p.o.v Niall
Wat was dat ineens? Ik doe altijd mijn best om zo veel mogelijk dingen voor haar te kopen en alles, en dan is het nog niet goed.
Ze zegt wel dat ik te veel werk maar wat moet ik anders? Zij wil ook gewoon zakgeld en alles dus dan moet ik wel werken. Het is ook nooit goed bij kinderen. Ik wil natuurlijk ook wel wat meer bij haar zijn maar dan raakt het geld op.
Ik stap in mijn auto en rijd naar mijn moeder toe. Zij zal wel weten wat te doen. Na 10 minuten kom ik aan bij het huis van mijn moeder. Ik stap uit de auto, open de deur van het huis en zie dan mijn moeder in de woonkamer zitten.
'hee lieverd. Wat gezellig dat je er bent. Is Skyler er niet bij' vraagt mijn moeder. 'nee, ik moet even met je praten. Het loopt allemaal niet zo lekker' zucht ik. 'oo, kom zitten lieverd. Ik zal even wat te drinken voor je pakken'.
Ze loopt naar de keuken en komt al snel weer terug met cola. 'vertel me eens wat er is'. 'ik werk om kleren en alles voor Skyler te kopen. Vandaag was ik een keer aan het thuis werken maar toen kwam Skyler niet thuis dus ik maakte me zorgen.
Ze bleek bij Louis te zijn en ze zij tegen mij dat ze niet meer naar huis zou komen de rest van de dag. Dus ik ben daar naartoe gegaan en toen zei ze dat ze niet thuis zou komen voordat ik niet meer zo veel zou werken. Maar ze ziet helemaal niet in dat ik zo veel werk alleen maar om te kunnen zorgen dat zij leuke dingen kan doen. En nu hebben we ruzie en wil ze niet naar huis toe komen' vertel ik.
'heb je het zelf echt niet door Niall?' vraagt mijn moeder ineens vaag. 'wat heb ik niet door?'. 'dat je alles aan het verpesten bent voor jezelf. Je werkt niet alleen maar veel, je werkt te veel. Ze voelt zich niet meer veilig genoeg bij je om je te vertellen dat ze wordt gepest op school. Je bent er nooit voor haar.
Het maakt haar echt geen reet uit hoeveel geld je hebt of in wat voor een huis je woont, ze wil gewoon tijd met jou doorbrengen. Ze is alleen nog maar bij Louis omdat die er wel voor haar is. Ze vertrouwt Louis beter dan dat ze jou vertrouwd.
Het is al erg genoeg dat je het niet eens aan haar merkt. Ze wordt gepest, voelt zich buitengesloten door jou en de enige persoon die haar wat kan vertellen over haar moeder is er niet voor haar. Zij wil ook wat weten over haar moeder. Het is misschien moeilijk voor jou, maar ook voor haar. Zij heeft geen moeder en een vader waar ze niet op kan rekenen' zegt mijn moeder.
Mijn mond zakt letterlijk open van haar woorden. Ze wordt gepest? Maar dat had ze me gewoon kunnen vertellen. Als ze mij niks zegt kan ik er toch niks aan doen?
'dus je kan misschien nu nog de keuze maken maar ik zou snel zijn. Kies je voor je gezin of voor je werk?'. 'voor mijn gezin natuurlijk. Maar zonder werk kan ik mijn gezin niet onderhouden'. 'je hoeft ook niet helemaal te stoppen maar pak 1 dag vrij en zorg dat je in de avonden en middagen vrij bent. Het is beter voor haar en voor jou. Ik zou je best doen om je band met Skyler te verbeteren want hij ligt op dit moment op een heel dun draadje wat gaat breken. En jij kan zorgen dat die breekt of weer groter wordt'.
Na het fijne bezoek bij mama besluit ik gelijk haar woorden op te volgen. Ik rijd naar de studio en vertel daar 1 dag vrij te zijn en alleen nog maar tot half 3 te werken. Ik hoop echt dat Skyler en ik weer wat hechter worden. Ik had echt niet door dat het zo slecht ging. In mijn ogen ging het best goed. Maar ik ga echt mijn best doen onze band weer te verbeteren.
JE LEEST
My dad is Niall Horan✔
FanfictionWat nou als je vader de beroemde Niall Horan is? Dat is het geval bij Skyler Horan. Iedereen praat over haar vader alsof hij een god is, maar zij snapt daar niks van. Het enige wat hij kan is haar in de steek laten. En dan ook nog haar moeder die op...