Bölüm 12: Munzaph Savaşı

63 20 2
                                    

-Kralım size bir hediye göndermişler. Yanılmıyorsam Salator kralı Sargon'dan dedi muhafızlar.

-İçeri getirin dedi Tibes sırıtarak. Aklından geçirdiği şey Sargon'un ona boyun eğip bir özür hediyesi yollaması idi. Ama bu mümkün müydü?

Muhafızlar kapıyı açarak güzel kutuyu Tibes'e takdim ettiler.

Tibes bir anlık kibir ile elini kutuda gezdirdi. Zaferin verdiği keskin duygu ile göğüsü kabarmıştı. Sonuçta o Sargon'a boyun eğdirmişti.

Kutunun kapağını kavradı ve yavaş yavaş çekti. Bu bu pis kokuda neydi.

Merakını yenemeyip açma işlemini daha da hızlandırdı.

"Luin!"

Tibes korku ile kutudaki kafayı elinden, yere attı. Bu demek oluyordu ki... Sargon Munzaph'a geliyor. İlk savaş surları üflenmişti artık. Tibes korku ile muhafızları çağırdı:
'Muhafızlar'

Kapı açıldı içeri sarışın iki adam girdi.
-Kralım! Bizi emrettiniz?

Tibes titreyerek konuştu:
-Orduyu hazırlayın. Sınırları güvenceye alın. Savaş başlamak üzere.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sargon ordunun başında Salotor'un karanlık sancağı altında orduya konuşma yapıyordu:
-Munzaph bize meydan okudu. Bizi çağırdı.

Ordudaki askerler bir anda kahkaha atmaya başladılar.

Sargon onları susturdu ve tekrar konuşmaya başladı:
-Haydi askerlerim. Munzaph'ı yakıp yıkacağız. Orayı kül edip öyle geri döneceğiz.

Davullar çalındı surlar üflendi.

-Çok yaşa Lord Sargon. Çok yaşaaaa!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ji sudan çıktı ve biraz su kustu. Sonra Talot'un da karnına bastırdı. Talot'da su kustu. Ji başını çevirdi. Girus onlara dik dik bakıyordu.

-Bende sizi bekliyordum dedi Girus.

-Manyak herif niye bizi kurtarmadın dedi Ji.

-Galotor demişti. Size eğitim vermem lazımdı. Bu da onun bir parçası...

-Ne eğitimiymiş bu? Dedi Ji.

-Cesaret...

-Hadi gel dedi Girus. Kılıç mı yay mı?

Ji biraz bakındı.

-Yay olsun dedi sonra. Daha havalı olur.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Tibes korku ile ordusuna konuştu:
-Geliyorlar. Buraya! Eğer kaybedersek burayı yakıp yıkarlar. Biz Munzaph dağ elflerinin sonu tükenir. Çekilen setlerin üzerinden okçular burayı savunacak. Divandan yardım istedim ama onların da aynı problemi var ve mektub ulaşana dek en az bir iki ay geçer. Yanii bizim burayı canımız pahasına savunmamız lazım. Yoksa bizi öldürürler. Karılarımıza, kızlarımıza...

-Munzaph için diye bağırdı Tibes.

-Munzaph için! Munzaph! Kral için! Tibes!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Munzaph elli dört bin küsür nüfuslu bir dağ ülkesidir. Hatta dünyadaki tek dağ ülkesidir de denebilir. Ülkenin kurulumu son yetmiş yıl içinde gerçekleştiğinden daha yenidir.
Ülkede genel olarak sarışın, uzun ve çelimsiz elfler vardır. Ülke yoksuldur. Son yirmi yıldır da kuraklık yaşamaktadır. Halk Tibes'i çok sevmese de ona katlanmak zorunda kalmıştır.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Sargon hazır ordusuna bakarak gülümsedi. Munzaph'ı istese tek başına da alabilirdi. Ama o, ordusunun güçlü ve hırslı olmasını istiyordu. Bu yüzden savaşa çok karışmak istemiyordu. Sadece Tibes'i kendisi öldürecekti. Ona ibretlik bir ölüm planı çoktan hazırlamıştı bile.

Ruh KolyesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin