/18/

458 14 3
                                    

p.o.v Skyler

* Anderhalve week later*

Daar staan we dan. Bij de 2de show in Australië. Papa en ik hebben gister samen ons liedje gezongen en volgensmij vinden de fans het een best leuk liedje. Ook Flicker werd goed ontvangen door de fans. Op dit moment zit ik ergens boven in de zaal op David zijn schoot. Freddie is bij Louis en ik heb niks te doen. Het is zoo saai.

Vandaag komt trouwens ook de 2de persoon met mama haar naam. Hier in Australië zit ook de 3de dus voor papa zijn het spannende dagen. Ik zou het wel zielig vinden als ze niet komt. Vooral omdat papa zo zijn best doet om haar te vinden. Maar ik geloof erin dat het hem gaat lukken. Hij zal mama weer vinden. Hard werk wordt beloond.

Papa kijkt lachend onze kant op terwijl hij samen met wat mensen alles aan het stemmen is. David en ik zijn niet echt klef maar al helemaal niet met andere mensen erbij.

'zullen we even naar buiten gaan?' vraag ik na een tijdje. Ik begin me echt te vervelen hier. 'is goed' antwoord David. We staan op, lopen naar beneden en zo naar buiten toe waar al rijen met fans zitten. Niet normaal dat die hier allemaal zijn voor papa en Louis. We lopen wat naar voren maar helaas word ik al snel herkent en wordt ik gebombardeerd met vragen. Oeps, misschien toch niet zo'n goed idee.

'oke, ik wil best vragen beantwoorden maar niet door elkaar praten. En gelieve geen dingen vragen waarvan je weet dat ik niet zal antwoorden'. Omstebeurt beantwoord ik vragen van kinderen.

Rond half 5 ga ik weer terug naar binnen. Papa vind het altijd fijn als ik optijd terug kom om me om te kleden. Na dat ik heb gegeten, omgekleed en ben opgemaakt is het al weer bijna tijd om het podium op te gaan voor papa. Ik moet nog even wachten.

Altijd is het zenuwslopend als je in de zaal zit wetend dat je daar ook gaat staan. Overal waar ze zingen is het zo groot. Na een uur loop ik snel backstage, pak mijn microfoon en wacht dan op papa zijn teken.

'Ik weet niet of jullie het weten maar mijn vrouw is 11 jaar geleden ontvoerd. Na lang zwijgen heeft Skyler me overtuigt mijn gevoelens op papier te zetten. En het is een lied geworden. Ik wil het graag samen met haar gaan zingen'.

Papa wenkt mij waardoor ik het podium op loop. Ik ga op het krukje naast papa zitten en kijk naar hoe hij zijn gitaar goed zet. 'dit is Don't leave' zegt Niall voordat hij de eerste noten van ons liedje inzet. En zo beginnen we te zingen.

Na het liedje geef ik papa een knuffel. Ik weet hoe moeilijk hij het vind om het te zingen. 'je deed het goed' zeg ik nog voordat ik weer het podium af loop. Na de show frist papa zich snel op en trekt mij mee naar de meet en greet ruimte. Ik merk hoe zenuwachtig is. Echt zielig om hem zo te zien. Papa is zo zenuwachtig.

'rustig papa, het komt goed'. Hij glimlacht een keer naar me en kijkt dan weer terug naar zijn schoot. Na 2 minuutjes zitten gaat de deur open. Gelijk schiet papa zijn hoofd omhoog. Langzaam komt er een vrouw door de deur heen. Ze sluit de deur en kijkt ons dan met een glimlach aan.

'hee Niall' zegt de vrouw. Ik kijk onderzoekend naar papa maar kan niks van zijn gezicht aflezen. 'k-kom zitten' stottert papa. De vrouw gaat zitten en kijkt ons beide aan. 'ik, oke ik weet niet wat ik moet doen' zucht papa. 'lijkt ze op mama. Wat heeft ze er zelf over te zeggen'.

Papa kijkt afwachtend naar de vrouw voor hem. 'ik weet honderd procent zeker dat ik degene ben die jullie zoeken. Je mag me alles vragen wat je wil'.

Papa kijkt haar wat verward aan. Ik merk dat hij zenuwachtiger wordt. Zo ging het niet de vorige keer. 'o-oke. Omschrijf de bevalling van Skyler' zegt papa. 'ik werd om half 5 in de ochtend wakker met vreselijke pijn. Ik heb jou toen wakker gemaakt en toen hebben we op de bank samen mijn pijn in controle proberen te houden.

Om 11 uur liep het vruchtwater weg en heb je me in paniek naar het ziekenhuis gebracht waar ik na 7 uur bevallen ben van Skyler' verteld te vrouw. Ik kan niet beoordelen of dit klopt want ik kan me er vrij weinig van herinneren. 'indrukwekkend' mompelt papa.

'oke, waar hebben we elkaar leren kennen en hoe is het toen uitgelopen tot de relatie' vraagt papa verder. 'We hebben elkaar ontmoet in dat restaurant in London. Jij was met je familie daar aan het eten en ik was er voor een bedrijfsfeest. Toen ik naar de wc ging ben je me achterna gegaan om mijn nummer te vragen.

Na steeds vaker appen zijn we op een date naar het bos geweest waar je het prachtig had versierd. Na nog 2 andere dates heb je me gevraagd op het strand' verteld ze. Wat zou er in papa zijn hoofd omgaan nu? Papa zegt niks en kijkt de vrouw voor hem alleen maar aan.

'ik kan alles uitleggen Niall. Echt waar. Als ik niet van je zou houden was ik hier echt niet naartoe gekomen'. 'hoe dan' zegt papa uit het niets.

Voor ik het weet slaat hij zijn armen om de vrouw heen en begint hard te huilen. Ik kijk vooral verbaast toe.

My dad is Niall Horan✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu