/12/

650 16 0
                                    

p.o.v Skyler

Thuis aangekomen ruim ik al mijn spullen op en ga bij papa op de bank zitten. 'wil je morgen mee naar de studio, daar kan ik je gelijk het nieuws vertellen' vraagt papa. 'jaa is goed'.

De volgende ochtend sta ik al vroeg klaar om met papa mee te gaan naar de studio. 'ik ben klaar om te gaan' zeg ik tegen papa die zijn jas aan doen. 'ik ook, dus we kunnen gaan'. We lopen het huis uit en rijden met de auto naar de studio toe.

Daar aangekomen kijk ik mijn ogen uit. Ik ben eigenlijk nog nooit met papa naar de studio gegaan. Dit is pas de eerste keer. En het gebouw ziet er best wel cool uit. Er zal veel geld aan uit zijn gegeven. 'hier is het'.

Samen met papa loop ik het immens grote gebouw in, gelijk door naar zijn eigen studio. Ja hij heeft een eigen studio. Papa opent de deur en het eerste wat ik zie is een fotolijstje met een foto van papa en mij op het tafeltje. Ik loop verder de kamer in en zie ook aan de muren foto's van mij hangen. Zelfs in de opnamestudio hangen foto's van mij.

'wow'. Bewonderend kijk ik rond hoe hij overal wel een foto van mij of mama heeft staan. 'je mag never nooit denken dat ik je vergeet want in deze studio zal ik je nooit vergeten. Als ik dan aan het werken ben kan ik altijd even naar je kijken en trots zijn dat je van mij bent'. Dat is zo lief.

'ik wist nooit dat je zo veel foto's van mij hier had hangen'. 'ik moet iets doen om je te kunnen zien tijdens het werken he' glimlacht papa. Oke, ik krijg steeds meer begrip voor hem. 'ga daar maar aan de tafel zitten. Ik ga even iemand halen en dan kunnen we je iets vertellen' zegt papa.

Ik ga aan de tafel zitten en al snel komt papa terug met een andere man. Hij stelt zich voor en beide gaan ze tegenover me zitten. 'we gaan weer op tour' zegt papa dan ineens. Weer op tour? Oo nee. Ik haat op tour gaan. Dan moet ik alles achterlaten en dat is vreselijk.

Verschrikt kijk ik ze aan hopend dat het een grapje is. Helaas kijkt papa me al spijtig aan. Hij weet hoe erg ik de tour vind. 'ik kan toch bij Louis blijven, alsjeblieft zeg dat het een grap is' jammer ik. 'sorry lieverd maar je moet echt mee. Maar we gaan wel iets vets doen deze tour'.

Vragend kijk ik papa aan die al helemaal enthousiast wordt. Ik ben alles behalve enthousiast. Ik moet weer mijn vrienden en het huis achterlaten. Ik haat touren. 'naast de gewone meet en greet krijgt iedere vrouw met de naam Emily Horan die op 8 juli is geboren en 34 jaar is een brief binnen dat ze gratis naar mijn concert mogen komen en meet en greet krijgen met mij. Zo hoop ik je moeder te vinden. Heel misschien komt ze wel af op het berichtje en dan kan ik haar eindelijk weer vasthouden' legt papa uit.

Wow, dat is best wel indrukwekkend. 'hoeveel mensen heb je gevonden?'. '3 maar. Het zijn specifieke eisen dus er zijn er niet veel over. Hopelijk zit je moeder er tussen en kan ik haar vinden'. 'nog steeds ben ik het niet eens met de tour. Ik wil niet weer weg, echt niet' zeur ik.

'ik heb toch nog niet gezegd dat het klaar is met het goede nieuws?' zegt papa ineens heel erg mysterieus. Ik kijk hem raar aan. 'ik weet hoe erg je de tour haat en alles dus ik heb wat geregeld. Louis en ik gaan samen touren waardoor Freddie ook mee gaat. En om het nog beter te maken en om te zorgen dat je geen heimwee krijgt mag dat vriendje van je ook mee'.

Mijn mond valt open en ik kijk papa ongelovig aan. Gaan Freddie en David echt met me mee op tour? Dat is zo gaaf. Met zijn 3e allemaal plaatsten op de wereld zien terwijl we veel lol kunnen maken. Met zijn 3e kunnen we naar optredens kijken al moet ik waarschijnlijk ook weer een liedje zingen net zoals normaal. Ik kan wel zingen maar doe het niet super vaak.

'echt waar. Omg, je bent echt de allerbeste'. Ik vlieg hem gelijk om zijn nek en knuffel me tegen hem aan. Papa lacht door mijn blijdschap. 'ik wist dat dit het wat beter zou gaan maken. Wel met de voorwaarden dat jullie alle 3 jullie schoolwerk gewoon maken. Zo niet dan gaat David terug en worden jij en Freddie elke dag gescheiden tot dat jullie het werk af hebben. Verpruts het niet. David en Freddie weten het al dus je kan met hun bespreken. De tour begint trouwens over een maand'.

Ik geef papa nog een kus op zijn wang en spring dan vrolijk door de studio. Dit is zo geweldig. We hoeven alleen maar wat schoolwerk te maken en voor de rest hebben we gewoon vrij. Ik heb ineens heel veel zin in de tour.

'je mag nu kiezen of je hier blijft of naar je vrienden gaat'. 'natuurlijk ga ik naar mijn vrienden. Ik zie je vanmiddag thuis weer'. Ik geef papa nog een knuffel en vertrek dan op weg naar de voetbalvelden. Onderweg stuur ik beide jongens een berichtje dat ze er ook naartoe moeten komen. Ik moet gewoon even mijn blijdschap uiten.

Bij de velden aangekomen zie ik beide jongens al zitten. Ik ren op ze af en vlieg ik Freddie in zijn armen. 'volgens mij heb jij het nieuws ook te horen gekregen' lacht Freddie.

'ik ben zo blij. We gaan zo veel leuke dingen doen met zijn 3e. We kunnen allemaal coole plekken bezoeken en het wordt zo gezellig terwijl Louis en papa samen gaan optreden'. Freddie kijkt me met een glimlach aan terwijl ik zo blij ben. Ik laat hem los en knuffel me dan tegen David aan.

'ik ben zo blij dat jij ook mee gaat. Ik zou het niet kunnen volhouden zonder jou' mompel ik tegen zijn borst aan. Hij is niet super gespierd maar toch is hij best knap qua figuur. Oke, papa heeft wel een beetje gelijk want David is gewoon super leuk en ik draai al langer om hem heen maar ik wil zo'n dingen gewoon niet toegeven. Ik vind het voor mezelf makkelijk om toe te geven dat ik Freddie leuk vind dan dat ik David leuk vind.

Freddie en ik gaan toch niks worden want ik wil beste vrienden blijven, maar met David zou ik het geweldig vinden. Alleen weet hij dat niet, en dat zal ook nog wel even duren. Of hij moet mijn dagboek vinden waar mijn geheimen in staan. Gelukkig is dat een kleine kans.

'gelukkig kan ik ook niet zonder jou en mag ik lekker met je mee om je een hele tour te irriteren. Had je vader al gezegd dat we in een hotel een hotelkamer delen en dan een kamer hebben met een tweepersoons en een eenpersoonbed hebben?'. 'nee dat heeft hij nog niet gezegd. Maar ik denk niet dat het een probleem moet zijn. Ik voel me niet ongemakkelijk als ik bij een van jullie moet gaan liggen hoor'.

We praten nog veel, heel veel. Ook voetballen we nog en het is echt super gezellig. Ik kijk pas op de tijd zodra ik wordt gebeld. Papa belt. Zodra ik zie dat het 7 uur is snap ik gelijk waarom hij me belt.

Niall, 'waar ben je Skyler? Ik zit me hier op te vreten omdat jij maar niet thuis komt'.

Skyler, 'sorry, ik was de tijd vergeten. Maar ik kom er gelijk aan. Ik heb nu wel genoeg met de jongens gepraat'

Ik hang op en neem snel afscheid van de jongens waarna ik naar huis toe ren.

(Ik weet dat t best saai is, sorry daarvoor)

My dad is Niall Horan✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu