/16/

495 12 8
                                    

p.o.v Skyler

*3 maanden later*

En het is al weer wat later. De tour is al weer even bezig en we zijn er al helemaal aan gewend. Veel is er deze maanden niet gebeurd. Ik heb samen met Freddie en David veel foto's gemaakt en we hebben het super leuk gehad. Bij elk hotel moet ik bij David liggen die me dan tegen zich aan legt en zijn arm om me heen slaat. Maar bovenal is het super leuk.

We hebben al 1 iemand van papa zijn lijstje gehad maar dat was mama zeker niet. Papa was wel wat teleurgesteld maar hij moet onthouden dat er nog 2 zijn. Ik merk echt goed dat de band tussen Freddie, David en mij nog sterker is geworden door deze speciale reis.

Daarbij is David ook helemaal gelukkig omdat hij ineens super veel luxe heeft en even niet hoeft te denken aan dat het te veel zal kosten. Ondertussen zijn we in Europa en gaan bijna naar Australië. Vanuit daar gaan we nog een paar shows in Azië doen en dan is het klaar. In totaal zijn het nog 4 maanden.

Samen met Freddie en David pak ik mijn tas weer in en leg die in de tourbus neer die naar Europa is gehaald. Vandaag rijden we verder naar Spanje waar Louis en papa gaan voetballen met wat voetballers. We halen ook de andere koffers nog en springen dan met zijn 3e in de bus waar Louis en papa ook al zijn.

Ik plof op de bank neer en zucht diep. Waarom moeten we altijd zo vroeg het hotel uit? 'jij bent echt lui' lacht David. 'niet waar, ik ben gewoon wat moe omdat we vroeg het hotel uit moesten en iemand, ik noem geen namen, water over me heen heeft gegooid'.

De 2 jongens liggen gelijk weer in een deuk terwijl Louis en papa ze raar aankijken. Zou ik ook doen als 2 jongens voor je op de grond aan het rollen zijn van het lachen. 'Ik heb iets voor jullie geregeld' grijnst Freddie zodra ze klaar zijn met lachen.

Ik kijk hem argwanend aan terwijl David hem verbaast aankijkt. 'ik heb een super leuke date voor jullie geregeld omdat ik merk dat het moeilijk is om de eerste stap te zetten'. Ik haat hem. Ik haat hem zo erg. Als ik hem nou de bus uit mocht duwen had ik dat gedaan. Irritant joch dat hij is.

David kijkt me met een rood hoofd aan terwijl ik boos naar Freddie kijk. 'je bent echt zo vervelend, weet je dat? We hebben niet gevraagd om een date' zucht ik. Hij is echt vermoeiend. Zo gaat het dus al drie maanden. Hij probeert ons te koppelen maar zonder succes.

'wanneer is die date' vraagt David. 'morgen avond want vanmiddag en vanavond gaat Skyler al met Niall wat doen' legt Freddie uit. Jaa, ik ga vandaag met papa een liedje schrijven. Tijdens de tour heeft papa het heel druk en dan heeft hij niet veel tijd voor mij. Maar dit zal een vader dochter dag worden.

Ik praat nog wat met Freddie en David tot dat papa me haalt. We lopen naar de achterkant van de bus en gaan daar samen zitten. 'waar wil je een liedje over schrijven' vraagt papa. 'over mama'.

Papa zijn ogen vergroten en zijn blik staat angstig. 'moet dat' vraagt hij. 'jaa. Je gevoelens kwijt kunnen zal ook goed voor je zijn'. Papa zucht een keer maar dan beginnen we toch met het liedje.

(Niall)

I feel lonely, i feel anxious. Don't know how to handle the pain. Everyday I wish you come back and hold me in your arms Wish it was a dream, Wish you just lay next to me.

(Skyler)

Don't have memories from you like every kid. Don't know the meaning of love from a mother. Hope everyday that you come back. Wish that you are just proud of me.

(samen)

The memories are the only thing we have from you. Messing up everything without you. Fighting because we miss you. Want to tell you how much you mean to us. How much you have done for us, even you don't know. Wanna hold you in our arms en never let you leave again. Please come back and never leave...

(Zelf bedacht dus is niet op te zoeken)

Tegen de eind van de avond hebben papa en ik samen het liedje geschreven en de muziek eronder gezet. Het eerste couplet heeft papa geschreven en gaat dus over zijn belevenis en de 2de heb ik geschreven. Het refrein gaat over ons beide. Over hoe we het verpesten zonder moeder. Over hoe we haar nodig hebben.

Ik kijk papa met een glimlach aan. Hij heeft het heel moeilijk gehad tijdens het schrijven van het lied maar ik zie wel dat hij blij is dat het is geschreven. Dat het een mooi rustig liedje is geworden.

'lucht op, is het niet?'. 'jaa, bedankt dat je me toch over hebt gehaald dit liedje te schrijven'. 'ik ga terug naar de jongens toe. Kom jij ook weer terug of niet?' vraag ik aan papa. 'nee, ik heb nog wat inspiratie die ik even op papier wil zetten'.

Ik knik en verlaat dan de ruimte terug naar Freddie en David die samen aan het gamen zijn. 'hee boys'. Ik plof op Freddie zijn schoot neer die zijn armen om me heen slaat maar toch de controller vast blijft houden. 'hoe was het' vraagt David. 'ik heb bij papa eindelijk zijn inspiratie voor liedjes weer aangezet en hij is bezig met een 2de liedje dus het gaat goed' antwoord ik.

David geeft me snel een controller aan en zo spelen we met zijn 3e spelletjes tot dat Louis ons roept dat we naar bed moeten. We sluiten af en lopen naar het woonkamergedeelte waar papa met zijn gitaar zit en Louis met zijn telefoon.

'Ik heb net weer een liedje geschreven, willen jullie het horen?' vraagt papa. Ik merk hoe zenuwachtig hij is om over mama te zingen. 'natuurlijk'. Allemaal vestigen we ons op papa die nog een keer zucht en dan begint met zingen.

When you feel your love's been taken
When you know there's something missing
In the dark, we're barely hangin' on
Then you rest your head upon my chest
And you feel like there ain't nothing left
I'm afraid that what we had is gone

Then I think of the start
And it echoes a spark
And I remember the magic electricity
Then I look in my heart
There's a light in the dark
Still a flicker of hope that you first gave to me
That I wanna keep
Please don't leave
Please don't leave....

Hij zingt de laatste noten van het lied en kijkt ons dan wat zenuwachtig aan. 'het is zo mooi papa. Die moet je echt zingen op de tour. Ik weet zeker dat de fans het ook mooi vinden en ze zullen het echt niet erg vinden als je een keer wat emotioneel ervan wordt'.

Papa glimlacht naar me maar kijkt toch weer naar beneden. Hij vind het moeilijk om dit soort dingen te horen. Al helemaal van mij omdat hij gewend is alleen maar commentaar en rot opmerkingen van mij te krijgen. Tijden kunnen snel veranderen en al helemaal als je elkaar nodig hebt.

(Ik ga vandaag naar Little Mix. 3de keer dat ik ze zie dit jaar. Echt zin in)

My dad is Niall Horan✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu