet meer op Ace's schoot en hij zit ook niet meer op mijn bed. Ik ga rechtop zitten en gooi dan mijn benen over de rand van het bed. Als ik sta loop ik vermoeid naar de deur en dan de gang op. Met mijn voeten in het zachte tapijt loop ik naar de trap en daarna naar beneden. In de huiskamer aan gekomen zit Ace op de bank. Als hij me hoort draai hij zijn hoofd om en er verschijnt een grote glimlach op zijn gezicht. Terwijl hij opstaat en naar me toe loopt sta ik stil in de deuropening. Hij legt zijn vingers onder mijn kin en drukt dan zijn lippen op de mijne. Twijfelend ga ik erin mee.

Ik had niet verwacht dat hij het vaker zou doen dan die ene twee keer. Ik had niet verwacht dat hij me leuk zou vinden. Vind hij me leuk? Is het weer door medelijden? Ik verbreek de kus terwijl ik het eigenlijk niet wil en kijk hem met rode wangen aan. Ik wil het hem vragen maar ben bang voor het antwoord. Terwijl we in elkaars ogen staren bedenk ik woorden om te zeggen. Langzaam gaat zijn hand over mijn arm en zijn vingers verstrengelen zich met die van mij als hij bij mijn hand is aangekomen. "Ik uhm.." Zegt hij zacht en kijkt dan omlaag, naar onze handen.

"De eerste keer dat je me kuste." Begin ik zonder hem verder te laten praten. "Betekende dat iets voor je? Want voor mij wel, en ik kan niet stoppen met eraan denken." Voor ik het weet is het allemaal mijn mond al uit en kijkt Ace me met twinkelende ogen aan. Mijn borst gaat snel op en neer van de zenuwen terwijl ik wacht op zijn antwoord. Ik hoor hem zuchten en dan kijkt hij omlaag. Ik slik. Het betekende helemaal niks en ik heb mezelf weer goed voor schud gezet.

Als hij weer omhoog kijkt glimlacht hij en gaat dan met zijn hand door zijn haren. "Ja." Zegt hij. "Ja het betekende iets, het betekende heel veel." Ik heb hem nog nooit zo gezien, zo beschaamd? "Al sinds de eerste paar dagen dat je hier was." Gaat hij verder. "Echt?" Vraag ik hoopvol. Hij knikt met een heel ongemakkelijk glimlachje. Ik bijt even op mijn lip en knijp zacht in zijn hand. "Ik uhm.. Had niet verwacht dat dit gesprek zo zou lopen." Zeg ik ongemakkelijk.

Daar staan we dan, stil in elkaars ogen starend met onze handen in elkaar gevlochten, niet wetend wat we nu moeten doen. Het gaat toch nooit iets worden aangezien hij de vorige keer ook voor zijn vrienden had gekozen en niet voor mij en hij is vast niet van plan om samen met mij als een gezellig stelletje door de gangen te huppelen alsof we in een magische wereld zijn beland.

Ik schrik op uit mijn gedachtes als Ace's handen mijn wangen raken en hij mijn gezicht naar die van hem brengt. Voor de tweede keer vandaag drukt hij zijn lippen tegen die van mij. Dit keer ga ik er meteen in mee. Onze lippen bewegen langzaam over elkaar terwijl mijn armen slap naast mijn lichaam hangen. Dit is de eerste keer dat ik niet weet wat ik moet doen als iemand me kust. Ace verbreekt onze lippen en kijkt me vragend aan, waarschijnlijk omdat ik niets meer deed. Net voordat hij zijn mond open kan doen om iets te zeggen druk ik mijn lippen alweer op de zijne en leg ik mijn ene hand in zijn nek. De andere gaat naar zijn rug. Het voelt alsof onze lippen als puzzelstukjes op elkaar passen en het voelt geweldig. Zo'n geweldig gevoel heb ik nog nooit meegemaakt.

Niet veel later voel ik zijn tong op mijn onderlip, en hij tikt er zachtjes tegenaan. Een schrok schiet mijn lichaam door. Mijn ogen springen voor een moment open maar ik open toch mijn mond een stukje en meteen glijd zijn tong naar binnen. Een zee van geweldige tintelingen gaat door me heen. Ondertussen trekt hij me nog dichter naar zich toe waardoor onze lichamen tegen elkaar staan. Zijn lichaamswarmte maakt me nog warmer dan ik al was en mijn wangen gloeien. Doordat mijn voeten langzaam stappen zetten merk ik dat hij me mee trekt. Zijn handen die eerst op mijn wangen lagen beweegt hij nu steeds meer naar beneden, tot op mijn heupen. Bij de bank aangekomen duwt hij me er langzaam op. Als ik met mijn rug de bank raak verbreken onze lippen het contact en kijken we elkaar hijgend in de ogen.

Ace doet met zijn hand een plukje van mijn haar naar achteren en glimlacht lief naar me. Zelf kan ik een glimlach ook niet onderdrukken. Zijn handen gaan terug naar mijn wangen en zijn lippen drukt hij opnieuw op die van mij. Ondertussen is hij op me geklommen met aan beide kanten van mijn lichaam een knie waar hij op steunt.  Mijn handen gaan door zijn zachte, witte haren.

Niet veel later glijden zijn handen door naar beneden en verdwijnen onder mijn trui. Opnieuw gaat er een schrok door me heen als zijn koude handen de warme huid van mijn bovenlichaam raken. Overal ontstaat kippenvel.

Plotseling hoor ik de voordeur van het slot gaan en niet veel later gaat hij open. Onmiddellijk zitten Ace en ik rechtop op de bank alsof er niks is gebeurt. "Ace is ben thuis." Roept een vrouw door het huis. "Hoi mam." Begroet Ace haar. Een vrouw met donker blonde haren loopt de huiskamer in en stopt als ze mij ziet. "En wie hebben we hier?" Vraagt ze. Ik wil me voorstellen maar Ace is me voor. "Jake, hij logeert hier." "Gezellig, ik zal jullie met rust laten." De moeder van Ace loopt de gang weer in en vervolgens de trap op. Ace en ik kijken elkaar voor een moment aan en dan naar de televisie. What the fuck is er net gebeurt?

it's just a Night ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu