Anoreksja i bulimia

266 16 32
                                    

!To będzie bardzo trudny materiał, ponieważ mam małą wiedzę w zakresie tych tematów, więc bardzo dużo informacji będzie z internetu!

***

Hej hej hej! Mega masz dziś fryzurę! I wyglądasz fantastycznie! 🤩
Jak samopoczucie? Mam nadzieje, że masz się nie źle! Dziś poruszę temat anoreksji i bulimii... Zapraszam! ❤

ANOREKSJA

RANO: Wstaję, nie mam siły... Jest mi zimno. Idę do kuchni gdzie czeka na mnie śniadanie. Siadam do stołu i wkładam jedzenie do buzi... Gdy tylko nikt nie patrzy wypluwam je do chusteczki i wkładam do kieszeni grubej bluzy. Idę na wagę. Za dużo. Dziś wieczorem, będę musiała  ćwiczyć.

PO POŁUDNIU: Wracam ze szkoły, powolnym krokiem bo nie mam siły chodzić. Wchodzę do przedpokoju i rozbieram się, idę do kuchni i wypijam pół butelki wody, aby zjeść mniej. Zjadam trochę warzyw i wypijam pół szklanki soku. 250 kcal... Idę na wagę, jest gorzej niż rano, muszę ćwiczyć...

WIECZÓR: Ćwiczę, piję wodę, ćwiczę, piję wodę... I tak przez najbliższe dwie godziny. Nadszedł czas na kąpiel. Zalatwiłam sprawy fizjologiczne i staje na wadze. Znów się zawiodłam muszę się postarać bardziej...

***

Anoreksja - (jadłowstręt psychiczny) zaburzenie odżywiania polegające na celowej utracie wagi wywołanej i podtrzymywanej przez osobę chorą. Jednocześnie zaburzony jest obraz własnego ciała i występuje lęk przed przybraniem na wadze. Największe zagrożenie zachorowaniem dotyczy wieku między 14. a 18. rokiem życia. 

*informacja znaleziona na: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Jad%C5%82owstr%C4%99t_psychiczny

BULIMIA

W tym przypadku niestety nie jestem w stanie (mniej więcej) opisać dnia z życia bulimiczki. Wiem, że jest to choroba polegająca na celowym zwracania spożytego jedzenia. Osoba często opycha się jedzeniem a później wszytko zwraca. Przepraszam za tą niedogodność... :(

***

Bulimia - zaburzenie odżywiania charakteryzujące się napadami objadania się, po których występują zachowania kompensacyjne (wymiotowanie).  Teraz trochę bardziej rozbudowana forma.

Badania wykazały, że 40% anorektyczek ma okresy żarłoczności. Istnieją jednak osoby, które nie cierpią na anoreksję, a często się przejadają (co najmniej dwa razy w tygodniu), i sytuacja taka trwa dłużej niż trzy miesiące. Osoby te cierpią na chorobę zwaną bulimią (od bulimis – dosłownie „byczy głód”), potem określoną jako żarłoczność psychiczna. Bulimia to zatem zaburzenie odżywiania charakteryzujące się utratą kontroli nad ilością spożywanych pokarmów i napadami objadania się. Do najczęstszych zachowań należą: wywoływanie wymiotów, stosowanie głodówek, używanie środków przeczyszczających, robienie lewatywy, nadmierne ćwiczenia fizycze.


T

o są BADANIA ludzie, tu muszę podać link.

*https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/psychiatria/anoreksja-jadlowstret-psychiczny-objawy-i-leczenie-aa-prNb-yLVi-5A2T.html


jeszcze raz przepraszam za brak opisu dnia osoby chorej na bulimię! :((

***

Więc to na tyle ode mnie na dziś, miło było się znów z tobą spotkać! ❤
 

                              •🖤•

A ty? Chorujesz na anoreksję/bulimię?

Tak

Nie

Chorowałem/am

Jestem w trakcie terapii
 

                          🖤🖤🖤

Jak samopoczucie?

Dobrze

Źle

Bywało lepiej

Na dziś to tyle! Do następnego! ❤👋👀

Ps. Pamiętaj, że jesteś ważny i piękny na swój sposób! ❤

Depresja i inne ZaburzeniaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz