Prolog

1.4K 64 37
                                    

3 augusti 2001

Jag möter pappas ögon. Pappas arga ögon. Jag förstår inte varför han är arg. Jag tappade bara lite mat på golvet. Hur skulle jag kunna veta att Trippie skulle äta upp det?

"Jävla hund", muttrar han för sig själv.

Efter maten gick han ut på en promenad med Trippie, min hund. När han kom tillbaka var han ensam. Efter det såg jag aldrig Trippie igen.

———

25 augusti 2001

Dagen jag och Noel blev bästa vänner. Jag träffade honom på mitt nya dagis. Han gav mig ett plåster efter att jag ramlat med min sparkcykel. Vi var fyra.

———

15 september 2005

Datumet jag såg pappa full för första gången. Han och mamma bråkade i vardagsrummet mitt i natten. Jag vaknade av att de skrek på varandra och gick ut från mitt rum för att se vad det var som hände.

Han kastade en kudde på mig så jag ramlade omkull. Vilket fick mamma att skrika på honom ännu mer. Jag fick dåligt samvete. Nu bråkar de på grund av mig.

———

23 april 2006

Jag fick följa med Noel hem efter skolan. Hans mamma och min mamma hade pratat med varandra. Jag spenderade min första natt hemma hos honom då. Jag var 9 år, förvirrad och ville hem.

———

21 augusti 2008

Jag och Noel träffade Ludwig när vi började i en ny skola. Jag tyckte han var jättecool.

———

23 december 2009

När jag kom hem från Noel var bara mamma hemma. Hon sa att vi skulle fira jul hos mormor och morfar i år.

"Ska vi inte vänta på pappa?", frågade jag när hon började gå ut mot bilen. Hon skakade på huvudet. I år skulle vi inte fira jul med honom.

———

11 juni 2010

Mamma försvann.

———

15 juni 2010

Mamma kom hem igen. Hon grät och sa förlåt till mig. Pappa muttrade några svordomar.

———

7 oktober 2010

Jag sa något som gjorde pappa arg. Jag frågade om mamma försvann i somras på grund av honom. Han kastade en tom ölburk på mig. Jag sa förlåt. Sen slog han mig, med knytnäven mot mitt öga.

När mamma kom hem slog hon pappa. Jag gick in i mitt rum. Jag kunde inte sova den natten.

———

Bortglömda kidsen || Hov1Where stories live. Discover now