Hoofdstuk 1

1.2K 18 2
                                    

Sterre loopt over straat en voelt zich niet lekker, maar ze weet niet hoe het komt. Komt het omdat ze zo slecht gaat op school met haar cijfers, of omdat ze gwn heel erg haar vrienden mist? Ze wil graag terug naar het huis Anubis. Sterre durft niet alleen naar het huis terug te gaan. Ze probeert Anna te bereiken maar ze neemt haar mobiel niet op. Ze wil Marcel bellen maar kijkt meteen raar op. En Pim ze helemaal niet bellen, want het is niet zo lang geleden uitgegaan met Cato. En Raf wilt ze al helemaal niet meer spreken. Dus ze gaat maar alleen naar het huis. Toen ze er aan kwam schrok ze van het huis. Het is 3 jaar geleden dat zij hier geweest was, maar daar is toch een heleboel verandert.

Ze tikte op de deur maar die ging opeens open. Daar schrok ze wel van. Toen ze in de hal stond, was daar ook een heleboel verandert. Een ander behang, andere vloerbedekking. Toen hoorde ze een stem uit de woonkamer komen. Ze kon alleen niet verstaan wat er gezegd werd. Ze liep naar haar oude kamer waar ze vroeger heeft geslapen, samen met Anastacia. Ze keek rond of ze nog wat herkende van haar, maar nee. Waar het bureau van Anastasia stond, staat nu een hele grote kast. Het bed van Anna stond er nog, of misschien een ander bed. Op het bureau van de kamer lag een boek. Een heel groot, donker achtig. Op de eerste pagina stond 'voor Sanne' ze dacht aan een Sanne van school, maar die zou hier nooit kunnen wonen. Ze bladerde veder. Er stond een verslag van de eerste dag.

"Net hier komen wonen het is zo verandert, maar het is wel leuk hoor.
Precies de eerste dag is er al iets vreemds gebeurd.
Ik hoorde een stem, een stem van een meisje.
Zij zei dat ik moest oppassen. Maar voor wat, wie ik wist het niet.
Want hoe snel ik haar hoorde zo snel verdween ze ook.

Sterre sloeg de bladzijde om. Daar stond het verslag van de 2e dag.

"Dag 2 in het huis anubis"
"Wat een eng huis is het, en zo groot zeg.
Ik was er al bijna in verdwaald geraakt.
Me broertje haalt alleenmaal vervelde grappen uit.
Me zus houd zich(net zo als altijd) druk bezig met mode, en hoe ze er uit ziet.
En me ouder die hebben helemaal geen tijd voor me alleen maar voor elkaar enzo.
Ik word er helemaal gek van, IK WIL TERUG NAAR HUIS!!!!!"

Toen hoorde Sterre iemand door de gang lopen. Ze moest zich verstoppen maar waar. Hier onder het bed.
Een blond meisje/Dame kwam binnen lopen ekn keek naar het dagboek. Sterre herkende haar ergens van, maar waar van wist ze niet goed want ze Zach haar alleen van achtere.

De terug keer van AnubisWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu