De groep liep de bioscoop zaal binnen nadat degenen eten hadden gekocht voor wie dat wilde. Isis had nog steeds geen idee naar welke film ze gingen. Maar dat vond ze wel leuk. Isis keek naar hun rij en wist niet zo goed waar ze moest gaan zitten. Ze moest snel gaan kiezen want ze zag dat de helft al zat.
Ze werd opeens een richting uitgeduwt en belandde naast Carel. Die al zat en geïrriteerd draaide ze zich om. Ze zag een eindje verderop Amber en Justin staan. Ze schudde waarschuwend haar hoofd en ging goed zitten. Isis zag nog net hoe de twee elkaar een highfive gaven.
Voorzichtig keek ze naar Carel. "Hey, alweer." zei hij, lachend. Wat verward keek ze hem aan. Net negeerde hij haar en nu was hij weer.. Nouja gewoon Carel. Hopelijk werden ze niet nog eens onderbroken. "Hoi." zei ze zacht. "Ik heb popcorn gepakt, wil je iets?" Isis besloot dat ze niet zoveel moest nadenken. Carel probeerde aardig te zijn tegen haar.
"Altijd" grijnsde ze en pakte een handje popcorn. De reclames rolden over het grote scherm. "Naar welke film gaan we eigenlijk?" vroeg Isis zacht aan Carel. "It." antwoordde hij. Shit. Isis kon niet bepaald tegen horror. Al helemaal niet tegen clowns.
Haar gezicht betrok een beetje. "Ik ga je beschermen" zei Carel, die het zag. "Ik kan er heus wel tegen hoor." herpakte Isis zich. Carel keek haar aan van: ik-heb-je-wel-door blik maar zei er verder niets van.
Isis zag dat ze naast Anna en Justin zaten. Rechts van hen zaten Matthijs en Frenkie. Ineens voelde ze iets op haar. Ze draaide zich meteen om en zag Carel grijnzen. Ze zag popcorn bij haar liggen. "Ca!" zei ze en hij moest lachen.
Ze gooide de popcorn terug en hij deed precies hetzelfde. Toen er mensen achter hun begonnen te mopperen, hielden ze snel op. "Hier." Carel haalde wat popcorn uit Isis der haar. "Dank je." zei ze, rollend met haar ogen. De film was ondertussen al begonnen en de twee richtte zich op het scherm.
"Zie, dit is geen vriendschap meer hoor." hoorde Isis iemand fluisteren bij hen in de buurt. "Je hebt gelijk." "Ik zei het toch." Isis deed net alsof ze het niet gehoord had en keek naar het begin stuk van de film.
Middenin de film dook Isis een paar keer weg. Ze wilde het niet laten merken maar het was echt te veel voor haar. Isis voelde een arm rond haar schouders en keek op. Recht in de bruine ogen van Carel.
Was dit niet te snel?
"Gaat het?" vroeg hij lief. "Jawel." stotterde Isis. "Je hoeft je niet groot te houden hoor. Tegen niemand van ons." fluisterde Carel. Voorzichtig trok hij haar tegen zich aan - voor zo ver dat ging. Isis ontspande langzaam en ging gewoon tegen hem aan zitten zonder na te denken. Carel wreef gerustellend over haar hand.
Na ander half uur was de film eindelijk afgelopen. Het was 8 uur. "He, nu kunnen we toch nog Champions Leauge kijken!" riep Donny, random enthousiast uit, waarop de helft van de meiden zuchtte. Vanavond was schijnbaar FC Barcelona - Real Madrid op de televisie. Het was nu zeven uur en de wedstrijd begon om half negen.
"Goed plan. Maar laten we eerst naar iemands huis gaan dan hier te blijven staan in de kou." klaagde Justin. "We kunnen wel naar mijn huis. Dat is het dichtsbijzijnde." zei Lasse. "Bij mij ook wel. Maar Michelle heeft een vriendin op bezoek bij ons en ik denk niet dat ze op zo'n grote groep zit te wachten." gaf Isis toe.
"Nee joh, je hoeft je ook niet op te offeren." zei Carel lief en Isis glimlachte naar hem. Isis stapte ditmaal in de auto bij de meiden. Zo kon ze hen ook eens beter leren kennen. De jongens gingen ook apart. Krista, de vriendin van Kasper, had een rijbewijs en was met haar auto gekomen. Het was wel fijn dat er een aantal konden rijden, want dan waren ze niet iedere keer van het ov afhankelijk.
"Dus, was het gezellig met Carel." Lisanne wiebelde met haar wenkbrauw. "Zeg, hebben jullie dit expres gedaan om me uit te horen?" fronste Isis. "Nee, echt niet." beweerde Krista achter het stuur en Anna moest lachen.
"Maar ja, het was best gezellig." gaf Isis toe. "Best gezellig?! Misschien een beetje te." knipoogde Lisanne. Isis werd langzaam rood. "Geef het nou eens toe. Jullie hebben fix."zei ze er grijnzend achteraan. "Ik weet het niet. Ik heb altijd dat een jongen mij niet leuk vind maar ik hem wel." zei Isis, onzeker.
"Ga er voor. Is het enige wat ik je kan zeggen." zei Krista en de rest Stemde daarmee in.
JE LEEST
𝓥𝓻𝓲𝓳𝓮 𝓣𝓻𝓪𝓹✔
FanfictionIsis en haar familie kennen de Eitings al vanaf dat Isis klein was. Vroeger speelde ze altijd met Carel. Naarmate ze groter werden gaan ze beiden hun eigen weg. Wanneer Isis Carel opnieuw ontmoet is het anders. Waarom is nu opeens alles anders dan v...