Poczucie winy.

123 14 10
                                    

Jak ja to znam...

Hej. Witam Cię w kolejnym materiale, i zapraszam. 🥀

Poczucie winy - stan emocjonalny. Osoba dręczona jest myślami typu "to moja wina, że mi źle", "to moja wina ...". Najczęściej z takimi myślami przychodzi również czas na zadośćuczynienie lub karę, najczęściej: samookaleczenia, głodówki, przypalanie się itd.

Rozmawiam z jedną osobą, która jest perfekcjonistką. Wiecie co wpędziło ją w depresje? Wyniki ważnych egzaminów. Może nie bezpośrednio one, ale poczucie winy i smutek który ogarniał jej głowę po odebraniu wyników. (Dziewczyna skończyła już szkołe, i niedługo idzie na studia, w tej chwili mówię o egzaminach z liceum) Więc wyobraźcie sobie, przez jak długi okres, ta dziewczyna obwiniała się o trochę gorsze wyniki. Ona bardzo chciała z tego wyjść, więc powtarzając sukcesywnie co jakiś czas, że to nie była jej wina, dziewczyna zaczęła w to wierzyć. Porozmawiała również z rodzicami którzy świetnie zrozumieli jej problem, i w tej chwili dziewczyna czuje się o niebo lepiej.

Jeżeli ty się o coś obiwniasz, pamiętaj, że nie zawsze jest to twoja wina, i Jeżeli NIE jest to twoja wina, to nie możesz dać sobie wmówić, że jest inaczej.

Dziś dwa przeprosinowe rozdziały, bo wiem, że moje ostatnie materiały były naprawdę słabe i dalej są... Poprawie się, obiecuję!

Masz problem? Napisz!

Instagram: depression.support 1

Poczta WP: depressionsupport

Ps. pamiętasz, że jesteś piękny/a

Depresja i inne ZaburzeniaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz