Hej aniołku, dziś porozmawiamy o samotnościu i poczuciu odrzucenia. Zapraszam. ❤💪
Samotność - brak przyjaciół, wsparcia w rodzinie etc. Poczucie nie przynależności do jakiejkolwiek z grup społecznych.
Poczucie samotności - osoba ma przyjaciół, rodzinę etc. I chociaż jest wśród tłumu ludzi, dalej czuje się samotna.
Co jest powodem?
Może strach przed niezrozumieniem, może gorszy dzień, może gorszy miesiąc... Rok. Tak naprawdę nie ma jednego, określonego powodu dla którego ludzie czują się samotni. Najczęściej zatacza się błędne koło.
Osoba chora myśli, że nie zasługuje na nikogo więc odpycha i oddala się od bliskich -> bliscy zostają odpychani więc po dłuższym czasie odpuszczają
-> osoba chora staje się samotna.Najczęściej tak staje się samotnym. Najpierw zaczyna się tylko od takiego poczucia. To samo z depresją. Osoba najpierw odczuwa smutek, złość i obrzydzenie w stosunku do siebie, co przeradza się w coś stanowczo poważniejszego - depresje.
Oprócz poczucia samotności/samotności jest również poczucie odrzucenia.
Osoba bezpodstawnie czuje się odrzucona od swoich bliskich/znajomych/przyjaciół. Dlaczego? Tutaj też nie ma konkretnego powodu; inni powiedzą "nie zasługuje na nich, to dlatego mnie odrzucają" jeszcze inni powiedzą "przyzwyczaiłam/em się". Wiecie, że osoby z zaburzeniami psychicznymi często zawierają jakieś relacje które właściwie nie mają radio bytu, tylko po to, aby być odrzuconym? Wracając.
Jeżeli jesteś jedną z tych osób, które bezpodstawnie czują się odrzucone. Pomyśl - o ważnych dla ciebie osobach, czy myślisz, że zostawili by cie, w trudnym okresie? NIE.
Porozmawiaj - o swoich odczuciach, może powiedz co rani Cię w ich zachowaniu i co powinni zmienić.
Przytul - przytulanie to lek na wszelakie zło, także serdecznie polecam, od razu zrobi się lepiej! ❤Taką sobie wymyśliłam zasadę PPP (Pomyśl, Porozmawiaj, Przytul) 🙈😂
Jeżeli jesteś samotny to zawsze jestem jeszcze ja, czekam na twoją wiadomość!
Instagram - depression.support1