„Mami, tati!" Čtyřletý Albus přiběhl do pokoje, v ruce mával papírem a tvářil se, jakoby právě vynalezl lék na dračí spalničky nebo něco podobně obdivuhodného. „Koukejte, co jsem nakleslil."
„Ano, Albe? Ukaž mi to," usmál se na syna Harry a převzal si od něj obrázek.
Na papíře byly dvě postavičky – to Harry víceméně odhadl, protože doopravdy viděl jen čtverec s nohama - , jedna vybarvená červeně a druhá žlutě, s něčím, co tak úplně nedokázal určit, ale trochu to připomínalo hrnek.
„To jsi ty, tati. A Cedlic. A Ohnivý pohál!"
Myslel si to. Pobaveně se ušklíbl a koutkem oka zaregistroval podobný úsměv i na tváři Ginny, která seděla vedle něj. Včera svému synovi vypravěl o své účasti v turnaji a na chlapce to velmi zapůsobilo. Dokonce natolik, že prohlásil, že „až vylostu, pozídí mi stlejda Chalie dlaka!"
„A vyhlajete spolu a ten zlej kouzelník mu neublíží!" vykládal dál a Harry se podivoval nad tím, jak si dětská fantazie dokáže vytvořit alternativní svět, kde je všechno v nejlepším pořádku.
Kéž by to tak fungovalo, že stačí nakreslit obrázek a on se stane skutečností.
„A až budu velkej, vyhlaju ten tulnaj taky!" slíbil nadšeně a málem poskakoval. „A budu hldina jako táta."
„Hrdina určitě budeš..." vložila se do toho Ginny a potěšeně sledovala Harryho výraz, který jako by křičel nešťastné „Už i vlastní syn!" Nesnášel, když jej lidé považovali za Hrdinu, Vyvoleného, Zachránce nebo podobné nesmysly, kterými ho tituloval Denní věštec. Vždyť většinou nevěděl, co dělá, a bál se koček! I když, ušklíbal se vždycky, když na to došlo, kdo by se divil. Napřed ty kočičí seance u paní Figgové, pak zákeřná kočka bradavického školníka a nakonec odporně sladké a růžové kočičí království té ropuchy Umbridgeové. Do toho si ještě připočtěme přísný pohled profesorky McGonagallové, a musíme uznat, že neměl sebemenší důvod mít kočky rád.
„...ale bez Turnaje," doplnil ji Harry. „Nechci, aby mi tě sežral drak," vysvětlil a pocuchal synovi už tak rozchuchané vlasy.
ČTEŠ
Lednová HP výzva
FanficRozhodla jsem se udělat si leden trochu zajímavější. Denně napíšu jednu krátkou povídku ze světa Harryho Pottera, obsahující slovo, které mi zadali sami čtenáři. Tak krásný nový rok 2019! Upozornění: Některé části mohou mít homosexuální tématiku, ko...