6.Bölüm"RİZE"

2.9K 109 6
                                    

Sabahın 5'inde varabilmiştik tam 15 saatte Rizeye ulaştık,Mesutun ailesi yaylada olduğu için oraya gidiyoruz.

Dümdüz çimenlerin,çiçeklerin okduğu tahta otantik bi yayala evinin önünde durduk o kadar heycanlandımki ne diyiceğimi bilmiyorum,kapımı Mesut açtı
"Bitanem sakın ol bana bakarmısın hiç gerilme,korkma ailem seni çok begğenicek merak etme lazca konuşabilirler bişey sorarlarsa ben sana tercüme edicem zaten bitnem hadi tut elimi gidelim"

"Bavullar?

"Bizim sıpalar alırlar hadi bekletmeyelim"

"Kasma kendini derin nefes al bak ben yanındayım sakin ol"

Biraz yürükten sonra tahta kapılı evin önüne geldik Mesut zilr bastı kapıyı bi erkek açtı

"Oo sonunda gelebildiniz,hoşgeldin abim,hoşgeldin yenge"

"Hoşbulduk oroperşkmi bu benim bi küçüğüm Ali komiser olan buda Selin"

"Menun oldum"

"Abim senden çok bahsetti yenge kapıda kaldınız geçin içeri buyrun"

Salona geçtiğimizde Mesu direk dedesinin ve babannesinin yanına gidip ellerini öptü bende peşinden gidip öptü

"K'ai Moxt'i(Hoşgeldin)
"Dedeşkmi Selin lazca bilmiyo"

"Hoşceldun kizum ben bu kot kafalinin dedesiyum,maşallah pekda cuzel imuş aferim Mesug cözüme girdun"

"Saol dede,oroperşkmi buda babannem"

"Memnun oldum efendim bende Selin"

"Hoşceldun kizum maşallah tututu gelinimdi pekda cuzel"

Gerçekten çok sıcak kanlı tatlı isanlar

"oroperşkmi babam Temel"

"Memnun oldum efendim bende Selin"

"Hoşgeldiuz kizum Mesut senden çok bahsetti kizum"

"Baba uzatmayalım istersen oroperşkmi buda nanam yani annem Asiye"

"Memnum oldum efendim bende Selin"

"Hoşceldunuz oğlum,açsinuzdur kahvalti hazur buyrun"

"Ellerimizi yıkayıp geliyoruz"

"Oroperşkmi annemin kusuruna bakma oğlunu paylaşmak istemiyo sadece"

"Ne kusuru bitanem önemli değil beni de çocuğum olsa bende aynısını yapardım ellerimizi yıkayalımda gidelim bekletmeyelim"

"İşte benim anlaşıylı sevgilim,seni çok seviyorum ben ya"

Aşagıya indiğimizde herkes masaya oturmuş bizi bekliyodu.

"Kizum annen,baan nerdedur?ne iş yaparlar?nerelisinuz?okimisun?çalişimisun?bu kot kafaliyi neredan buldin?

"Dedem az sor 1 hafta burda oroperşkmi nasıl olsa"

"Önemli değil Mesut,eendim annem babam İstanbulda Giresunluyuz,İstanbul Üniversitesi Kamu Yönetimis on sınıf ögrencisiyim,22 yaşındayım Mesutla aynı üniversitedeydik ordan tanıstık"

"Maşallah ben pek sevdum seni kizum Asiye gör bak ne hanım hanımcık kiz,çokta güzel maşallah"

"Güzellikle olmuyo anne bak kizum Mesut benim ilk cöz ağrim ben Mesuu ne zorluklarla büyüttüm kaç yaşina celdu hala evlenmedu arkadaşları coluğa çocuğa karıstu, ben kiz buldum ona o beğenmedu ben bulucam dedi .Yarın bi gün evleniceksinuz yemek yapabiliymisun,ev hanımlığundan anlarmusun en önemlisi buralar ayak uydura bilirmisun,sen şehir kizusun belli buralara gelemessun sen"

KARADENİZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin