p.o.v Skyler
'is Freddie ook thuis' vraag ik. 'die komt zo. Hij is even bij zijn moeder langs'. Freddie heeft in zijn kinderjaren vooral bij zijn moeder gewoond, maar toen hij de keuze kreeg heeft hij toch voor Louis gekozen. Het heeft niks met zijn moeder te maken maar hij voelt gewoon een grotere band met zijn vader.
Alleen als Louis gaat touren blijft hij meestal bij zijn moeder. Alle 3 zijn ze er oke mee hoe het nu gaat. 'wil jij vanavond samen met Freddie koken? Dan doen jullie ook nog eens iets' vraagt Louis. 'Natuurlijk, als alles maar in huis is van wat je wilt maken'. 'jaa, alles is in huis'.
Samen met Louis kijk ik naar de tv tot dat Freddie binnen komt. Zodra ik de deur open hoor gaan voel ik mijn hart sneller kloppen. Er komt een glimlach op zijn gezicht zodra hij mij ziet.
Hij heeft wel eens verteld dat hij me leuk vind maar dat is al wel een paar jaar geleden gebeurd. Ik weet niet of hij me nog steeds leuk vind. Maar we zijn elkaar nooit anders gaan behandelen omdat de een de andere leuk vind. Daarbij denk ik ook gewoon dat we elkaar meer leuk vinden omdat we zo veel tijd met elkaar door brengen en omdat we beide gewoon niet zoveel vriendjes of vriendinnetjes hebben gehad. Maar dat hij zo lief en knap is heeft ook wel een rol hoor.
'hee lieve Sky. Hoe is het' vraagt hij. Voor hem is het niet eens meer raar als ik bij hem ben omdat ik hier vaak ben. 'goed hoor, en bij jou?'. 'ging goed'. 'wil je vanavond mee naar dat feestje van die broer van David' vraagt Freddie.
Gelijk gaat Louis zijn blik naar ons toe. 'is het wel slim om samen naar een feest te gaan? Je weet dat ik het al wat vervelend vind om jou naar feestjes te laten maar ik vind het geen goed idee om Sky naar een feestje te sturen met allemaal 16/17 jarige jongens. Ik vertrouw jou wel dat je op haar let maar ik weet dat Niall me vermoord als hij erachter komt'.
'kom op pap, voor een keer. David en ik letten op haar en ze krijgt geen drank of sigaretten ofzo. Ik beloof dat ik op haar let. Mag ze alsjeblieft voor een keer mee?' smeekt Freddie wat er echt schattig uit ziet. Hij heeft van die lieve puppy oogjes zodra hij gaat smeken.
'oke, maar je blijft echt bij haar. Als ik hoor dat er iets is gebeurt ben je de pineut en kom jij niet meer op feestjes. En het geld voor jullie beide, geen drank drugs of gerook'. Louis probeert streng te klinken maar we weten allemaal dat hij echt geen strenge vader is.
'oke' zeggen Freddie en ik tegelijk. Louis zucht, kijkt ons een keer dodelijk aan en kijkt dan weer verder naar de tv. Louis vind het super vervelend dat Freddie hem altijd weer weet over te halen en dat hij altijd goede argumenten heeft.
'ik wil wel dat je bij me blijft Sky, of bij David. Ik raak echt ongerust als je daar alleen bent'. 'zal ik doen'. 'en niet met die broer van David praten, je weet dat hij losse handjes heeft. David houd hem in de gaten heeft hij al gezegd'.
Jup, David zijn broer is apart. Elke keer als ik hem tegen kom heeft hij zo'n enge grijns. Hij en David lijken ook echt niet op elkaar. David heeft een heel lief, zacht en grappig karakter terwijl die broer super gemeen is. Hij denkt de baas van de school te zijn en elk meisje te kunnen krijgen die hij wil.
Freddie beschermt me altijd zodra hij bij ons in de buurt is omdat hij bang is dat die broer me wat doet. Daarbij doet David hem wat als hij aan me zit. Ik heb de 2 beste vrienden ooit, dat is zeker.
'en jullie zorgen dat Niall jullie niet ziet want dan ben ik de lul' meldt Louis nog. 'jaa'.
Na dat we hebben gegeten kleden Freddie en ik ons beide om. Ik pak een zwarte skinny jeans met een geruite blouse en een rode bandana. Freddie keurt mijn outfit goed en zo lopen we weer naar beneden waar Louis ons in zijn armen neemt. Hij lijkt net mijn vader. Louis houd er ook echt van om ons te knuffelen. Ik heb er ook geen problemen mee hoor.
'jullie letten echt op he? En neem je telefoon mee voor als er iets gebeurt'. Beide pakken we onze telefoon, geven Louis nog een knuffel en gaan dan naar buiten. Gelijk zodra de deur dicht gaat pakt Freddie mijn hand vast en zo lopen we naar het feest toe. Ik ben echt benieuwd want ik ben nog nooit naar een feest geweest. Ik ben ook pas 13 dus dat is niet zo gek.
Ik snap ook heel goed dat Louis bezorgd is want ik ben nog best jong om naar een feest te gaan met oudere jongens en meiden die al gaan drinken enzo. 'oo shit' hoor ik ineens naast me. Ik kijk verbaast naar Freddie die me achter een muurtje trekt. 'wat is er' vraag ik aan hem. 'je vader stond daar. Je weet wat papa heeft gezegd. We moeten even een omweg nemen want hij mag ons echt niet zien'. En zo loop ik samen met Freddie met een omweg naar het feest.
JE LEEST
My dad is Niall Horan✔
FanfictionWat nou als je vader de beroemde Niall Horan is? Dat is het geval bij Skyler Horan. Iedereen praat over haar vader alsof hij een god is, maar zij snapt daar niks van. Het enige wat hij kan is haar in de steek laten. En dan ook nog haar moeder die op...