/3/

762 25 0
                                    

p.o.v Skyler

'klaar voor' vraagt Freddie. 'natuurlijk'. Beide trekken we ons vestje aan en lopen dan naar de garage. Freddie pakt zijn fiets uit de schuur. Hij fietst zachtjes en ik spring er achterop. Zo fietsen we naar de voetbalvelden.

Mijn conditie is wel echt verbeterd sinds ik met de jongens mee voetbal. De trainer heeft wel gezegd dat als ik mee wil sporten, ik ook echt mee moet doen. Ik kan niet gaan zeuren dat het te veel is ofzo want ik heb er zelf voor gekozen. Tot nu toe is het elke keer nog gelukt.

Bij het voetbalveld aangekomen rent Freddie gelijk naar de kleedkamers terwijl ik alvast naar het veld toe loop. Ik hoef alleen nog maar mijn schoenen aan te doen. 'hee Skyler, kom je weer mee doen' vraagt de aardige trainer. Hij is een gezellige man.

'we moeten de jongens wel bezig houden he. Ze vinden het schamend om slechter te zijn dan een meisje dus moeten ze even aan de bak'. De trainer lacht en geeft me een high-five.

Na een tijdje komen alle jongens uit de kleedkamers. David, een goede vriend van Freddie, rent gelijk op me af zodra hij me ziet en tilt me op. 'hee Sky'. David is een drukke en super leuke jongen. Niet als in leuk leuk maar gewoon gezellig leuk.

Hij vind ook echt iedereen aardig, behalve de mensen die mij pesten. Hij zegt ook altijd dat hij me zal beschermen daar waar hij kan. Helaas zit hij niet bij ons op school dus kan hij me daar niet steunen. Hij is echt een lieve jongen.

'zet me neer sukkel' lach ik. Hij kijkt me met een boos gezicht aan maar laat me niet los. 'zal ik zo gaan sporten. Wordt ik wel een gespierde knappe jongen van' zegt David terwijl hij naar me knipoogt. 'nou ik denk dat je me gewoon neer moet zetten'. 'nou, nee'.

Zonder mij los te laten loopt hij naar de bankjes. Hij gaat zitten en zet mij op zijn schoot. Sukkel dat hij is. Freddie is alleen maar aan het lachen. Over het algemeen is Freddie heel beschermend zodra jongens bij mij in de buurt zijn ofzo maar David mag dat.

De andere jongens van het team moeten dan ook altijd opletten voor Freddie die nog wel eens boos kan worden als je net iets te dicht bij staat. Het is lief maar soms ook wat raar. De jongens van het team zijn super lief en daar hoeft hij echt niet boos tegen te doen hoor. Maar ik vind het wel schattig van Freddie.

Al vanaf baby af aan zijn we bij elkaar. Nou ja, ik een baby en hij een peuter. Louis heeft heel veel foto's van dat ik in de box lig en Freddie bij me zit. Freddie en ik zijn altijd al zo hecht geweest en dat vind ik zo mooi van onze vriendschap.

'David, flirte doe je maar in je eigen tijd. We gaan beginnen'. Freddie begint alleen maar harder te lachen en ook ik kan me niet meer inhouden. Ik ga naast David en Freddie op de bank zitten en luister naar de uitleg van de trainer.

Na een aantal rondjes te hebben gerend en wat balletjes te hebben getrapt beginnen we echt met de training. Freddie en ik vormen samen een tweetal en beginnen met overspelen naar elkaar.

Na een uur trainen en een workout mogen we ons gaan omkleden. Gelukkig is er een meiden kleedkamer.

Na dat ik me heb omgekleed neem ik afscheid van de jongens en stap bij Freddie achter op zijn fiets. 'ging goed toch' vraagt Freddie tijdens de fietsrit. 'jaa hoor. Ik vond het prima gaan'.

Bij Louis thuis aangekomen zetten we de fiets in de schuur en lopen dan naar de deur. 'is die auto niet van jou vader' vraagt Freddie wijzend naar de auto die inderdaad van papa is. 'jaa, god wat wil hij nu weer' zucht ik. Freddie opent de deur en samen lopen we naar de woonkamer.

Daar zitten Louis en papa samen te praten. Ze stoppen zodra ze ons zien staan. 'hee lieverd. Ik dacht ik kom even kijken want ik maakte me zorgen na het telefoongesprek'. 'dat is ook de eerste keer dat je je zorgen maakt om me. Wou dat je dat vaker deed' mok ik.

Nu ineens lief doen tegen me. Voor mij hoeft het niet meer hoor. Ik krijg hier ook liefde die ik wil. 'nou dat is wat onaardig. En ik maak me vaker zorgen om je hoor'. 'is niet te merken dan. Ik zou je dan toch wat meer zorgen gaan maken'.

Na die woorden loop ik naar boven waar ik me douche en omkleed. Als ik daar beneden ben wordt ik alleen maar geïrriteerder en dat wil ik niet. Na dat ik me weer heb omgekleed loop ik naar beneden waar ze met zijn 3e op de bank zitten.

'wat bedoelde je net Skyler' vraagt papa gelijk zodra ik de deur open maak. 'dat je zegt je zorgen te maken terwijl je helemaal niet weet wat er in mijn leven om gaat. Als je dat wel had geweten was je wel vaker bij me geweest'. 'lekker duidelijk' mompelt papa.

Met een zucht plof ik naast Freddie neer die zijn arm om me heen slaat. 'Ik wil gewoon graag dat je vanavond thuis komt slapen' zegt papa na een stilte. 'dat bepaal ik zelf wel. Jij hebt het toch te druk met werken dus dan ben ik liever hier'.

'ik wil ons gewoon kunnen onderhouden. Als ik niet werk heb ik geen geld'. 'je hebt ik weet niet hoeveel op je rekening staan. En het lukt Louis ook zonder dat hij Freddie steeds is de steek laat' antwoord ik. 'hoezo is het nou weer in de steek laten? Ik stuur je toch elke dag een berichtje?'. 'jij kan toch niet zien of ik eerlijk ben in dat berichtje? Zorg eerst maar eens dat je gewoon thuis bent als ik je nodig heb voordat ik weer terug kom thuis'.

'wanneer heb je me dan nodig' zucht papa. 'na school, dat zou ik erg waarderen' antwoord ik. 'na school kan echt niet, dan kan ik het meeste werken'. 'dan blijf ik hier'.

Papa kijkt me nog een keer boos aan voordat hij de deur uitloopt en weg loopt van het huis.

My dad is Niall Horan✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu