/8/

686 23 0
                                    

p.o.v Skyler

Zodra we in de straat van het feest komen zie ik al kinderen staan en de muziek is al te horen. Ik kijk verbaast naar Freddie die het blijkbaar normaal vind dat de muziek zo hard staat.

Samen met Freddie loop ik naar het huis waar ik vooraan het huis David zie staan. Ik laat Freddie zijn hand los en ren in David zijn armen. 'hee kleine. Ik had echt niet verwacht dat jij mee zou komen'. 'ik was bij Louis. Freddie heeft zijn puppy power weer gebruikt' grinnik ik. 'nou ik vind het super gezellig dat je er ook een keer bij bent'.

David is trouwens eind 15 en wordt over 2 maanden 16. Ik ben opgegroeid met allemaal oudere jongens en dat is nu te merken want ik kan veel beter overweg met kinderen die 2 tot 3 jaar ouder zijn.

Freddie komt ook aangelopen en met zijn 3e lopen we het huis binnen. 'ik heb met papa afgesproken dat wij niet roken of drinken' zegt Freddie tegen David. 'geeft niks, ik rook of drink ook niet en er is gewoon Cola enzo' verteld David.

Ik pak Freddie zijn hand vast en zo maken we onze weg naar het drinken toe waar ik wat sinas pak. Ik wil net wat drinken als mijn hoofd in het drinken wordt geduwd waardoor het valt. Met open mond draai ik me om en het verbaast me niet zodra ik Dave zie staan.

'wat doet zo'n grote loser nou weer op een feestje. Dit is gewoon vragen om uitgelachen te worden' grinnikt hij voordat hij weer wegloopt. Ik draai me weer terug naar de boys die samen een gesprek hebben.

'wat heb jij nou weer op je gezicht' vraagt David zodra ik hem aankijk. 'sinas, Dave duwde mijn hoofd in het drinken'. Ik zie dat David zijn lach in moet houden omdat mijn gezicht er waarschijnlijk zwaar geïrriteerd uit ziet en dat vind hij er grappig uit zien. Hij geeft me wat servetjes waar ik mijn gezicht mee af doe.

'kom, we gaan dansen want ik vind dit liedje leuk'. Freddie trekt me mee naar de dansvloer waar we met zijn 3e raar dansen. Heel raar. 'ik ga even naar de wc, blijf bij haar he' zegt Freddie tegen ons.

Voor ik nog iets kan zeggen is hij al uit mijn zicht. David pakt mijn handen en begeleid me door het rustige liedje heen. Hij zorgt dat ik tegen zijn borst aan lig terwijl het rustige liedje verder door gaat. Wat is hij toch ook lief.

'wil jij ook nog wat drinken' vraagt David. 'nee, ik hoef niks'. David zegt nog iets maar ik versta het niet waarna hij weg is. Oke, nu ben ik dus alleen. Fijn. En het duurt nog geen halve minuut of ik voel een hand op mijn kont.

Geschrokken draai ik me om waar ik een jongen met een biertje in zijn hand zie staan. Lekker dan. 'hee kleine, wat doe je hier. Lekker drinken zeker'. Hij houd zijn biertje in de lucht en ik kijk hem vooral verbaast aan. Ik haat feestjes nu al. 'nou eigenlijk niet' antwoord ik. 'aahh, kom op. Probeer het een keer. Het is super lekker. Jij ook als je later groot bent'. iieeuw.

Deze jongen is echt eng. Waar blijven de jongens nou? Ze zouden me niet alleen laten. 'nee, ik hoef echt niet' zeg ik. Zonder enige waarschuwing pakt de jongen mijn hoofd en giet wat van het vreselijke spul naar binnen. Gadverdamme. Al snel slik ik het door en vloeit het vieze spul door mijn keel. De jongen loopt grijnzend weg en ik kijk hem verbaast aan.

Is dit normaal op feestjes? Ik draai me om zodra ik een hand op mijn schouder voel en zie tot mijn opluchting Freddie staan. 'hee, waar is David' vraagt hij. 'drinken halen' antwoord ik. 'je stond hier alleen?'. 'jaa'. Freddie zijn wenkbrauwen gaan gefronst staan waaraan ik merk dat hij boos is.

'er is toch niks gebeurd?' vraagt hij bezorgd. 'nee, buiten die jongen om die aan mijn kont zat en me bier heeft laten drinken'. Oepps, nu is hij nog bozer. 'godverdomme. Wijs aan welke jongen het was'. 'nee want hij is veel sterker en ik wil niet dat er iets met jou gebeurd'. 'kom we gaan David zoeken. Hij gaat eraan'.

Freddie pakt me bij mijn arm en trekt me naar de bar waar David met een meisje staan. 'Freddie, laat hem nou. Kom op, het was een ongelukje'. Hij negeert me en loopt gewoon door naar David.

Zodra we bij hem staan kijkt hij verbaast naar de boze Freddie. 'wat is er aan de hand' vraagt David. 'wat er aan de hand is? Wij spreken af dat er altijd iemand bij Sky blijft. Ik ga even naar de wc en gelijk naai jij eruit. Zij wordt aangeraakt door een jongen en moet bier drinken van hem omdat jij wegloopt' roept Freddie boos.

Verschillende mensen kijken verbaast naar Freddie. 'shit, sorry. Ik had er echt niet aan gedacht. Ik meen het. Je weet hoeveel ze voor me betekend'. 'jij weet ook hoeveel ze voor mij betekend. Ik haat je echt' zegt hij voordat Freddie me mee het huis uit trekt.

'Freddie, kom op nou. Ga nou niet je vriendschap met hem verpesten door zo'n klein dingetje. Het maakt echt niet uit wat er is gebeurd' probeer ik nog. 'voor mij wel. Hij zou bij je blijven maar gaat ervandoor voor een ander meisje. Ik heb geen zin in iemand die ik niet kan vertrouwen'.

'het is wat overdreven. Nog nooit heeft hij iets verkeerd gedaan en nu is hij ineens fout'. 'jaa, dat is hij'. 'nee, je kan hem nu niet de schuld ervan geven. Jij gaat nu naar binnen en het goed maken met David. Voor dat je dat hebt gedaan ga ik niet naar huis' zeg ik.

Ik ga op de stoep zitten en kijk naar Freddie die me boos aankijkt. 'ik ga echt niet met hem praten' mokt Freddie. Hij is echt te koppig. 'dan duurt het nog wel even voordat wij naar huis gaan'. 'dan ga ik wel alleen' zegt Freddie. 'geloof je het zelf? Als er iemand is die mij niet alleen ergens laat zitten ben jij het wel. Ik ben niet zo bang dat je weg gaat hoor'.

'ik haat je'. 'ik hou ook van jou'. Freddie komt naast me zitten en kijkt starend voor zich uit. 'ga je nog naar binnen of hoe zit dat' vraag ik na een stilte.'ik wil hem niet spreken' antwoord Freddie. 'en ik wil niet dat jullie vriendschap stuk loopt door zo'n klein dingetje. Moet ik met je mee naar binnen?'. 'goed dan' zucht hij.

My dad is Niall Horan✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu