BÖLÜM 24

8.4K 394 41
                                    

Yanımda o varken dersi dinleyemiyordum . Oda gülümseyip yüzüğü ile uğraşıyordu .

Hoca gözleriyle sınıfı tarayıp gözleri beni bulduğunda heyecanlandım.

"Melek  , gel bakalım şu soruyu sen çöz . Önceki haftalardan hatırlıyorum zor sorular çözdüğünü  " dediğinde Buğraya baktım .

Kenara çekildiğinde bende geçtim . Aşağı inip tahtaya baktım. Hoca dibime girdiğinde rahatsız olmuştum.

"Siz şöyle geçer misiniz rahat kafayla çözmek istiyorum " dediğimde profesör kenara çekildi .

Derin bir nefes aldım ve soruya baktım. Aslında basitti , bu hoca daha zor sorularla gelmeliydi .

Cevabı bulup tahtaya yazdım "Buyrun efendim sorunun cevabı" dediğimde hoca da dahil herkes ağzı açık bana bakıyordu .

"Bunları bulman imkansız , biz bile toplantıda bu soruyu çözemiyorduk , bu demek oluyor ki  sen üstün zekalısın " demişti. Şaşırmıştım açıkçası . 

"Profesör üstün zekâlıkla alakası yok . Ben sadece çocukluğumdan beri test çözüyorum. " dedim.

Beni dinlemiyordu bile kolumdan tuttuğunda rahatsız olmuştum .

"Kolunu Bırakın profesör " diyen Buğraya baktık ikimiz. Yavaşça elini çektiğinde birkaç adım geriledim.

"Hemen profesörleri topluyorum ve sende  benimle geliyorsun küçük hanım bu soruyu cevaplayalım " dedi.

Buğra ayağa kalkmış yanıma geliyordu profesöre döndüm.

" Eşim de benimle gelsin " deyince Buğra belimden tutup saçıma öpücük kondurdu .

"Nasıl  yani  sen Buğrayla mı evlisin " dedi.

"Evet  , oda gelsin yanımda " dediğimde profesör olumlu şekilde kafasını salladı. 

Sınıftan çıkıp uzun koridorda yürüdük . Profesör hâlâ dahi olduğumu düşünüyordu ama inandıramıyordum.

Gerçekten çocukluğum soru çözmekle geçmişti . Özel hocalar sürekli önüme destelerce kitap koyup soruları çözdürüyorlardı.

"İyi misin terledin sanki ? İstemiyorsan gitmek zorunda değiliz  "dedi. Okul puanım düşsün istemiyordum . Zaten hoca çok gıcık gidiyordu bana .

"Yanımda sen varsın , bir sorun olacağını düşünmüyorum" dediğimde gülümsedi . Beni koruyordu , kolluyordu .

Buğra ilk zamanlar canımı yaksada beni kendine bağlamıştı . Öğretmenler odasının içine giren hocaya baktım . Eliyle bize işaret ettiğinde Buğrayla girdik , bütün üniversite  kurulu toplanmıştı

"Buyrun cocuklar oturun "diyen müdüre baktım .

"Müdür bey neden buradayız biz ? İnanın dâhilikle alakası olmayan bir mevzu " dedim. Müdür gülümseyerek ayağa kalktı .

"Otur kızım bi önce konuşalım  " dedi. Orada bulunan sandalyelere oturduk. Hocalar çantalarından kağıt çıkarttıklarında Buğraya baktım .

"Şimdi hocaların sana sorular verecek eğer bu soruları çözebilirsen seni diğer üniversitelerin katıldığı bir yarışmaya göndereceğiz onda ilk üçe girersen yabancı ülkelerle yarışmaya katılacaksın " dediğinde ağzım açık kaldı .

BENİ BÖYLE SEV (TAMAMLANDI )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin