De volgende dag stond Isis op de afgesproken plek waar ze Carel ging ontmoeten. Moest ze vertellen aan Carel dat Isis Amber kende? Isis besloot dat ze dat ging vertellen als het ter sprake kwam. Tenslotte wilde ze de reactie van Carel ook wel zien als ze opeens op zijn training verscheen.
"Boe" hoorde ze in een keer achter zich en Isis viel bijna om van schrik. Achter zich hoorde ze iemand lachen. Gelijk draaide ze zich om. Toen ze Carel zag keek ze hem met waarschuwende gespleten ogen aan. "Doe dat niet nog eens!" zei ze toen en Carel grinnikte.
"Het was wel geslaagd." zei hij grijnzend. "Oh houd toch op!" zei Isis lachend. "Maar goed, een nieuw shirt. Welke winkels vind je allemaal leuk?" kwam Carel ter zake en Isis giechelde.
"Uhm, River Island, Forever 21, The Bershka, America Today, de Only, oh en de H&M heeft ook altijd wel iets leuks er tussen hangen." somde ze op terwijl ze over het Damrak naar de stad liepen. "Kortom we moeten nog veel." lachtte Carel en Isis knikte serieus.
Ze kwamen aan op de Nieuwendijk en zagen dat het al aardig druk was met mensen. Maar wat wilden ze ook. Het was midden op de dag en dan ook nog eens een koopzondag. Daarom waren ze expres niet naar de Kalverstraat gegaan. Beiden omdat ze geen zin hadden om geplet te worden of om ver gelopen te worden.
Ze kwamen als eerst bij de America Today en Isis trok Carel mee naar binnen. "Waar ben ik aan begonnen." grapte hij en Isis gaf hem een lichte pets op zijn arm. "Hey! Je bood het zelf aan Eiting. Dus nu gaan we goed winkelen ook." zei ze. "Weet ik, weet ik." zei Carel en Isis zag dat zijn ogen glinsterden.
"Mag ik wat voor jou uit zoeken?" vroeg Carel toen ze bij de Forever 21 aan kwamen. Isis trok een bedenkelijk gezicht. "Nou..." zei ze plagend. "Ik weet niet of ik jou wel vertrouw. Straks kom je met een of andere Frozen trui aan zetten." grinnikte ze. "Niet lief. Ik zou dat nooit doen." pruillipte Carel.
Toen ging Carel op weg de winkel in om een shirt voor Isis te zoeken terwijl Isis op hem bleef staan wachten. Carel wist het wel zeker. Dit was zijn vroegere buurmeisje waar hij altijd mee speelde. Zou Isis het door hebben? Carel dacht van niet en zuchtte diep. Hij had er veel over nagedacht en oude foto's van hen opgezocht op zolder.
Na tien minuten kwam Carel terug gelopen. Nieuwsgierig keek Isis naar wat hij bij zich had. Het waren een paar shirtjes. Een was een maroon kleurige. De andere was een witte met tekst: I don't play games, in het klein met zwarte letters.
"Ze zijn best leuk!" gaf Isis toe terwijl ze de shirts in haar handen had. Isis liet de stof door haar handen glijden. "Trek aan dan!" moedigde Carel haar aan. "Ik ga al!" Isis gniffelde en verdween in het pashokje. Als eerste trok ze de maroon aan en zag dat het best goed paste bij haar bruine haren. Het zat ook wel lekker comfortabel.
Isis kwam het pashokje uit en liet het shirt aan Carel zien. "Staat je leuk!" beweerde Carel en Isis glimlachtte dankbaar. "De andere moet ook nog." zei ze en Carel knikte. Isis ging voor de tweede keer het hokje in en kleedde zich om in het witte shirt.
Eigenlijk waren ze allebei leuk. Ze liep naar buiten en Carel keek op van zijn telefoon. Gauw stopte hij hem weg en schoof hem in zijn broekzak. "Die staat je anders ook goed." zei Carel knikkend. "Ik moet er eentje kiezen he." zei Isis pruilend.
"Wel nee joh, neem ze allebei. Ik betaal." zei Carel. "Meen je die? Dan geef ik je je geld terug als je je bankrekeningnummer aan mij geeft." ging Isis er tegenin. "Hoeft niet! Het was mijn fout." wuifde Carel het weg. Isis zuchtte en wist dat ze Carel niet kon over halen.
"Goed dan. Maar vind je het echt niet erg?" vroeg Isis aan hem. "Nee, anders deed ik het niet." Carel knipoogde naar haar. "Slijmbal." ze gaf hem een duwtje en beide moesten ze even lachen.
Maar ondertussen voelde Isis een warm gevoel in haar buik. Ze schudde haar hoofd en liep achter Carel aan die de shirts ging af rekenen.
Na een stuk of vier winkels zaten Isis en Carel bij de Five Guys. Dit maal wilde Isis wel zelf betalen omdat ze het anders sneu vond voor Carel. Carel ging er niet tegen in dus Isis nam aan dat hij er akkoord mee ging.
Isis nam een medium friet en liep daarna naar de frisdrank automaat. Ze koos voor Fanta en liet haar bekertje vol stromen met de frisdrank.
"Niet schrikken. Ik sta achter je." hoorde ze Carel zeggen voor ze zich om draaide.Isis merkte dat hij gevaarlijk dicht op haar stond. "Uhm, ja, dank je." zei ze. "Ik wil je niet weer een vies shirt bezorgen." Carel keek haar schaapachtig aan en Isis keek hem lachend aan.
"Zodat we nog een keer moeten gaan shoppen zeker!" grapte ze en Carel grinnikte. "Ik vond het wel leuk vanmiddag. Het is voor mij herhalingvatbaar." fluisterde hij. Isis glimlachte en liet toen Carel bij de frisdrank automaat. "Voor mij hetzelfde." zei ze terwijl ze op hem wachte. Toen ze alles hadden liepen ze de zaak door om een plekje op te zoeken.
Volgens Isis had ze er een nieuwe goeie vriend bij.
JE LEEST
𝓥𝓻𝓲𝓳𝓮 𝓣𝓻𝓪𝓹✔
FanfictionIsis en haar familie kennen de Eitings al vanaf dat Isis klein was. Vroeger speelde ze altijd met Carel. Naarmate ze groter werden gaan ze beiden hun eigen weg. Wanneer Isis Carel opnieuw ontmoet is het anders. Waarom is nu opeens alles anders dan v...