Bölüm 1: Talot'un Fakirhanesi

938 203 91
                                    

Eski Dünya'dan artık eser kalmamıştı. Her şey yenilenmiş yada yenilenmeye zorlanmıştı. Yenilik şarttı geçmişin izlerini kaybettirmek, unutturmak yeni bir gelecek için en çıkar yoldu. Milyonlarca varlığın öldüğü bir savaşı tekrar tekrar hatırlamak korkunçtu. Evet bunları pek az kişi biliyordu. Bilenlerin sayısı her geçen gün azalıyordu. Ama bir gerçek varki kabullenmek lazım. Karanlık yeniden hüküm sürdüğü topraklardan uyanmış daha güçlü bir şekilde toplanmıştı. Savaş kaçınılmazdı artık. İhtiyar Galotor bunu çok iyi bildiğinden yola çıkmıştı. Atını Kuzey Gunçing'e doğru sürmeye başladı.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Güzel bir gündü en azından ölümlüler böyle söylüyordu -yağmurlu havayı pek severlerdi- içerden bir bağırtı sesi geldi bu ses Sansar Ji'ye aitti. Gününü hep bu fakirhanede Talot'la geçirirdi. Ji kıvırcık kumral bir saç yapısına sahipti. Gözleri kapkaraydı. Çok akıllı ve hızlı olduğundan ona Gunçing Halkı "sansar" lakabını takmıştı.

Ji aslında hızlıydı ama biraz tombuldu da. Talot içerden geldi herzamanki gibi gülüyordu ve kılıcı öndeki kabzada asılıydı. Siyah saçları herzamanki kadar koyuydu ve gözleri gökyüzü kadar maviydi. Çok cesurdu ölüme gözü kapalı atlardı. Civarın en yakışıklı oğlanlarından biriydi. Ji'ye müşteri geldi anlamında bir işaret yaptı sonra kapıdan çıkıp dükkanınına girdi.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Aslında Talot'un evi çok genişti ve büyüktü. Babası Tarot'dan ona miras kalmıştı. Tarot çok iyi bir tüccardı. Cadılarla olan ticaret ona aitti. Tarot öleli yirmi dört yıl olmuştu ve yirmi dört yıldır Talot yıkılmıştı hatta köyde onun rüyasında sürekli babasını sayıkladığı konuşuluyordu. Annesi de ölmüştü ama o babasına ayrı bir bağlıydı.

Babası Tarot, Sargon tarafından zehirli bir okla vurularak öldürülmüştü. Ve ona atılan okta mavi bir kanla -Trol kanıyla- Cadıların kendi aralarında kullandığı bir dilde "Syrapt to shae Sargon" yazıyordu. Babası ona bunun anlamını söylemişti. -cadılarla yaptığı ticaretten dolayı onların dilini öğrenmişti- Bunun anlamı "Sargon dünyaya hükmedicekdi" İşte Talot o gün bugündür hep kabuslar görür oldu her defasında babasının öldüğü o anı tekrar tekrar görür oldu.

Talot'un annesi hakkında çok bir bilgi yoktu. Bazıları onun bir cadı olduğunu söylerdi. Bunu pek az kişi bilse de bu söylenti gerçeği yansıtmaktaydı.
Ölümlüler cadılardan korkardı.
Tarot'da bu yüzden bunu herkesten saklamaya çalıştı. Oğlundan bile. Talot annesinin yüzünü hiçbir zaman adam akıllı görmemişti. Şuan bile bitek annesinin ismi kalmıştı hafızasında.
Ondan da hiç emin değildi. Yani onun bildiği kadarıyla "Lumman" annesinin gerçek ismiydi. Onda hep anne sevgisi eksik kalmıştı.

Aradan uzun zamanlar geçmişti.Talot iki ay önce 'Kasım ayında' doğum gününü mükemmel bir parti vererek kutlamıştı. Tam otuz dokuz yaşına basmıştı ama yaşına göre çok genç ve çevikti. Bazıları onun yirmi ikili yaşlarda göründüğünü söylerdi. Gerçekten de öyleydi çünkü yaşıtlarının çoğunun saçına ak düşmüş sakalları dizlerine varmıştı. Onun ise siyah küçük bir keçisakalı ve uzun kömür kadar kara saçları vardı.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ji ağızı tıka basa sandiviçle doluyken bağırdı:

-Geliyorum Talot hemen geliyorum.
Ayağa kalktı önündeki kapıdan geçti sonra diğer kapıdanda geçti ve yolcuların mola vermesi için yapılmış odaya girdi. İçeceklerin bulunduğu uzun eski dolabın yanından geçip masaların karşısındaki tezgah görevindeki yapının arkasına geçti.

"Siparişleri alalım beyler"dedi.
Beyler demişti çünkü buraya pek kadın müşteri gelmezdi gelenlerde garip karşılanırdı.
-Kötü bir niyeti olduğu düşünülürdü-
Talot'un dükkanı çok işlek bir yerdeydi. Kötü Lord'dan kaçanlar buraya uğrar birşeyler yer içer sonra giderdi. Bu han görevinde iki oda büyüklüğündeki yerde, dış dünyada olan garip olaylar konuşulur herkes birbirine duydukları veya gördükleri şeyleri anlatırdı.

Ruh KolyesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin