Iedereen was geschrokken van wat er die avond gebeurd was, ze waren allemaal maar snel gaan slapen. Ze gingen die ochtend rustig het door nemen wat er gebeurd was, maar niemand echt een idee.
Marcel kwam het idee dat hij ook nog Sambal nodig heeft voor zijn zintuig, smaak. Hij is die ochtend vroeg, toen de winkels al open waren sampan gaan kopen met Pim.
Ze namen het rustig door met elkaar, en toen kwam Sterre met het idee dat het door Rafael kwam. Cato en Anna snapte er niks van. "Nou toen Rafael niks meer hoorde door Marcel, maar ik weet niet waarom" zij Sterre. Cato: "maar waarom moet dit nou weer bij ons/jullie gebeuren" zegt Cato vragend. "Nou dat is simpel wij zijn de vijf" zegt Anna simpel. Toen keek Cato hun verbazend aan, zij wist net namelijk nog niet. Wist je dat nog niet? Zij Anna, nee? "Heeft Pim het dan nooit verteld?" Zegt Anna. "Nee, dat heeft hij nooit verteld" zei Cato. Toen kwam Sterre zich er ook mee bemoeien. "Anna, Pim heeft het nooit verteld omdat wij beloofd hebben om het te zeggen" zei Sterre heel slim. "Maar om weer terug te komen op het verhaal?" Zei Sterre.
Hoe moeten we onze zintuinen weg halen of weer ontwikkelen? Vraagt Sterre. Cato en Anna kijken elkaar aan en hebben geen idee. Toen kwamen Marcel en Pim weer binnen stormen, nou vooral Marcel!! Ze zijden gehaast dat ze werden bekeken toen ze sambal gingen kopen.
"Huh? Wat? Bekeken?" Zij Anna, Anna kon er helemaal niks van begrijpen. "Anna het is toch logies wat ze zeggen BEKENEN, dat zegt toch genoeg" zei Cato beetje geïrriteerd aan Anna. "Oohhhhh, ik ga hem snappen" zei Anna beetje lachend. Sterre werden te veel en ging naast raf op een bed zitten. "Je hordt echt niks he Raf" zei Sterre beetje verdrietig. Ze kreeg geen antwoord van Raf dus snapte dat hij echt niks hoorde.voor Sterre werd het even wat te veel, en gin naar de badkamer en begon te huilen. Het is niet niks om zo snel je zintuigen terug te krijgen, en je beste vrienden na lange tijd terug zien. Toen werd er op de deur geklopt van de badkamer. Het was Cato "Sterre, gaat het wel?" Vroeg Cato aan haar. Het bleef even stil achter de deur en toen kwam Sterre naar buiten. Sterre viel in de armen van Cato. "Hey, hey wat is er nou?" Vroeg Cato aan Sterre?
"Eeehhhh.... Ja" Sterre kreeg het niet door haar mond heen. "Je hoeft het niet te vertellen" zei Cato.
"Nee ik wil het zeggen je hordt nu bij ook bij ons, bij de vijf" zei Sterre menend. "Maar wat is er dan?" Vroeg Cato. Sterre dacht na van hoe moet ik dit vertellen. "Alles eigenlijk, Raf kan me niet horen, jullie weer zien en het mysterie komt weer terug" zei Sterre verbazend. Cato snapte het niet mysterie? "Ja dat weet je eigenlijk helemaal niet, toen jou vader op de school kwam werken was er een boze fee" zei Sterre. Ze kreeg er rillingen van. "En zei wou het zwaard hebben en wij als de vijf moesten daar wat tegen doen" eigenlijk een korte samenvatting van het verhaal. Anna kwam aan lopen. En vroeg of alles goed ging. "Ja het gaat al stukke beter" antwoorden Cato. En Anna liep weer terug naar de jongens. "Ik mis het hier wel, hoe het vroeger was" zei Sterre. "Wat was jou overgevoelig zintuig eigenlijk?" Vroeg Cato aan Sterre. Zei antwoorden tast. En ze liepen weer de jongens kamer in