Bölüm 16: Divan

75 5 3
                                    

"Dum dum dum!"

"Dummb dum dumb!"

"Huuu huummb!"

Sarayın içinde yankılanan sesler divanın toplandığına işaretti. Bu yüzyıllar sonra tekrar gerçekleşen kurultayın toplanması için verilen bir haberdi.

Büyük bir ses belki de merdivenlerden gelen bir titremeydi. Eski merdivenler sanki yıkılıp yok olacaktı. Divan sarayın gizli bir katında toplanıyordu. Bunu sadece katılımcılar bilebilirdi.

Talot boş gözlerle etrafını izliyordu. O bu seslere bir anlam verememişti.
Kimse onu bu konu ile bilgilendirmemişti. O bu süreci giyinip kuşanarak ve karnını doyurarak geçirmişti.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Hoş geldiniz divan sakinleri."

Bir alkış sesi koptu.

"Şlak şkkal."

Divan sahibi ellerini kaldırdı. Alkış sesleri yavaş yavaş azaldı ve en sonunda tamamen kesildi. Divan sahibi öksürerek konuşmaya girdi.

"Hoş geldin Balfam'dan Ponsok. Hoş geldin Menefis'ten Gill. Hoş geldin dostum Galotor. Hoş geldin eski dağ ülkesi Munzaph'tan Miphasto. Hoş geldiniz benim ülkemin Ragnarok'un
insanları. Hoş geldin Gunçing varisi Armalue. Ve son olarak hoş geldin Gunçing'den Talot."

Bir sessizlik oldu ardından divan sahibi öksürerek konuştu. Çoğu kişi divan sahibinin kim olduğunu bilmezdi. Çünkü divan zamanları sahip siyah paltoya kapanırdı.

"Gunçing'den Talot kürsüye gelir misin?"

Hareketlenme olmamıştı. Herkes birbirine baktı. Kimseden ses yoktu.
Bu saygısızlıkdı.
Galotor asasını kaldırıp halkı susturdu.

"Talot'a divan hakkında bilgi vereniniz oldu mu?"

Kimseden ses çıkmamıştı.

"Öyleyse ben onu çağırıp geleyim. Gelirken Ji ve Girus'u da getireceğim. Onlarada bilgi verenin olduğunu düşünmüyorum."

Halktan yine bir ses çıkmamıştı. Galotor'un yüzünde bir kızgınlık belirdi. Halkı yara yara divan kapısından çıktı.

Yaşlı büyücü yavaş adımlarla uzun merdiveni tırmandı. Revirin kapısına geldi. Kapıyı açmadı. İçerden gelen bir takım sesleri dinledi.

"Talot dostum sonunda uyandın. Ahh! Sana bir şey olacak diye çok korktum.
Uyanman daha sonra kör olman ardından yolculuğu tekrar baygın devam ettirmen."

"Bende çok korktum. Ama şimdi buradayım dostum. Umarım size yük olmamışımdır."

"Yük olmamak mı? Bütün yolculuk sırtımızdaydın."

"Aha ha haaaaa."

Galotor kapıyı usulca açtı.

"Divan toplandı sizi bekliyoruz."

"Ne kadar çabuk."

"Davul seslerini duymadınız mı bre?"

Girus, Ji ve Talot birbirlerine anlamsız anlamsız baktılar. Onlar daha körpecikti. Girus Ragnarok'un varisi olmasına rağmen ona bile kimse bir şey söylememişti. Aslında herkes kendince haklıydı. Divan sırrını herkese yayanın kellesi alınırdı.

Galotor kapıyı açtı.

"Yüce Gandalf'ın sakalı! Geç kaldık acele edin hadi!"

Galotor'un peşinden diğerleri de merdivenleri indiler.

Galotor uzun süren iniş sonucu koyu gri uzun bir duvarın karşısında durdu. Elini kaldırdı.

"Aspendo sillan"

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 28, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Ruh KolyesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin